Råd vid köp av fordon med kreditgivare

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag har funderingar på at införskaffa ett fordon som har en lån på sig genom Nordea finans.

Jag har f*n aldrig köpt beggat som haft lån på sig tidigare, hur löser man sådant smidigast?

Vad är enklast?
Att man tar med sig säljaren och en postväxel till banken och löser lånet/köpet där och då eller? :va

amullo skrev:
Jag har funderingar på at införskaffa ett fordon som har en lån på sig genom Nordea finans.

Jag har f*n aldrig köpt beggat som haft lån på sig tidigare, hur löser man sådant smidigast?

Vad är enklast?
Att man tar med sig säljaren och en postväxel till banken och löser lånet/köpet där och då eller? :va

Du tar med dig personen i fråga till Nordea och löser hans lån på banken.
End of story!

Exakt som han säger !! *pil upp*

Under åren har jag både sålt å köpt belånade hojar och det är "möte på banken" som gäller så alla inblandade är 100% säkra på att det går rätt till.

Du tar med dig postväxel och han tar med sig senaste låneavin + att han ringer å kollar upp lånelösen !

hojar köpta på kredit är inget ovanligt. Köp aldrig en hoj utan att lånet är löst av den förra ägaren eftersom skulden annars följer med hojen till den nya ägaren. Kan inte du pröjsa, ja då tar banken hojen eftersom den sannolikt är säkerheten för lånet.

Så knalla till banken med ägaren och se till att din postväxel används till att lösa lånet. Klart!

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!