Rådigt ingripande...

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jag blir riktigt glad av att se att vår poliskår är värd lite cred.
En penningsugen individ blev bryskt avbruten i sitt försök att fixa
snabba cash. Polisen valde att helt sonika sätta ett par välriktade
skott i fanskapet och vips var saken biff. Bravo!!:klappar

Oi pappskalle!
Så du tycker han borde fått chansen att provskjuta lite först så att man
kunde kolla upp vapentyp?

Absolut inte. Jag tycker han var helt urbota korkad som gick "all in" när man sitter med så dåliga kort på hand. Frisk satsning på en sjuk idé. :D
Dom siktade väl lågt tyvärr.

Och i slutändan är det samma brott att springa in och råna banken med en "pistol" gjort av lego som att jogga in med en KSP58 hängandes över axeln, och trots det är det vansinnigt många som har pistolliknande föremål istället för the real thing... Skit i att vifta med nått som iaf inte har nån betydelse istället isf!

Och i slutändan är det samma brott att springa in och råna banken med en "pistol" gjort av lego som att jogga in med en KSP58 hängandes över axeln, och trots det är det vansinnigt många som har pistolliknande föremål istället för the real thing... Skit i att vifta med nått som iaf inte har nån betydelse istället isf!

Själva rånbiten kan man förstå att han försökte sig på med en ärtbössa, men att ta gisslan när polisen står med skarpladdade vapen mot hans plastbit bör generera en nominering till årets Darwin award.

:tummenupp till Polisen. Dock kunde dom väl ha skjutit lite extra, självmarkerande mål är alltid bra för övning. :D

Vad gäller rånaren så har han antingen en jävla stake eller så är han bara riktigt korkad.

nja... blir väl bara "grovt rån" (EJ VÄPNAT) då man ej har riktiga vapen utan replika... :tummenupp

ex.1 den helikopterrånare som erkänt sin inblandning har ju bara erkänt grov stöld då han hävdar att AK 47:an han bar på ej var fungerande samt att de inte hotat nån då all personal hann sticka innan de kom fram till pengarna...

ex.2 Daniel "FFL" maiorana använde ju bara attrapper/replikor i sina rån enbart för att slippa "vänat rån"-biten ifall han vart åtalad för rånen... , bla så riktade han en replika mot polisen när de skulle gripa honom varpå polisen sköt ner honom fast den skottsäkra västen han bar fångade kulorna...

har kan väl dock rånaren räkna me olaga frihetsberövande på den kassörska han höll som gisslan utöver grovt rån... fast killen var väl bara runt 20 år så då blir det nog ett rätt milt straff...

mvh.T

Själva rånbiten kan man förstå att han försökte sig på med en ärtbössa, men att ta gisslan när polisen står med skarpladdade vapen mot hans plastbit bör generera en nominering till årets Darwin award.

jo man måste ju vara helt psykstörd då går ut me dragen "soft airgun" mot X antal poliser me MP5:or som inget annat hellre vill än att få skjuta nån...:confused:

mvh.T

Last edited:
Jag blev faktiskt glad när jag läste rubriken...
Betyder det att jag saknar empatiförmåga?
Eller är det individen i det här fallet som inte
förtjänar empati?

Det sistnämnda. Han hade troligtvis samlat ihop till vad han fick. Poliser skjuter sällan utan anledning i Sverige.

Det sistnämnda. Han hade troligtvis samlat ihop till vad han fick. Poliser skjuter sällan utan anledning i Sverige.

Får mig att tänka på kravallerna i gbg. Kille på mitt sommarjobb ställde sig och skrek "ja! ta en till nu!"

Vi kan väl nöja oss med det inledande om polisens skjutande?
Dvs, de skjuter sällan. Det måste det göras något åt. Hade de skjutit lite fler kriminella hade alla tjänat på det. Saknar jag empati? Nepp. Proportionalitetsprincipen måste få råda även om det inte är "krig".
Dvs om man skjuter en kriminell så kan man rädda två oskyldiga. Dessutom sparar man massa flis på att inte ha massa folk i fängelse och man kan såldes rädda ytterligare utsatta människor. Win-win.

Det skjuts för lite folk.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...