Rådgivning!

skitte

Ingen hör när du skriker i 300 km/h!
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Fireblade Turbo 270 hk
Kör turboladdad blade med 266 hk på slangen! Sköt ett staklager ifjol o rasade veven +stake!nu till min undran ,står i valet o kvalet, ska jag ordna en beg motor för typ 6500 kr och ta delar från den eller ordna ny vev+stake+ringar +lager för 10700 kr.Tror jag vet svaret redan men skulle uppskatta lite fler synpunkter,tycker att 10700 e en jävla massa pengar :va

skitte skrev:
Kör turboladdad blade med 266 hk på slangen! Sköt ett staklager ifjol o rasade veven +stake!nu till min undran ,står i valet o kvalet, ska jag ordna en beg motor för typ 6500 kr och ta delar från den eller ordna ny vev+stake+ringar +lager för 10700 kr.Tror jag vet svaret redan men skulle uppskatta lite fler synpunkter,tycker att 10700 e en jävla massa pengar :va

får du bara en ny stake?

skitte skrev:

Om du köper en motor så har ju den knappast plågats av turbo som din har, alltså är ju sannolikheten att de nya delarna ska rasa mindre än att de ska hända nåt med resten av din gammla motor.

Du kan ju nästan köpa två motorer för vad de kostar att laga din :D :D

Färnbo skrev:
Om du köper en motor så har ju den knappast plågats av turbo som din har, alltså är ju sannolikheten att de nya delarna ska rasa mindre än att de ska hända nåt med resten av din gammla motor.

Vad ska du med 270 turbomatade hästar till? Räcker det inte med 1:1 hk gränsen?

Hade jag vart som dig hade jag köpt beg motor för 6500:- å mindre laddtryck på den eller så hade jag hört med ngn mekanisk verkstad om de kunde göra nya stakar å ny vev....

köp beg motor å lägg resten av pengarna på riktning, balansering å lättning... blir bättre än nytt i slutändan :tummenupp

Färnbo skrev:

grejen e den att jag köpte en beg i höstas och plockade isär,enligt skroten hade den gått c.a 2600 mil! den var också skjuten,t.o.m på samma stake,så skadorna tror jag att de inte har med turbon att göra! :banana

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage