Rörken ring tråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Rörken Ring åka tråden

Liten tråd att skriva av sig om man tänker bege sig till Uppsala och Rörken Ring.

Jag tänkte åka iväg till Rörken ring utanför Uppsala på Söndag vid fint väder, då det är körning på den roliga gokartbanan mellan kl 10:00-14:00, så tänkte höra om mera intresse att följa med finns:va
Det kostar 100 kr för en dag om man är SMC medlem, annars 150 kr,
Om det är första gången iår(el någonsin) ni kör där, så måste man gå "genomgången/teoring" tar ca 15-20 minuter, sen gäller den hela säsongen.
Och det är bra om man är där i tid så kanske man om man har tur hinner gå igenom kursen innan körningarna börjar om det är gott om instruktörer.

Är det någon som är intresserad så kan vi samlas vid stationen kl 8:15 så kan vi åka senast 8:30 så vi är där i god tid.
Rörken är kul laddar upp ett kort från förra sommaren!:tummenupp

Om inte annat följ med och titta och upplev den härliga atomosvären med hojfolk, om ni inte vill köra, lite kiosk finns där oxå:)

Bifogat

• sporty (Medium).jpg
    sporty (Medium).jpg
    66.4 KB · Visningar: 58
Last edited:
Jag tänkte åka iväg till Rörken ring utanför Uppsala på Söndag vid fint väder, då det är körning på den roliga gokartbanan mellan kl 10:00-14:00, så tänkte höra om mera intresse att följa med finns:va
Det kostar 100 kr för en dag om man är SMC medlem, annars 150 kr,
Om det är första gången iår(el någonsin) ni kör där, så måste man gå "genomgången/teoring" tar ca 15-20 minuter, sen gäller den hela säsongen.
Och det är bra om man är där i tid så kanske man om man har tur hinner gå igenom kursen innan körningarna börjar om det är gott om instruktörer.

Är det någon som är intresserad så kan vi samlas vid stationen kl 8:15 så kan vi åka senast 8:30 så vi är där i god tid.
Rörken är kul laddar upp ett kort från förra sommaren!:tummenupp

Om inte annat följ med och titta och upplev den härliga atomosvären med hojfolk, om ni inte vill köra, lite kiosk finns där oxå:)

Kikade förbi dig för att tala om att jag lurar på att prova på, men du var ute och roade dig. :)
Ingen mer remsa som är sugen på att ansluta?

Rörken ring Måndag 2 Juli

Blir bara vädret hyffsat så avgår 2-4 hojar från Köping med destination Uppsala/Rörken gocartbanan, finns intresse att följa med:va

Blir bara vädret hyffsat så avgår 2-4 hojar från Köping med destination Uppsala/Rörken gocartbanan, finns intresse att följa med:va

När hur var i Köping har ni bestämt?
Finns det nån regel som säger hur min fotpinne ska se ut? Känner inte för att punga ut 650 spänn för en ny bara sådär... hihi:D (Mjo, jag skrapade den när jag la ner hojen ordentligt... på en raka:yoparty )

Vet av erfarenhet att man måste vara där itid..men om vi åker från Köping 15:15 Så kanske vi kan hämta upp om intresse finns i Västerås Vid bilfirman mitt emot Hässlö flygplats(Stockholmsvägen). Mercedes säljer de bland annat.

Blir det bara Tudor som åker förbi kanske vi kan åka över Kolbäck och hämta upp på strategisk plats.:tummenupp

Jag kan komma till Köping åxå, då får jag ett par mil till :tummenupp

Det där löser sig.

Jag har ju lackad hojen blå nu åxå, visst är det den snabba färgen??

Last edited:
skall bli uber kul att prova rörken ! Kommer givetvis inte kunna hänga med er erfarna rörkare men ett par fina nedlägg skall nog kunna presteras :tummenupp

Woohoo tror jag fick ihop hojen rätt nu :D Om det är så ska jag försöka komma med :) vore asskoj, tror jag:va

Hejsan!

