Rånet mot värdedepån i Västberga

Jag gissar på att det är en svensexa som spåra ur :yoparty

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH .... luft ... HAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Det ska bli intressant att se om polisen löser fallet och lyckas få fällande domar på personerna som planerade och utförde rånet.

Tydligen var JAS plan i luften och inväntade en begäran från Polismyndigheten att ingripa. En begäran som aldrig kom. Tycker det är tragiskt att händelser som inträffade i Ådalen 1931 ska påverka nuvarande beslutsfattare. Kan inte tolka det på något annat sätt.

Ådalen 1931
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ådalshändelserna

Jag har iofs lite svårt att se vad stridsflyg skulle tillföra i den situationen. Nej, skjuta ner helikoptern är inte ett alternativ.

Jag har iofs lite svårt att se vad stridsflyg skulle tillföra i den situationen. Nej, skjuta ner helikoptern är inte ett alternativ.

Att skjuta ner helikoptern var troligtvis inte avsikten om man nu fått klartecken att ingripa. Snarare var det nog att försöka tvinga ner helikoptern under säkra former eller iaktta händelseförlopp från avstånd och dirigera polisen rätt i ett tidigt stadium.

Tycker man borde använda de resurser som finns till hands. Det är ett otroligt resursslöseri våra myndigheter ägnar sig åt som jag ser det. Tafatta personer i ledande ställning som inte vågar ta svåra beslut trots att det sällan leder till några konsekvenser när de hanterat situationer på fel sätt. Tänker närmast på tsunami katastrofen som inträffade i Thailand 2004. Det tog väldigt lång tid innan våra myndigheter reagerade och satte igång sitt arbete till skillnad från t ex Italien.

"Den italienske krishanteringsgeneralen Guido Bertolasos självständiga beslut att under tsunamikatastrofen blixtsnabbt rekvirera flygplan och dra i gång räddningsinsatser för italienare i Thailand har tidigare lyfts fram som ett gott exempel"

Källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/kansli-for-krishantering-foreslas-1.573834

Att vi i Sverige inte kan ge personer tydliga befogenheter och utkräva ansvar de gånger man inte fullbordar sina uppgifter på ett tillfredsställande sätt är illa

Tänkte på en annan sak.. Om det nu inte är en svensexa som spårat ur (vem gör inte dumma saker på fyllan liCksom, hallå?!). Det kanske är en ny Getaway In Stockholm rulle som spelats in?

Att skjuta ner helikoptern var troligtvis inte avsikten om man nu fått klartecken att ingripa. Snarare var det nog att försöka tvinga ner helikoptern under säkra former eller iaktta händelseförlopp från avstånd och dirigera polisen rätt i ett tidigt stadium.

Inte ens det, de kunde plättlätt gett koordinater till polisen om helikopterns färdväg vilket de inte gjorde för de fick ingen begäran. Men i Sverige gör vi inte så, se bara på Ådalen! :lol

Vilket skitland vi bor i, ärligt alltså. :(

I alla fall, nu är det löst - killen begär Silbersky och tydligare tecken på ens skuld än så går knappast att uppbringa.

På söndagen greps ett flertal personer misstänkta för inblandning i rånet mot värdedepån i Västberga. En av de gripna, en 34-årig man med helikoptercertifikat, har begärt Leif Silbersky som advokat.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/silbersky-helikopterrran-misstankt-1.961693

Vet inte vart jag hållit hus, fick höra om rånet först i förrgår när morsan ringde hem från Grekland och frågade om jag hört nåt nytt om rånet. Min nutidsorientering har havererat. :va

Inte ens det, de kunde plättlätt gett koordinater till polisen om helikopterns färdväg vilket de inte gjorde för de fick ingen begäran. Men i Sverige gör vi inte så, se bara på Ådalen! :lol

I alla fall, nu är det löst - killen begär Silbersky och tydligare tecken på ens skuld än så går knappast att uppbringa.

På söndagen greps ett flertal personer misstänkta för inblandning i rånet mot värdedepån i Västberga. En av de gripna, en 34-årig man med helikoptercertifikat, har begärt Leif Silbersky som advokat.

Jag blir besviken på våra svenska proffstjuvar de är ju sjukt inkompetenta.....

Om man nu är dömd för kolainnehav innehar helikoptercert och bor i området är ju risken på något vis rätt stor att polisen lägger ihop ett med två och börjar ställa frågor....
Skall man ändå hålla på med det så se förhelvete till att ligga på inflygning till Buenos Aires eller annat valfritt ställe med bra klimat och avsaknad av utlämningsavtal lagom tills dess att polisen sparkar in din dörr.... Är det för mycket begärt?

För att?
Visst vraket kan hamna bland oskyldiga civila men samtidigt är de ju sveriges mjuka inställning till rån och grövre brott som gör att rånarna vågar chansa.

Jo men varför skulle staten skjuta ner den och riskera livet på sina invånare för att ett privat företag råkade ha bristfällig säkerhet och bli rånade på 50 mille?

Jess, har han fått Sillen är han garanterat skyldig. :D

Jo men varför skulle staten skjuta ner den och riskera livet på sina invånare för att ett privat företag råkade ha bristfällig säkerhet och bli rånade på 50 mille?
För att visa att man inte kan gå och göra hur man vill, ta vad man vill osv som dom precis nu har gjort.

Snart kommer väl ryssen traskandes över fjällen också!

Polisen går nu ut med bild på en av de misstänkta rånarna:

1265061980.jpg

Tydligen är det inget rån utan ett konstverk, kallat "attack i gryningen".

Tja, var det en installation avsedd att väcka debatt om polisens arbete må jag säga att den var lyckad!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra