Rödeby-pappan helt friad

Som sagt, aningen delade känslor.

Hoppas verkligen det avskräcker framtida snorungar att gå för långt med tanke på att det faktiskt kan hända något och att inte rättssystemet "räddar" en oavsett vad man tar sig till..

Självfallet tragiskt att en ungdom dog, och de största svinen i det här är ju från början deras helt förtappade föräldrar. Dom om några skulle sitta inne!

Den enda referens man har är att försöka föreställa sig sonens pappa stå där framför ett gäng tonåringar som ska bevisa sig själv för resten av gänget, dessutom med tillhyggen och jävligt aggressiva. Fyfan för att stå inför en liknande situation.

Men i det stora hela var det nog bra det som hände tror jag.

Det är alltså helt ok att först skadeskjuta en människa sedan ta tid på sig och ladda om för att sedan gå fram och avliva samma 15-åring från kort avstånd?

Ja tydligen, och visst är det sweet. :D

Någon som såg haggan på tv4 nyss? Mamman till den skottskadade 17-åringen alltså. Vilket white trash. :lol
För övrigt verkar liberal media nu vara i uppror, så kritiska frågor de kan ställa. Bara det är värt att mysa till. :)

Och jag hoppas att dina nuvarande/kommande barn inte blir trakasserade och mobbade, samt lever ett långt hälsosamt liv.
Tack :)

Edit. Nä, nu fick jag jättedåligt samvete och vill be om ursäkt :gråta

Last edited:
Du har förstått det helt rätt!
Skadeskjuten? Han var kanske inte så allvarligt skjuten? Knappt träffat?
Vilket hade lett till att polarna hade blivigt ännu galnare och gått till attack. Då hade det slutat illa, Och fel sida hade vunnit.

Pappan gjorde det rätta, Han använde självförsvar och räddade förmodligen sitt och familjens liv!

Go farsan!:yoparty

Enl vittnesuppgifterna satt 15-åringen hopssjunken efter första skottet och bad för sitt liv när gubbfan laddar om och går fram och trycker av.
Undrar just vad som händer nästa gång gubbjäveln får "tillfällig sinnesförvirring" nu när han fått tillbaka sina vapen.

Enl vittnesuppgifterna satt 15-åringen hopssjunken efter första skottet och bad för sitt liv när gubbfan laddar om och går fram och trycker av.
Undrar just vad som händer nästa gång gubbjäveln får "tillfällig sinnesförvirring" nu när han fått tillbaka sina vapen.

"nästa gång" vad? Nästa gång ett gäng snorvalpar får härja fritt och grovt trakassera en familj ett längre tag utan att en jävel gör något åt det? Isf lär det nog smälle i bössan igen ja.

Kan väl iofs hålla med om att man bör ta en ordentligt titt på karlns vapenlicens, huruvida vara eller icke vara i framtiden. Men det borde man göra i alla såna här fall oavsett.

Ja, jag håller med.

Inte för att han nödvändigtvis behöver få ett stort skadestånd, men betalt för patronerna tycker jag han kunde ha fått....

Ja det är ju klart att gubben ska ha pröjs för skotten + säg 1 timme vapenvård och renspolning av sin gård.

Man lär ju för fan få skydda sin familj när polisen skiter i det, morsan till 15åringen borde få betala dagsböter också!

Äntligen en rättegång med bra resultat, självklart ska han frias och ni som inte tycker så borde sätta er in familjens situation och tänka efter lite(för det kan ni inte ha gjort) Hade alla föräldrar brytt sig om sina ungar och varit intresserade av vad de gör på nätterna så hade ingen heller behövt bli skjuten, enkelt som fan.. För den delen har gubben nog fått straff så det räcker både före och efter händelsen och så även resten av familjen tyvärr..

Ja det är ju klart att gubben ska ha pröjs för skotten + säg 1 timme vapenvård och renspolning av sin gård.

Han lär ju få ett högt skadestånd på grund av att han suttit i häkte oskyldig i 8 månader i alla fall.

