Rättegång i morgon

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jaha... då ska jag som vittne på en rättegång i morgon. inget problem med det, men varför ska det ta sån tid innan fallet tas upp?!
Detta hände den 22a april, i våras alltså. och rättegången är nu!
Fick bara kallelse som vittne för några veckor sedan. trodde att fallet var nedlagt för länge sen. och jag har inte ens tänkt tanken att jag skulle vittna då polisen inte meddelade att jag eventuellt blir kallad som vittne. Så mitt minne är det si sådär med från den dagen.
Kan dom inte bara ha rättegångar någon vecka efter händelsen? Fattar bara inte... Är det byråkratin hit o dit som är orsaken?
Det är för fan 10 månader sen snart! :huvet

Du kan kolla efter lite forskning om hur jusst vittnes minnen försämras med tiden och hur då tex 10 månader påverkar minnet negativt.

Och det är definitivt inte ett vittnes fel att man inte kan komma ihåg allt efter så lång tid om det inte prioriteras.

Därav så kan domstolen inte kräva så mycket.

Du kan räkna med att en bra advokat kommer att rida på hur jusst minnet är efter så lång tid.

Och JA de juridiska har inte brottom inte, om de inte är något tillräckligt uppseendeväckande brott.

Jag var och vittnade för en polare härom veckan. För en grej som hände våren 2008. Nästan 24 månader sen... Kunde jag svara perfekt på deras frågor? Nej. Mitt fel? Nej.
Förjävla dumt imo

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...