Rånad - Förbannad - Hjälp

Såg en moppe som va sjukt lik den där på kummingatan 41 (årsta) körde en kund dit idag (taxi) kl 20:00 (ca) och reagerade på att den stod lite dumt inne på gården... ska kolla om jag har vägarna förbi när jag jobbar imorgon...

Kollade upp runt Kummingatan och Årsta i allmänhet nu på morgonen, men utan resultat, tack iallafall för tipset.

Sökandet fortsätter!

Verkar ju som om den rör sig i Nyby-Gränby- Årsta området iaf, o det kan ju stämma eftersom dom var ute o gick där när dom stal den, jag ska ut o åka lite i det fina vädret, tar en sväng lr 2 förbi där när jag ändå e i farten.

Gandalf skrev:
Då lär du märka när dom kommer in efter en dans med mig=)

Sånhär gör mig vansinnig. :mad: :mad: :mad: :mad:

Det var just något liknande jag tänkte på när jag sa att jag håller koll på sjukhuset ;) :rolleyes:

ska ta en sväng förbi årsta och kolla runt idag! Hoppas jag hittar snorungarna!
Skulle vara fint o se var dem har för ursäkter när man ringer farbror blå : )

det e förjävligt .. har själv sett den hra dracen för en två-tre veckor sedan utanför liljeforsskolan .. var den stulen då ? för i sånna fall så har dom någon sorts träning där varje onsdag
... hör garanterat av mej om jag ser den ..

Kan det här vara den?
Hoppas det, rätt åt skitstöveln om han äkte dit! Man vet ju inte om det är samma babbahutt men man kan ju alltid hoppas, just nu snor han väl inget mer på ett tag iallafall...
:D
Saxade det här ur UNT:
......................................................................................................
Mopedtjuv gripen

2003-09-23 05:51

En 18-årig man som åkte på en stulen moped greps i Gamla Uppsala vid tretiden i natt.
Mannen är förutom mopedstöld också misstänkt för förberedelse till stöld.
Enligt polisen hade han inbrottsverktyg med sig när han greps.

Det verkar som att artikeln som Kongo hittade åtminstone handlar om lillebrorsans moped, om det sen är samma person som rånade honom på den som åkte på den imorse återstår att se. Lillebror blev uppringd av farbror P idag och ska ta sig ner till stationen imorgon för att om möjligt identifiera killen.

Återkommer med mera info när jag vet.

Ett bra och ett dåligt besked idag.

-Det bra är att det verkar vara lillebrorsans moped som kommit tillrätta, efter det att polisen tog killen på stöldturne i gamlis som det stod om i UNT igår.
Med lite flyt, om polisens tekniker hinner bli klara, så får han hämta hem den idag.

-Det dåliga är att killen som blev fast på den inte verkar vara någon av de jeppar som rånade honom på den.

Ett STORT TACK från mig och brorsan till alla ER som hjälpte till att hålla utkik efter moppen och förövarna. :bow

ps jag återkommer med besked om det skulle vara så att rånarkillarna blir fast ds

Gu vad man brusar upp sig när man hör om stölder!
Fan äckligt vad man kan ogilla tjuvar!

Hej igen!

Det tog ett tag, men nu är den from i torsdags tillbaka hos lillebror igen i åkbart skick.

Ännu en gång, TACK till alla som engagerade sig och letade.

ps jönsarna som gjorde är tyvärr fortfarande på fri fot ds

//Patlar

Kul att den kom tillbaka!

Jävligt tråkigt att de skyldiga inte åkt dit!
Även om man hittar förövarna så hjälper det nog inte att man pratar förstånd med dom... :kulspruta

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden