Råd om GasGas EC 200-04/05

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Hoppas det finns golk som kan hjälpa mig lite i den här frågan då jag tyvärr inte är reggad på SOE.se

Jag har letat efter en Enduro ett tag nu och kikat på diverse olika 450 och större samt mindre.
Nu va jag till en mcfirma och provkörde en Gasgas Ec200 2-takt (vet ej om det är en 04 eller 05 för det står inte på vv hemsida)... där står det enbart 0000 brevid årsmodell. Dock är den gul men jag vet inte om det fanns fler färgkombinationer av samma årsmodell?

Vad ska jag ha hojen till då ?
Främst att lära mig på men för att få träning, och jävlars va otränad man kände sig efter att ha fisat runt på testbanan de hade brevid affären. Bra flås är det helt klart och den gick över lag väldigt bra.

Jag är ju helt klar över att hojen är helt hrätt på skogsstigar, men hur fungerar det om man skulle vilja köra lite grusväg? (Nu snackar vi inga 4milaetapper eller så).

2takt skall ju vara lite mindre servicekrävande än en 4takt men det spelar eg. ingen roll.

Hojen ligger kring 40´ i pris och då har den gått 100mil och ser ut som ny. Dessutom sitter det Öhlinsgafflar monterade.

Finns det någon som kan hjälpa mig lite med dessa frågor så vore jag tacksam.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...