Röd Ducati 996 bp. RDB994

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Min ögonsten stals inatt (28/6-05) mellan 00.00-06.30 från Bergsgatan 16 i Sundbyberg.

Den var röd med ett kolfiberskydd som löper över hela tanken från sadel till nyckelcylindern. Kolfibertermosar, i övrigt original. Årsmodellen är 2000 vilket betyder att det är en modell med femekrade fälgar och inte treekrade.

Ramnr: H100AAXB007721
Motornr:966W4011176
Regnr är RDB994, inte 996 som jag tragiskt nog skrev i rubriken... :rolleyes:

Men skulle ni se hojen eller om ni har sett något ske under natten... hojta till är ni snälla.

//D - Som önskar tjuvarna död och elände just nu.

Last edited:
twinner skrev:
Pissigt!! Lider med dig,hoppas försäkr täcker det.
Tack... Det gör den, men det är alltid bökigt, tar tid och kostar självrisk... Dessutom har T-H dataproblem just nu... :gnissla

Men det värsta är att då och då hör man någon elak rackare som gasar förbi med hoj här på jobbet. Då känns det...

//D

jag vet PRECIS hur det känns.. när det är finväder & någon bränner förbi & suget att sitta på hojen kommer smygande.

Vägrar säga att jag L**** *** **g, för man måste tamefan sitta i vår sits för att fatta hur det e.

Hoppas att den kommer tillbaka snabbt eller att du får ersättning innan sommaren e slut :huvet

wonderwizard skrev:
Vägrar säga att jag L**** *** **g, för man måste tamefan sitta i vår sits för att fatta hur det e. :huvet

Kan inte mer än instämma! (fast jag lyckas inte lösa rebusen riktigt...)
Faan va' det försvinner cyklar nu! Jag e iofs lyckligt lottad som löst det hela med FB, men det var 6 tunga veckor.
Jag säger som jag brukar: Tjata, tjata och tjata! Och när man gjort det är det bästa man kan göra att ringa några gånger till.... Lycka Till! :huvet

Triggerhappy skrev:
Jäkligt tråkigt att höra D.
Hoppas verkligen det reder sig snabbt !!
/M

Det lär väl dröja ett tag, en månad är ju obligatioriskt då de väntar på utifall att den hittas... sen är det väl några veckors handläggningstid. Gissar på två månader...

Fast i ärlighetens namn så jobbar jag just nu utomlands och kan ju inte nyttja den nämnvärt den närmaste tiden ändå, man måste ju hitta något positivt i det hela. :rolleyes:

//D

Fan va trist TAZ, fan va trisst. den som var så fin så fin.
Hoppas du får tillbaka den ovåldtagen!

ReDan skrev:
Fan va trist TAZ, fan va trisst. den som var så fin så fin.
Hoppas du får tillbaka den ovåldtagen!

Jo, den var allt lite mys... Jag får väl se fram emot en spännande väntan... :rolleyes: Om de hittar den eller inte, om den är våldtagen eller inte... Om man får ersättning eller inte... :3freak

//D

Taz skrev:
Min ögonsten stals inatt (28/6-05) mellan 00.00-06.30 från Bergsgatan 16 i Sundbyberg.

Den var röd med ett kolfiberskydd som löper över hela tanken från sadel till nyckelcylindern. Kolfibertermosar, i övrigt original. Årsmodellen är 2000 vilket betyder att det är en modell med femekrade fälgar och inte treekrade.

Jag kommer att lägga upp bild, ram- och motornr snart samt använda mig av Swedies eminenta stöldsida.

Men skulle ni se hojen eller om ni har sett något i natt... hojta till är ni snälla.

//D - Som önskar tjuvarna död och elände just nu.
Fanns det immobilizer på 00 modellerna? Jag har det på min 999-03. Då blir det nog inte lätt för tjuven att få gång på hojen eftersom man måste byta hastighets mätare och allt, och det kan man ju bara få hos aukt Ducati handlare.........lider med dig!!

Incredible skrev:
Fanns det immobilizer på 00 modellerna? Jag har det på min 999-03. Då blir det nog inte lätt för tjuven att få gång på hojen eftersom man måste byta hastighets mätare och allt, och det kan man ju bara få hos aukt Ducati handlare.........lider med dig!!

Dessvärre fanns det inte då. Kom lite senare.

//D

Surt!!! :4skrika :mad:

Hoppas att det löser sig... Man önskar ju helst att du får tillbaka ögonstenen kvickt och i bra skick.

Ska hålla ögonen öppna!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back