Jag är en skåning på semester i Enköping och skulle gärna följa med och kolla läget!

Kör ni igenom Enköping på vägen mot Rörken eller var kan jag annars ansluta?
(Hittar inte så bra här i trakterna...)

Hejsan!

Jag är en skåning på semester i Enköping och skulle gärna följa med och kolla läget!

Kör ni igenom Enköping på vägen mot Rörken eller var kan jag annars ansluta?
(Hittar inte så bra här i trakterna...)

Enköping kommer vi passera! Vi kommer starta ca 15:15-15:30 från Mac Donalds i Köping för att vara i ute i god tid, har man inte kört på Rörken måste man gå en introduktion först på ca 15 minuter men det är redan 1-2 st i sällskapet som skall gå denna. Det kostar 150 kr, är man smc-ansluten=100 kr.

15:45-16:00 hämtar vi upp vid Landrins bil(infarten) så åker vi vägen ut mot Ängsö till stora vägen igen:
http://gulasidorna.eniro.se/query?w...word=bilar&header_code=&geo_area=v%E4ster%E5s

Vi kan passera Enköping och möta upp dig vid Mac Donalds vid längs med stora vägen vid 16:15-16:30 beroende på när vi kommer iväg härifrån, vi kommer försöka komma iväg så fort som möjligt, närma och om inget strul på vägen uppstår. Det är alltid skönt att ha milen bakom sig än framför sig när man skall iväg tidsmässigt.

Last edited:
Min vanliga tur håller i sig :gnissla Sålde ena bilen idag så nu kommer jag inte ut till garaget eftersom tanten måste ha en till jobbet :rolleyes:

Men det kommer väl fler chanser

Inge Rörken för mig heller, mitt nya framhjul kommer idag, prio ett att få det på plats. Ni får ha en kul kväll, fint väder blir det iaf.

Enköping kommer vi passera!
Snablars också att jag missade er! :huvet

Jag har tillbringat 5 timmar med att leta efter nycklarna till hojen! :huvet

Var ute och tvättade hojen och tappade nycklarna på vägen från garaget. Uppenbarligen hittade den nyinflyttade grannens pojk nycklarna och gav dom till en kille han kände som i sin tur la dom på sitt köksbord där dom låg tills jag gick runt och frågade i grannskapet... Då hade jag vänt upp å ner på hela huset några gånger om :gnissla

Nu är jag lycklig för att jag har hittat dom igen. Lite jobbigt när extranycklarna är 60 mil bort!

Hoppas ni hade det roligt utan mig!

Vi kom till Rörken ring i god tid, men trots det var 45 minuter kvar så var kön lååång..när jag kom fram till kassan, så var kön lång även bakom mig, då gick sista västen till killen 2 snäpp framför:mad: ...men har varit med om värre då sista västen gick till killen precis framför. Nåja så är läget iaf som bara är att gilla. Belse 71 och Gabor2 passade på att få kursen genomgången ialla fall. Vi tittade ett tag iaf, åkte ut och käkade i Uppsala och tog lite småvägar hemmåt, avslutade på Gyllene måsen hemma med kaffe.

Blev en skön fin mc kväll ialla fall och 30 mil tillryggalagt. Nästa gång tar vi med tält och slår upp dagen före:D

Det blir fler tillfällen i sommar, jag kommer kanske åka med kort varsel beroende på väder och vind och tid. Men trådar då jag skall iväg:tummenupp

Last edited:
Rörken ring imorgon måndag den 16 juli

Skall till Rörken ring imorgon måndag vid fint väder, mycket folk och långa köer är det så det blir till att åka ÄNNU tidigare än sist det begav sig.
14:30 från Mac Donalds Köping, finns intresse att följa med från Västerås så kan ni ansluta vid Rondellen vid Hälla/Hässlö el om ni står strategiskt vid Landrins bil, tåget går direkt..

Rörken ikväll?

Funderar på ta en sväng dit ikväll och "provpressa" nya hojen om det inte regnar! Nån som är sugen på att haka på?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti