Rökigt

Vart köper man vevhus ventilationsfilter? Vet du det,du vet en hel del märker jag,har du hållt på länge med race och Suzukis?

Vart köper man vevhus ventilationsfilter? Vet du det,du vet en hel del märker jag,har du hållt på länge med race och Suzukis?

Biltema kanske ? jag har en uppsamlings burk under sadeln som mina slagar går till och det funkar fint.

Men kör jag vanligt utan race så sätter jag tillbaka orginal oljepåfyllnings locket.

Om du menar mig så, har jag inte kört jätte mycket, provade första gången 90-91 tror jag, sen kom familj i mellan och uppehåll från mc i 10år.

Har kanske inga jätte kunskaper pga att man haft dåligt med plats att hålls men man läser ju en hel del.

Kolla dena tråd, där finns det folk som kan http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=94968&highlight=gsxr

Gixxer 88: Du o alla andra som e intresserade av att köra ni har tillfälle varje onsdag i Malmö på Meca raceway se mer på www.srif.se o e ni tävlingssugna så finns en klass som heter Street Bike där e det bracketracing så alla har chansen att vinna inte enbart dom som kör snabbast. Det är tävling i Malmö nästa helg anmälan finns på www.tsds.se eller slå mig en pling så hjälper jag er 0707-685500. Förlängning av svingen så kan Sölle racing hjälpa dig.

Synd att det är så jäkla långt bort :(

Det är bara att samla i hop några kompisar, lasta hojarna på ett släp och åka.
Att åka till banan med det fordon man ska tävla med rekommenderas INTE; been there, done that, got the T-shirt ........ racing medför ett och annat havari om man säger så. DÅ är det långt hem, jag lovar!:gråta
Har själv funderad på att prova på lite Street Bike med FZRen, men letar en vettig Super Gas Bike i stället. Blir så jobbigt att plocka bort topboxen när man ska räjsa ...:)
Har du lite tid över så har jag fortfarande den gamla funnyn i garaget, och nu är den billig - står bara där och skräpar och jag har tappat glöden. Borde nog ha nappad på en affär med din gamla folka.
Ingen som har något roligt att byta med? Biltransporter, buggy eller bubbelbad ... jag är inte omöjlig!

Att åka till banan med det fordon man ska tävla med rekommenderas INTE; been there, done that, got the T-shirt ........ racing medför ett och annat havari om man säger så. DÅ är det långt hem, jag lovar!:gråta
Har själv funderad på att prova på lite Street Bike med FZRen, men letar en vettig Super Gas Bike i stället. Blir så jobbigt att plocka bort topboxen när man ska räjsa ...:)
Har du lite tid över så har jag fortfarande den gamla funnyn i garaget, och nu är den billig - står bara där och skräpar och jag har tappat glöden. Borde nog ha nappad på en affär med din gamla folka.
Ingen som har något roligt att byta med? Biltransporter, buggy eller bubbelbad ... jag är inte omöjlig!

hmm, vad ska du ha för funnyn? Eventuellt utan motor, jag har en Triumph motor som skulle passa i den. Byte vet jag inte riktigt, men jag har kanske nått du behöver.

hmm, vad ska du ha för funnyn? Eventuellt utan motor, jag har en Triumph motor som skulle passa i den. Byte vet jag inte riktigt, men jag har kanske nått du behöver.

Hitta på något spännande;allt i från en "riktig" Les Paul via Sport 2000 kart, gammalt renoverbart dragracechassis på fyra hjul, trevlig smallblock Chevamotor med låda, riktigt rapp B20, udda och trevlig skattebefriad liten bil (Fiat 600/850, Anglia, hundkoja etc.),tig svets og annan verkstadsutrustning .... eller lägg ett bud.

Kawa motorn som sitter i är en enl. förra ägaren rätt trimmad 900 maskin (nu 1075), och den finns det kanske någon som skulle vilja köpa lös om du plockar ur den.
Låt mig säga såhär; hojen säljs inte för 5 lappar, men kostar inte 30 .....!

Maila mig eller ring/sms'a mig gärna på 0047 90819874 (jobbar i Norge) så kan vi ju diskutera detta "i ett annat forum".:hojraket

Tyvärr har jag en hoj att bygga på nu som går riktigt bra, så funnyn kan inte köpas.

Ja du skulle slagit till när man var på g, hur eller hur så vart vw historian ett tung och dyrt kapitel för mig som kommer ta ettag att hämta sig ifrån.

Tyvärr har jag en hoj att bygga på nu som går riktigt bra, så funnyn kan inte köpas.

Ja du skulle slagit till när man var på g, hur eller hur så vart vw historian ett tung och dyrt kapitel för mig som kommer ta ettag att hämta sig ifrån.

