Råkade ta bort nått som inte ska tas bort!

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Jag körde Spybot search & destroy för ett tag sen och efter det så har denna ruta kommit upp när jag startar datorn. Är det någon viktig sak jag råkat ta bort? Har sökt igenom datorn med adaware och ovan nämda prog och dom hittar inte ett skit längre och spyware får man ju mest hela tiden, kan det ha nått med det här att göra?

Bifogat

• rundll.jpg
    rundll.jpg
    38.3 KB · Visningar: 85
Nej. Filen är relaterad till adware enligt http://www.2-spyware.com/file-bridge-dll.html (jag sökte på google)

Problemet är att det finns en referens till denna fil någonstans, antingen i Autostart eller, mest troligt, i registret som gör att datorn vid uppstart försöker ladda bridge.dll. Men eftersom den ju är borttagen lämnas istället ett felmeddelande.

Är du bekant med registret? Dvs den du får fram genom att köra regedit.exe

Antagligen finns det en registerpost i HKLM/software/microsoft/windows/currentversion/run eller möjligen (samma)/runonce
som refererar till problemfilen. Ta bort referensen så fixar det sig nog.

OBS, disclaimer! Om man hackar i registret utan att veta vad man gör kan hela windows skita sig.

Start - Kör - msconfig - Autostart - Avmarkera

Evil M skrev:
Men det spelar alltså ingen roll att denna rundll sak är borta då om jag har förstått allt rätt?

Nja, alltså, det är inte rundll som är borta. Rundll är en nödvändighet för windows. Det som är borta är bridge.dll och anledningen till felmeddelandet är att rundll försöker anropa bridge.dll. Därför blir det s.a.s. fel i rundll även fast det inte är ett problem med rundll i sig.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back