Röforsloppet i Arboga

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Är det något att gå på? Min kusin sa att det var något att besöka... Men ja, är det det? Det är lite MCs som kör oxå faktiskt. Båda vanlig MC och sidvagn. Sedan massa bilar då antar jag.

Är det bara härken som puttrar upp för en backe? Är det adrenalin värt att betala 100 kr för att gå in på?

Hemsida:
http://www.roforsloppet.se/

Dee_cati!?!? :)

Kör motorcykel dit och erbjud dina tjänster som burkslav, du får garanterat adrenalin för hela slanten.

Jag skulle tycka det var värt pengen bara att få se en del av byggena!

Backe är skithäftigt att köra men inte särskilt spännande att titta på om man inte gillar teknik. Det är mer action att gå på MX speedway eller RR fast att gå omkring i depån på en backtävling och titta på alla specialbyggen är kungligt.....

Synd att man bor i skåne och inte har nära till en backe. Pikes Peak är likt IOM en tävling man bara måste ha testat att kvala till innan man dör....

Lite sent nu kanske men ja, det är värt att besöka :D Eftersom mina föräldrar bor bara ett stenkast därifrån så betalar jag aldrig inträde men om jag var tvungen att göra det så skulle det vara värt det dubbla.
Det finns många bra ställen att stå på men bäst är helt klart kurvan nedanför speakertornet där de serverar hamburgare. Då ser man alla krascher, man hör bra och man slipper gå långt när man är hungrig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg