Rådjur vs hoj

Hoztic skrev:
Instämmer! :nicka Ser ut som en hind dock. Fördelen med rådjur är ju att man tar dom i kåpan på hojen, lite högre djur får man ju rakt sig. Klipper man rakt in i en älg så torde ju kroppen stanna i älgen, och hojen fortsätter under :gnissla

Det är ingen semestertripp att köra på ett rådjur heller. Det tar TVÄRSTOPP, sen blir allt svart. Sen är gaffelbenen krokiga, kåporna trasiga och senorna i nacken längre än nånsin. Yrsel och knackig tidsuppfattning får man på köpet.
 
Mattias skrev:
Det är ingen semestertripp att köra på ett rådjur heller. Det tar TVÄRSTOPP, sen blir allt svart. Sen är gaffelbenen krokiga, kåporna trasiga och senorna i nacken längre än nånsin. Yrsel och knackig tidsuppfattning får man på köpet.

Näe, fast man slipper ta dom med axlarna... Men stopp tar det ju! :( Har du testat?
Knackig tidsuppfattning har jag dock redan, så det är lungt :hihi
 
2ono skrev:
Ironi va eller e du dum på riktigt .

Färskt i minnet en vårdag 2005 killen tar ut sin R6 identisk situation.
Idag har killen en rullstol :död

Otroligt illustrativ film som visar hur jefla lätt det är att drabbas.
Låt mig tänka, jag sa att jag skulle dra en wheelie om jag såg ett rådjur för att använda den som en ramp att hoppa på.Och du frågar mig om jag är dum eller ironisk?vem är det som är dum av oss två? :pannkyss
 
Chronic skrev:
Killen med pilen var den första som såg klippet..tror jag..kanske han efter honom förresten..

HAHAHAHA!!!! Det var det roligaste Jag sett på länge! Nu kan Jag gå och lägga mig med ett smile utan att ta på mig själv.
 
Chronic skrev:
Killen med pilen var den första som såg klippet..tror jag..kanske han efter honom förresten..

visst, lite kul var det!

MEN VAD ALLA BÖRJAR BLI DRYGA HÄR. snart nere på zatzy nivå... :huvet
 
TomK skrev:
Det är inte ett rådjur som blir påkört. En hjort av något slag (påminner om dovhjort, men det kan vara någon lokal "släkting") och de brukar vara lite tyngre i kroppen än rådjur.

Liknar rätt mycket ett rådjur, lite längre skalle kanske men dovvilt är mer fläckiga/melerade. både dov och kron är bra mycket större...

xanlar skrev:
visst, lite kul var det!

MEN VAD ALLA BÖRJAR BLI DRYGA HÄR. snart nere på zatzy nivå... :huvet

Nä, Jag gillar det! Jag njuter till fullo av dryga inlägg!
 
Teo skrev:
Liknar rätt mycket ett rådjur, lite längre skalle kanske men dovvilt är mer fläckiga/melerade. både dov och kron är bra mycket större...

Det är väl ett amerikanskt djur (?) och deras hjortar finns i varianter vi inte har här. Storleken är gott och väl i klass med årsgammal dovhjort (vilka också kan vara näst intill helvita), men liknar t.ex. Red Deer eller White Tail. Något rådjur är det i all fall inte...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top