Rörken 2003

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Är det någon som vet när Rörkenkörningarna beräknas komma igång i år? Vi har ju ännu inte sett röken av Ugluk här på sidan så det är nog dags att PM:a honom så att han hittar hit!

Ni andra kan väl ta och meddela de ni känner på sajten som inte verkar ha hittat hit ännu!

Passar på att locka med en bild från Rörken. Skall vi få se samma sak i år, fast på en Aprilia Falco......
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Det var först vid de sista körningarna förra året som jag upptäckte Rörken..

I år är jag beredd med både kameran och hojen :tummenupp
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    90.8 KB · Visningar: 355

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Första måndagen i maj är det som gäller, så har det sett ut sedan Hedenhös dagar. SMC Uppsala skulle ha ett möte nu på söndag om Rörken, om jag minns rätt. Vi får väl invänta rapport ifall det är några nyheter på gång. Från Östra Aros som egentligen är ansvariga, så är det intet nytt under solen...

Det lär bli åka av på Vessingsboda innan dess, men det kanske inte är lika intressant för er som inte kör motard (?).
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Suzuki SV1000S
Rättelse....

Rörken mötet är den 30:de :fakta


Vi kommer att ge er mer information om
Rörken innan det sätter igång. :tummenupp
 
Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
visst var det gratis o åka på rörken när man var medlem i smc va ?

jag tog mitt kort så sent så jag hann inte åka rörken något då. =(

men i år så ska det bli av tänkte jag..
måndagar kl 18.00 ? eller hur var det ?

jag kan säga att jag inte är någon rossi precis, visst fanns det en grupp som inte kör så fort va ? pu*host*zzi

/z
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
zeal skrev:
visst var det gratis o åka på rörken när man var medlem i smc va ?
Om man är med i SMC-Uppsala, ja.
jag tog mitt kort så sent så jag hann inte åka rörken något då. =(

men i år så ska det bli av tänkte jag..
måndagar kl 18.00 ? eller hur var det ?
Jupp.
jag kan säga att jag inte är någon rossi precis, visst fanns det en grupp som inte kör så fort va ? pu*host*zzi

/z
Blandad extra hänsyn; Omkörningsförbud på hela banan med undantag av start/målrakan och inget stressande av de osäkra.

En lämplig grupp tills man är bekant med banan och sin hoj.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Ugluk skrev:
Om man är med i SMC-Uppsala, ja.

Ehh.. Kan man bli medlem i bara SMC?! Ser man det på medlemskortet om man är SMC-Uppsala eller bara SMC medlem? :confused: Vad menas?
 

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
zeal skrev:
jag kan säga att jag inte är någon rossi precis, visst fanns det en grupp som inte kör så fort va ? pu*host*zzi

Du får sällskap i den långsamma gruppen av mig tror förmodligen.. :rodnar

Är ju heller ingen Rossi.. och så är det roligt att knäppa kort när snabbingarna åker (det är fint med bilder på knäskrapande) :tummenupp
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Penguin skrev:
Är det någon som vet när Rörkenkörningarna beräknas komma igång i år? Vi har ju ännu inte sett röken av Ugluk här på sidan så det är nog dags att PM:a honom så att han hittar hit!

Ni andra kan väl ta och meddela de ni känner på sajten som inte verkar ha hittat hit ännu!

Passar på att locka med en bild från Rörken. Skall vi få se samma sak i år, fast på en Aprilia Falco......

Klart ni ska få se samma... Allt för publiken! :D Jag ser verkligen fram emot broms- & kurvtagningsteknikövningskvällarna.

Yes JoS, no more Trajja, nu är det tvin som gäller.

Zeal, du kommer att upptäcka en helt ny värld. Det gjorde jag. Men kör med insidan av skallen och kör med förstånd. Det finns tillräckligt med folk som inte gör det på måndagskvällarna. Jag var en av dem en gång, jag fick ont i tummen av mitt misstag. Lyckligtvis så blev de materiella skadorna inte så stora. Egot fick sig dock en kraftig törn, dessutom så insåg jag att jag inte var någon Rossi heller... :rolleyes: Om du har några frågor så tveka inte, instruktörerna ställer gärna upp och svarar och ger tips.

Söndag efter jobbet blir det nog en hojtur, måste få hojen lite skitig. Kan inte stå i garaget och blänka. Det är fjolligt... Någon som ska med? Jag, min Falco och en kumpan på en Triple tar nog en sväng, utgår förmodligen från Kamomillgatan efter tre.

