Rökigt

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Moget............................nej!! men jag kunde inte hålla mig hehehe :D

Bifogat

• rökare 097 liten3.jpg
    rökare 097 liten3.jpg
    122.9 KB · Visningar: 346
Tack , jag var tvungen att fira lite nu när man fick en bra tid i Bredshult på 201m

6.44-182km/t men finns mer att hämta i starten som inte blev bra i den repan.

För mig låter det snabbt :) Hur många hästar ger din gixxer,kul att veta om man själv ska köra nångång

Vet faktist inte, men bör nog vara mellan 140-150hk i sina bästa stunder kanske.

Jag tror mycket av tiden är att min hoj är sänkt och förläng 6cm med mycket hård fjädring.

Men prova tycker jag du skall göra, man blir lätt fast i det. Körde föresten 11.061-197km/t på 402m på Säve med min gamla Gsxr 750 fån 85, den hade gått 7200mil då.

Okej vad har du gjort med motorn då? Jag har Rs 36-or med Yoshi system,har planer på att borra upp motorn har bandit 1200cc kolvar,kan bli skoj :)
Vart tar man reda på när det är race?

Okej vad har du gjort med motorn då? Jag har Rs 36-or med Yoshi system,har planer på att borra upp motorn har bandit 1200cc kolvar,kan bli skoj :)
Vart tar man reda på när det är race?

Det är inte jag som fixat motorn, men den skall vara borrad till1216cc,JE högkompskolvar, lätt portadtopp med orginal ventiler och omtajmade orginal kammar, Mikuni Rs36 D&D 4-2-1 system. Mer en så är det inte.

Skulle villja bänkan nån gång så man fick reda på hur mycket motor ger, det kanske inte är så mycket som man tror.

Men helt klart den går bra och jag är helnöjd med den.

Det gäller att ha lagom effekt om du skall åka fort, förmycket och det blir svårkör och inga bra tider.

jo tack det blir det
najs bild gilllllllllar

Jag tror att med det som är planerat på min hoj kommer att räcka långt :) Ja sen har jag ingen större "vana" av att köra race :)

Jag kan tänka mig att du är nöjd med hur den går :) Jag tycker själv att min har ett bra drag nu

Last edited:
kan få par till

Märks va att man har en tråkig dag och inget vettigt att göra :rolleyes:

Bifogat

• rökare 035mindre.jpg
    rökare 035mindre.jpg
    133.4 KB · Visningar: 119
  • rökare 041mindre.jpg
    rökare 041mindre.jpg
    123 KB · Visningar: 104
Jag tror att med det som är planerat på min hoj kommer att räcka långt :) Ja sen har jag ingen större "vana" av att köra race :)

Jag kan tänka mig att du är nöjd med hur den går :) Jag tycker själv att min har ett bra drag nu

Man vänjer sig fort och vill ha mer, skulle vilja ha 1340cc motorn Roosracing har men inget jobb inga penagar tyvärr.

nej, till fixad orginal och i framgaffel sitter det distanser så den inte fjädrar ut och har ca 50mm fjädringsväg (känns som 25mm).
Hojen är byggd för att gå fort på strippen från början och är inte direkt bekväm.

Har du några goa bilder på ditt åk ? Gixxer 88

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma