Råd till Nyinflyttad

steka

Dansar helst i sin egen takt
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Bianchi 928 Carbon
Hej alla RR-läsare!

Tillhör de nyinflyttades skara i detta fagra landskap. Förutom att jag knappt hittar till jobbet och emellanåt verkligen får anstränga mig för att förstå er aningens odistinkta dialekt, har jag ingen aning om var man bäst servar hojen.
Jag har en Honda 954 som behöver 1200-milaservice. Dessutom skulle jag behöva bromsa den för att mappa pc3 rätt. Jag tar tacksamt och ödmjuk emot förslag och synpunkter på var man bäst gör detta (inser att det kanske var lite otaktiskt att ha synpunkter på er dialekt :4skrika ) . Jag bor i Vellinge så trakterna kring Malmö/Lund vore att föredra.

Vänligen
Steka

steka skrev:
Hej alla RR-läsare!

Tillhör de nyinflyttades skara i detta fagra landskap. Förutom att jag knappt hittar till jobbet och emellanåt verkligen får anstränga mig för att förstå er aningens odistinkta dialekt, har jag ingen aning om var man bäst servar hojen.
Jag har en Honda 954 som behöver 1200-milaservice. Dessutom skulle jag behöva bromsa den för att mappa pc3 rätt. Jag tar tacksamt och ödmjuk emot förslag och synpunkter på var man bäst gör detta (inser att det kanske var lite otaktiskt att ha synpunkter på er dialekt :4skrika ) . Jag bor i Vellinge så trakterna kring Malmö/Lund vore att föredra.

Vänligen
Steka

Några att välja mellan...olika dialekter på de olika ställena :tungan

http://www.mitonga.se/
http://www.br-horberg.com/
http://www.lillemansmc.se/

steka skrev:
Hej alla RR-läsare!

Vänligen
Steka

Rekommenderar lillemans: http://www.lillemansmc.se/

GRATTIS på födelsedagen dessutom! :)

steka skrev:
Hej alla RR-läsare!

Vänligen
Steka

Det är inte lönt att försöka förstå dom här lätena. Det går lika bra att gissa, det har visat sig nu efter snart 20år att det funkar rätt hyffsat. Beror förmodligen på att det inte kommer så mycket vettigt ur en skåning ändå. :D

Hyndan är förmodligen bäst att ta till Anders Brink på Lindströms Motor, Magasingatan 7, Malmö/Limhamn.

CeltaniC skrev:
......riktigt trevliga folk som bryr sig och lyssnar på en......

Njaa....det vette fan! Har bara dåliga erfarenheter av Lillemans. I alla fall när det gäller försäljning av utrustning. :mad:
Dom ville inte ha mina 20 000:- när jag letade ställ, hjälm m.m.

Tack för alla svaren (och grattandet på födelsedagen även om dessa dagar börjar bli onödigt många). Lindströms går bort om de inte har bänk, så det får sannolikt bli Lillemans eller Ebos (pris och tillgänglighet får avgöra)

Ses där ute (bor inte du oxå i Vellinge Lunkiz??)

JKay skrev:
Njaa....det vette fan! Har bara dåliga erfarenheter av Lillemans. I alla fall när det gäller försäljning av utrustning. :mad:
Där ser man, jag har iaf bara bra och positiva erfarenheter av dom. Men hur kan dom tacka nej till $$$?

Maverick_ou812 skrev:
Tror dom flesta som bänkar i tid och otid (ni vet själv vem ni är) håller med majtii om detta. Kan själv rekommendera Mitonga på servicen.

Mitonga är inte Honda certifierade, tänk på det för garantins skull.

JKay skrev:

Kan bara hålla med när det gäller vissa personer i butiken...snacka med Kalle om du ska handla, han e kanon...

Vad gäller verkstaden så har jag alltid varit nöjd med lillemans. Enda bristen där är att de inte har nån "rullande landsväg"... Däremot blev jag VÄLDIGT illa bemött av en malmö-firma...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti