Råsteka rotfrukter...

Markus skrev:
Apropå Texas Steak, kan man köpa styckade t-bensstekar i Sverige?

Tror dessvärre att pappa staten infört någon form av stopp mot dessa köttbitar. Men jag kan ha fel i ärendet ... har bara för mig att jag hört nåt om detta.

steak

Njae, jag tror inte att man kan det. Jag bor ju i Dublin iof, men de saljs inte har heller. Nar jag sade texas sa menade jag storleken. Vad kallar man en stor notkottbit hemma (ja ja jag vet...Dolph Lundgren). Alltsa vad e motsvarigheten till Sirloin steak? Det var en bamse sirloin som jag grillade...he he...kremerade.
Bon Apetit

Ähum, exakt vad är en sån där t-bone? Jag trodde det var en styckningsmetod så man får med en deel filé och en del biff och där emellan är en benbit som formar ett "T". Varför skulle den styckningsmetoden vara förbjuden eller hindrad?
Jag fattar ingenting, men mest av allt vill jag veta vad jag verkligen åt när jag trodde jag käkade kossa. :skrämd

Jag tror att största problemet var att själva benbiten på en T-bensstek är en kluven ryggkota och därmed får man med lite ryggmärg. Därför har man väl varit skraj för "galna kosjukan" tidigare.

Observera att jag inte är helt 100% säker på att det är just så här.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8