Rödljuskörningar?

Hoztic skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,689291,00.html
Det är ju lite intressant eftersom vi dels kan hamna i samma situation, och dels många gånger åker förbi bilköerna och ställer oss framför bilarna, och rullar över stopplinjen, utan att köra ut i korsningen!

När man rullar förbi bilköerna och ställer sig längst fram - varför rulla över stopplinjen? Enda gången det skulle vara befogat är väl om det står en 911 Turbo eller Ferrari längst fram, annars lär det inte vara så svårt att komma iväg först (och säkert) från en motorcykel. Jag korsar inte stopplinjer när jag tar "mittenfilen" av de två fulla bilkö-filerna.

Vi som kör hoj borde köra över stopplinjen och göra plats för en hoj till brevid ensjälv. Jag stör mig på folk som kör lite långsammare och inte flyttar på sig lite så man kommer brevid.
Angående artikeln, är det inte jobbigt med folk som kör ut i korsningen trots att det är tvärstopp i trafiken?

Skalman skrev:
Jag korsar inte stopplinjer när jag tar "mittenfilen" av de två fulla bilkö-filerna.

Man kör väl fram så långt att man är säker på att bilisterna ser en, ofta blir det över stoplinjen om bilarna står långt fram. Placera sig mellan två fordon är inte bra, framför eller bakom är säkrare.

Victor skrev:
Angående artikeln, är det inte jobbigt med folk som kör ut i korsningen trots att det är tvärstopp i trafiken?
Jo det är det, händer varenda jävla dag vid Skanstull, i korsningen där man kommer upp från Söderledstunneln under hotellet. Alltid är det tjockt med bilar som fastnat mitt i korsningen. Helt rätt att killen blev av med kortet.

På motorcykel är det inget problem, fastnar man i kö med motorcykel så är man kass på att köra, fastnar man i kö mitt i en korsning med motorcykel så är man inte kapabel till innerstadstrafikkörning överhuvudtaget.

sgtpepper skrev:
Jo det är det, händer varenda jävla dag vid Skanstull, i korsningen där man kommer upp från Söderledstunneln under hotellet. Alltid är det tjockt med bilar som fastnat mitt i korsningen. Helt rätt att killen blev av med kortet.

Håller med helt och hållet. Folk har verkligen inget vett när det gäller korsningar med långsamt rullande köer. Man tjänar oftast precis ingenting på att pressa sig ut i korsningen innan man vet att man kan passera hela i ett svep och man hamnar med stor sannolikhet i vägen för den korsande trafiken.

Faan va bittert o loosa kortet för en sån sak

Victor skrev:
Vi som kör hoj borde köra över stopplinjen och göra plats för en hoj till brevid ensjälv. Jag stör mig på folk som kör lite långsammare och inte flyttar på sig lite så man kommer brevid.

Håller med dig och gör precis så...

Längst fram och sväng in så det finns plats för fler! :tummenupp

Lucius skrev:
Håller med dig och gör precis så...

Längst fram och sväng in så det finns plats för fler! :tummenupp

Precis, då är man säker på att man blir upptäckt av bilarna också, att bli klämd mellan två bilar är ingen hit, det räcker att nån bara vinglar till det minsta med ratten så är det klippt :näsblod

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda