råd om skinställ....

Du kan hitta nya fina ställ med hårda skydd och som är betydligt snyggare för mindre pengar på Harpers Raceshop.
Har själv handlat därifrån flera gånger, rekommenderas! :tummenupp
Prova ett ställ hemma och köp från Harpers om de är för dyra här hemma.

edit. Vill du ha något liknande som det du tog som exempel har t.ex. Alpinestars flera snygga svarta tvådelade skinnställ.
T.ex. det här för €620, mindre än 6000:-: http://www.harpersraceshop.co.uk/item1655.htm

Last edited:
Jag håller med föregående skribenter. För mycket pengar för ett sånt där skinnställ som inte har skydd i sig. Hjälm ska du ALDRIG köpa begagnat heller för den delen.

Hoppas du hittar något vettigare!

majoon skrev:
jag går i nyköpstankar...fast jag har inte råd att köpa ett splirrans nytt...
därför undrar jag om detta ställ skulle kunna vara något...

http://www.blocket.se/view/6068814.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&city=0

man vill ju inte pga ovetskap köpa nåt som kanske inte skulle passa mig o min hoj....

tacksam för alla svar... :)

Jag skulle inte lagt pengar på ett sånt ställ om jag hade en GSXR 600, satsa på ett riktigt ställ..! Som alla tidigare sagt, hårda skydd som, förutom hårda smälla, klarar en repa på asfalten. Tänk om man skulle ha mjuka skydd i hockey t.ex. om du är rädd för att det ska göra ont med hårda skydd. Det är inte skönt att vurpa men hårda skydd är DEFINITIVT mycket skönare efteråt än mjuka..!

Mitt Arlen Ness/Berik-ställ gick på 7kkr nytt, efter två turer i diket, varav en i lite högre hastighet, så är det enda som syns lite repor i knäpuckarna (kunde vart knäskrap :D ) och jag kom ur min stora krasch med ett litet blåmärke på armbågen...

De svalde krok, lina, spö, fiskare, båt osv. :hihi

majoon: du får pris för månadens bästa luring fast det bara är den 7:e!

Joeni skrev:
du sänkte en hel bunt.. :skrattaåt

:yoparty :banana

men ni får väl ändå hålla med om att det var ett ruskigt snyggt ställ.... :D

För övrigt så är nog Sven Grahn i behov av en rejäl s.k. reality check...

Grejerna som är överprissatta ser såhär moderna ut:
images

Hehe, de som svarade uppriktigt KAN inte sett bilden i första posten, omöjligt :3freak :rofl

Kamikaze kid skrev:
De som svarade uppriktigt var nog mest oroliga för hans liv och framtid.
Men visst kan vi blajja oss nästa gång någon ställer en liknande fråga och är helt ovetande om vad han håller på med.
Vore ju kul om denne sen bröts sönder och samman i ett skit ställ och skyller på att SH medlemmarna sa att det var ett bra köp och gav 5 :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl åt det!

Hmm, fast jag menade mer att annonsen, bilden och inte minst det begärda PRISET vad det som var roligt i det hela. Sen att trådstartaren DRIVER med folk och att det fungerade var lixom bara bonus.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8