Röd R6 stulen i STHLM 13/5

SISU skrev:
Fan värt att investera i en GPS sändare i hojjen o lämna den sårbar för att knulla upp dessa fuckon som snor ens hoj.. :huvet

Ställa den i Botkyrka så hinner man inte ens blinka innan någon knarkare eller tattare har plockat den..
Ett medborgargarde som norrlänningarna har ska man starta :rolleyes:
Låter som en riktigt bra idé,så åker ni dit ett par stycken med finluvorna och lattjar lite
:crash

unlock26 skrev:
Låter som en riktigt bra idé,så åker ni dit ett par stycken med finluvorna och lattjar lite
:crash
:tummenupp

st2s_mle.jpg

Vågar nästan sätta mitt huvud på att jag såg den i vallentuna när jag åkte från verkstan.Körde som en DÅRE mot vallentuna

kurre3 skrev:
Regnr. syns på bilden och är som följer WGT 377.

Ursäkta, men pizzabagare var det som jag frågade! Finns det något annan benämning på folk som bakar pizza så är jag idel öra!
Pizzaköksmästarbefäl och dennes pizzarestaurangskassabiträde var det som menade att de inte sett något brottsligt för er petiga...

Du behöver inte ursäkta dig... förandel inte ni andra heller för det är inga fördomar...

Skall ringa ett par samtal i stan till folk som vet om det finns en sådan hoj i s-tälje, vet om några i hovsjö som håller på med sådant... (de stal hoj ur mitt garage, och ej så smart eller så, glömde sin patient bricka i garaget, var bara att åka dit) jag återkommer...

Last edited:
gör som folk och rösta på sd!! då blir det ordning på det här landet,precis som hos danskarna (och finnarna) :tummenupp

coisa skrev:
Du behöver inte ursäkta dig... förandel inte ni andra heller för det är inga fördomar...

Skall ringa ett par samtal i stan till folk som vet om det finns en sådan hoj i s-tälje, vet om några i hovsjö som håller på med sådant... (de stal hoj ur mitt garage, och ej så smart eller så, glömde sin patient bricka i garaget, var bara att åka dit) jag återkommer...

:Bugar :tummenupp

SISU skrev:
Fan värt att investera i en GPS sändare i hojjen o lämna den sårbar för att knulla upp dessa fuckon som snor ens hoj.. :huvet

Jupp. Vi testade en sån liten manick på mitt förra jobb, fungerade utmärkt. Man ser direkt på datorn vars sändaren befinner sig :tummenupp
Om jag inte minns fel så var den vi testade kopplad till snuten oxå, så om man t ex vinterförvarar hojen med sändaren i ett garage på ett annat ställe, så kan man sätta upp en "säkerhetsruta" där sändaren inte får befinna sig utanför. Om hojen/sändaren hamnar utanför din "säkerhetsruta" så larmas snuten direkt, automatiskt (och de ser då vars sändaren befinner sig).

Last edited:
skoteridioten skrev:
Jupp. Vi testade en sån liten manick på mitt förra jobb, fungerade utmärkt. Man ser direkt på datorn vars sändaren befinner sig :tummenupp
Om jag inte minns fel så var den vi testade kopplad till snuten oxå, så om man t ex vinterförvarar hojen med sändaren i ett garage på ett annat ställe, så kan man sätta upp en "säkerhetsruta" där sändaren inte får befinna sig utanför. Om hojen/sändaren hamnar utanför din "säkerhetsruta" så larmas snuten direkt, automatiskt (och de ser då vars sändaren befinner sig).

Håller sändaren reda på den "säkerhetsrutan" och larmar om den hamnar utanför, eller håller nån central server reda på den rutan?

Umm.. bra fråga.
Vi skrev en artikel om den, ska se om jag kan leta reda på tidningen och få fram mer fakta om det är intressant...

skoteridioten skrev:

Shit vad vettigt! Jag har svårt att tro att nån är dum nog att glida runt på cykeln för allmänhetens beskådning. GPS vore inte fel.. Nu står den säkert i nåt garage tillsammans med övrigt stöldgods med en biljett till ryssland fasttejpad på tanken... jävla aaas

grott mongo skrev:
gör som folk och rösta på sd!! då blir det ordning på det här landet,precis som hos danskarna (och finnarna) :tummenupp

SANT :tummenupp

grott mongo skrev:
Och sen vaknade du med tummen i munnen eller? :kocko

Hoztic skrev:
Skulle vara intressant att läsa lite om den ja! :tummenupp

Inte för att göra Reklam nu, men den spårsändare som vi fick testa säljs av InCase. Det finns ju flera olika sändare på marknaden av olika funktioner och kvalite.
Till att börja med så är den här sändaren är lite mindre än en modern mobiltelefon, den är även vatten-, stöt- och dammtålig.
Jag hade visst lite fel när jag sa att snuten direkt se vars sändaren befinner sig.. det är såhär det funkar;
Sändaren använder både radiosignaler och gsm-nätet för att ange sin position. Man kan ange sitt mobilnummer till sin sändare (det gör man via InCase hemsida), på så vis kan sändaren kommunicera med dig. T ex så kommer sändaren att varna när dess batterinivå är låg.
Om man anger ett område som sändaren befinner sig i, och som den inte får befinna sig utanför, så får man ett sms om sändaren skulle befinna sig utanför det. Då kan man via hemsidan se på en karta där man ser vars sändaren är med hyffsat exakt position.
Men, man kan även ta hjälp av InCase personal om sändaren skulle bli stulen. Då rycker personalen ut och spårar sändaren till dess exakta position, vartefter man kontaktar polisen och de åker och hälsar på i tjyvarnas garage.

Mer info: http://tracking.televilt.se/

Edit: Kolla in försäkringsfördelarna på hemsidan. Trygg Hansa drar t ex av självrisken vid stöld, om man har en sån här sändare...

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...