Ja, du kan tro jag retade mig efteråt ....... nu gjorde jag ett byte med Jojje (ovanför) i går kväll. Roligt om han kan få "snits" på den gamla krigaren.:tummenupp

Kul då kanske man får se den rulla :tummenupp

Fick du något skoj i byte ?

Ja, fick just ett mail från honom i dag och vad jag fattar finns det planer på annan motor med mera pulver. Ska bli kul att se den rulla.
Jo, jag fick väl en hoj i byte, en gammal FJ650 Turbo (jag är ju nostalgiker!) - nu har jag tre hojar...... men bara ett körkort.
Vet inte om det var han eller jag som gjorde det bästa bytet. Är det inte så att vi alla blåser varann, låtsas vi gjort en bra affär och lever lyckliga i den tron....?
Nejdå, vi pratar nog andra pengar när du og jag diskuterade, men skit samma - jag är nöjd. Eftersom jag inte säljer den för rena pengar ser jag inte vad jag har förlorad och visst är det kul om någon annan slutför jobbet ogch värkligen räjsar med den.
Men Dellortisarna jag köpte av dig, dom fick stanna kvar i mitt garage. Så snygga att man nästan mår illa ...... får sätta dit dom på en B20 som ligger under garagebänken.:hjälm

Ja, fick just ett mail från honom i dag och vad jag fattar finns det planer på annan motor med mera pulver. Ska bli kul att se den rulla.
Jo, jag fick väl en hoj i byte, en gammal FJ650 Turbo (jag är ju nostalgiker!) - nu har jag tre hojar...... men bara ett körkort.
Vet inte om det var han eller jag som gjorde det bästa bytet. Är det inte så att vi alla blåser varann, låtsas vi gjort en bra affär och lever lyckliga i den tron....?
Nejdå, vi pratar nog andra pengar när du og jag diskuterade, men skit samma - jag är nöjd. Eftersom jag inte säljer den för rena pengar ser jag inte vad jag har förlorad och visst är det kul om någon annan slutför jobbet ogch värkligen räjsar med den.
Men Dellortisarna jag köpte av dig, dom fick stanna kvar i mitt garage. Så snygga att man nästan mår illa ...... får sätta dit dom på en B20 som ligger under garagebänken.:hjälm

Japp det är snygga och ej så vanliga förgasare så dom tål att sparas.

Ja det var synd att vi inte kunde göra ett byte när det begavsig, men all beror ju på att man spenderar för mycket pengar på saker som endast är värt nått för en del tyvärr.

Men jag skulle vilja haft den, låg ju ett Hilborn sprut på bocket i början av året som skulle vara pricken över i på den hojen. Plus en grym flake lack GRÖN och GULD :yoparty

Japp det är snygga och ej så vanliga förgasare så dom tål att sparas.

Ja det var synd att vi inte kunde göra ett byte när det begavsig, men all beror ju på att man spenderar för mycket pengar på saker som endast är värt nått för en del tyvärr.

Men jag skulle vilja haft den, låg ju ett Hilborn sprut på bocket i början av året som skulle vara pricken över i på den hojen. Plus en grym flake lack GRÖN och GULD :yoparty

Tja, kanske blir den svart med gröna flammor .... vad vet jag.
Själv försöker jag ta mig i kragen och riktig dra i gång med bygget som stannade upp nästan innan det påbörjades. 4 hjul denna gång och det kommer bli en busig "gasser" baserad på en -61 Morris Minor med röraxel fram, långa stegar, hög markfrigång och en Rover V8 tror jag det får bli. Temat är lite en "gasser" från Aidensfield - då får det väl bli engelskt mellan rambenen också. Ramen ligger klar, karossen står bakom garaget, har en röraxel liggande, men funderar på att byta denna mot en framvagn från en Anglia (Aidensfield, alltså!). Prutar dock med mig själv och kör med Volvo 140 bakaxel.
Klar när då ...? Ja, just det - innan jag fylle 50 ..... kanske?:2cool

Heja på dig.......... vill se så det är bara att jobba

Körde Heron Hill Climb i Täby med den iförd långhårig blond peruk och arbetshandskar på min svensexa 2003 (ja, och shorts och t-shirt förståss!). Senare stoppade jag i en 2,8 liters Ford insprutare, men den blev lite tung i nosen.
Kapade isär den för att bygga en ny variant till Heron, men det kom ett turbo PV bygge i mellan som i sin tur byttes bort mot funnyn. Därefter har den blivit stående och borde ha varit skrotad, men jag tycker den är så mycket om den.
Valde att överge min gamla Corvette i stället och sålde av den för att få tid till denna "tokbil" som jag inte fattar varför ska lägga tid på, men det den är rolig...? :)

Jo, du skal få se vad det lider .....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...