Dock, gott folk, ska vi inte fira än. Den synnerligen liberale åklagaren kunde inte (försökte inte ens) dölja sin frustration och lovade att överklaga omgående.

Helt rätt, nu är det fritt fram att sprida diesel på vägen utanför huset så man slipper se/höra en massa kryssningsmissiler hela somaren. Det enda man kommer att höra är en massa plast som bryts i smådelar :rolleyes:

"nästa gång" vad? Nästa gång ett gäng snorvalpar får härja fritt och grovt trakassera en familj ett längre tag utan att en jävel gör något åt det? Isf lär det nog smälle i bössan igen ja.

Trakasserade familjer finns i princip i varje by/stad i Sverige.
, sorgligt men sant. Som jag förstått det så handlar det i det här fallet om hot och vandalism och detta skulle alltså rättfärdiga en regelrätt avrättning på ett barn "beväpnat" med en plogpinne som dessutom lägger benen på ryggen i samma sekund som gubben stormar ut på trappen. Nu hann han inte så långt innan hagelsvärmen kom ikapp.
Där borde det räcka även för en helt störd person, men att sedan ladda om och gå fram för att avliva pojken...

Helt rätt, nu är det fritt fram att sprida diesel på vägen utanför huset så man slipper se/höra en massa kryssningsmissiler hela somaren. Det enda man kommer att höra är en massa plast som bryts i smådelar :rolleyes:

Rör de sig fortfarande är det bara att sätta en svärm i integralen för att sedan känna (sinnes)förvirringen rinna av en...

Last edited:
Trakasserade familjer finns i princip i varje by/stad i Sverige.
, sorgligt men sant. Som jag förstått det så handlar det i det här fallet om hot och vandalism och detta skulle alltså rättfärdiga en regelrätt avrättning på ett barn "beväpnat" med en plogpinne som dessutom lägger benen på ryggen i samma sekund som gubben stormar ut på trappen. Nu hann han inte så långt innan hagelsvärmen kom ikapp.
Där borde det räcka även för en helt störd person, men att sedan ladda om och gå fram för att avliva pojken...

Jag kanske är naiv men den typen av grova trakasseri som de där moppefuckona i Rödeby under lång tid utsatt den här familjen för tror jag inte sker i särskilt stor utsträckning.

Brukar mopedgäng "jaga" efter bilar, slita upp dörren på dom i fart?
Brukar mopedgäng komma kl 01 mitt i natten till gårdar utrustade med påkar?
Är det vanligt dom köra efter andra på moped och prejas, att ringa och dödshota en familj?

Jag tänker inte lägga mig debatten om hur rätt eller fel det familjefadern gjorde var. Dock har jag full förstålse för att det i en sån extrem situation kan fullständigt rinna över för en människa, speciellt en som var i de pyskiska skick som han var.
Tror ingen av oss kan förstå den frustruationen han kände när han och hans familj inte fick någon som helst hjälp ifrån någon instans i samhället för de här trakasserierna som pågick i över 1 år. Efter att fått motta dödshot flera gånger och sen mitt inatten se ett beväpnad gäng i sin egna trädgård.. Ja, jag hoppas jag slipper uppleva det!

Last edited:
...
Brukar mopedgäng "jaga" efter bilar, slita upp dörren på dom i fart?
Brukar mopedgäng komma kl 01 mitt i natten till gårdar utrustade med påkar?
Är det vanligt dom köra efter andra på moped och prejas, att ringa och dödshota en familj?
...

Tex familjer med handikappade barn får tämligen ofta utstå både de ena och det andra av mindre nogräknade personer. Detta ger dem dock enligt mig inte rätten att skjuta ner folk.

OT: Att ta EN snaps på väg hem från älgpasset med laddad bössa på axeln ger direkt beslagtagning av samtliga av dina vapen och du får inte tillbaka dom på många år. Att bevisligen kunna avliva folk pga psykiska problem och vara påverkad av alkohol ger dig dock dina vapen tillbaka...

Back