//D
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Re: Re: Rörken 2003

Taz skrev:

Zeal, du kommer att upptäcka en helt ny värld. Det gjorde jag. Men kör med insidan av skallen och kör med förstånd.

låter kalas det !!
och jag ska köra med insidan ! ;)


Söndag efter jobbet blir det nog en hojtur, måste få hojen lite skitig. Kan inte stå i garaget och blänka. Det är fjolligt... Någon som ska med? Jag, min Falco och en kumpan på en Triple tar nog en sväng, utgår förmodligen från Kamomillgatan efter tre.

//D

jag tänkte åka på söndag också. men nog mer åt stockholmshållet.. kanske till Upplandsbro.. vet inte än.. och då kanske lite tidigare än kl 15.00.
vem vet.. jag kanske tillomed är tillbaka till kl 15 ? ;P


Ehh.. Kan man bli medlem i bara SMC?! Ser man det på medlemskortet om man är SMC-Uppsala eller bara SMC medlem? Vad menas?

Jaja... jag är medlem i SMC-Uppsala anyway.. att det blir gratis gör ju inte saken sämre precis ! ;P

/z
 

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Blandad extra hänsyn; Omkörningsförbud på hela banan med undantag av start/målrakan och inget stressande av de osäkra.

En lämplig grupp tills man är bekant med banan och sin hoj.

Tack för all info Ugluk!
/z
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
JoS skrev:
Ehh.. Kan man bli medlem i bara SMC?! Ser man det på medlemskortet om man är SMC-Uppsala eller bara SMC medlem? :confused: Vad menas?
Såhär funkar det:
Det finns bara ett SMC (den rikstäckande direktdemokratiska föreningen med 81000 medlemmar) som man kan betala sin medlemsavgift till och vara med i. Eftersom SMC är så stort så skapades länsorganisationer i vilka medlemmarna inordnas efter vart de är bosatta. Tanken är att länsorganisationerna skall fungera som en länk mellan medlemmen och riks, och finnas till hands lokalt.
Det syns oftast på medlemskortet vilket län man tillhör.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
I år kommer jag med både slicks och regndäck till banan och ska köra snabbare än nånsin. Återstår dock att fixa ljuddämpartillsats för att strypa ner ljudet (och tyvärr också effekten) - hinns inte det med får jag ta Duken vilken är något långsammare...

Vi ses där!
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
TomK skrev:
I år kommer jag med både slicks och regndäck till banan och ska köra snabbare än nånsin. Återstår dock att fixa ljuddämpartillsats för att strypa ner ljudet (och tyvärr också effekten) - hinns inte det med får jag ta Duken vilken är något långsammare...

Vi ses där!
Jag hoppas snarare att vi ses den 30/3..
I egenskap av Östra Aros-representant och instruktör är din närvaro önskad.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Går det att köpa sådant där "säsongskort" i år? Ev. om man går med i eran klubb? Förut tror jag det gick att bli medlem i eran klubb å samtidigt smc, blir jag då medlem i smc-uppsala eller smc-gävle som jag egentligen tillhör?

Rörken rokkar ju:) :tummenupp
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Ugluk skrev:
Såhär funkar det:
Det finns bara ett SMC (den rikstäckande direktdemokratiska föreningen med 81000 medlemmar) som man kan betala sin medlemsavgift till och vara med i. Eftersom SMC är så stort så skapades länsorganisationer i vilka medlemmarna inordnas efter vart de är bosatta. Tanken är att länsorganisationerna skall fungera som en länk mellan medlemmen och riks, och finnas till hands lokalt.
Det syns oftast på medlemskortet vilket län man tillhör.

Men om man bor i Uppsala län och går med i SMC så borde man väl då automatiskt tillhöra SMC-Uppsala eller?

Annars låter det stabilt att det oftast syns på medlemskortet vilket län man tillhör. ;)

Hur ser det ut på funktionärsfronten då Ugluk? Antar att du återkommer om ni behöver hjälp.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Rörken drivs av Motorsportunionen som består av åtta olika klubbar, en av dem ÖAMCK. Som medlem i en av unionsklubbarna kan man lösa ett säsongskort på Rörken till priset av 130:- alternativt betala 50:-/träningstillfälle. Är man inte medlem i en unionsklubb är träningsavgiften för en kväll 100:- och man tillåts inte lösa säsongskort. Ytterligare en variant är att via en SMC-ansluten klubb i Uppsala län lösa sitt SMC-medlemsskap och då räknas man till klubbens län och inte sitt eget. På måndagskörningarna betalar SMC-Uppsala träningsavgifterna för sina medlemmar och de åker följdaktligen gratis. SMC-medlemmar från övriga län har inga fördelar då måndagskörningarna arrangeras av SMC-Uppsala till förmån för Uppsala läns medlemmar.

Lite länkar:
Motorsportunionen:
http://home.swipnet.se/~w-27089/unionen/

Östra Aros MCK
http://www.oamck.c.se/

SMC-Uppsala
http://www.smc-uppsala.org
 
Last edited:
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top