Rättegång APA-2 15 Mars Hbg Tingsrätt

Status
Ej öppen för fler svar.
Låt oss vänta ett par veckor på domen och då se hur sunda och demokratiska och framförallt rättsäkra värderingarna är (dvs hur man ser på förövarens resp offrets plats).
En vecka. Den 22:e mer exakt.

Kom inte längre än till Kjell och då dog hon!
Hörde det. Jäkligt trist. Kan trösta dig med att där inte var plats till alla ändå ;)

Tack för informationen Ljunghusen. :tummenupp

Hur gammal är den åtalade?
18,5 ca.

Så många åtalspunkter på en 18-åring!? Wow, han har varit ambitiös!

Va fan...bara 18, då blir det nog inte mer än kanske 1 år för allt :(. De "tar ju hänsyn till åtalades låga ålder".

Vi var 9 st som var där + ett vittne som stannade + 2 st som tyvärr fick gå ut pga för lite plats.

Alla i salen fick Väldigt stora ögon när vi kom in, och den åtalade såg lagom nervös ut i mina ögon. Dock övergick det mer och mer i att sitta och flina under rättegången.

Vi var flera som kom i RoH tröjorna, ingen i skinnställ dock.

Dom meddelas den 22:e mars kl 11.00.

Fick dåren stanna kvar i häktet?
Tycker det talar för eller mot ett straff om han blev släppt.
Kvar=hårt Släppt=litet eller obefintligt.

Fast vissa får ju en Silbersky alt fick Henning Penning på den tiden då det begav sig. De kostar ju en smula. Det finns nog en och annan som betalar för sin advokat skulle jag tro.

Vem tror du betalar Silberskys räkning? Inte f-n är det mördarna han representarar i alla fall.

Det finns helt enkelt inte så många kända brottsmålsadvokater i Sverige så när brottslingarna frågar vem de vill ha som ombud så hostar de bara upp ett känt namn, och sen så får du betala advokatkostnaden.

(Vädjan: Starta en ny tråd om du vill beklaga dig även över denna brist i Sveas rättsväsende.)

Vem tror du betalar Silberskys räkning? Inte f-n är det mördarna han representarar i alla fall.

Det finns helt enkelt inte så många kända brottsmålsadvokater i Sverige så när brottslingarna frågar vem de vill ha som ombud så hostar de bara upp ett känt namn, och sen så får du betala advokatkostnaden.

(Vädjan: Starta en ny tråd om du vill beklaga dig även över denna brist i Sveas rättsväsende.)

Fucked again mao...Kanske dags att säga upp sig och fixa förtidspension.

Ok..vad är ERT tipps på "straffet" det värdelösa avfallet kan vänta sig ? Jag tippar på max 6 månader. Sedan är han ute och stjäl igen.

Nej han får förhoppningsvis mer. Det gäller ett flertal hojstölder, inbrott, stöld, olaga hot, häleri, vapenbrott, rånförsök, försök till misshandel osvosv. Han har rätt mkt på sina axlar.

Någonting säger mig att det inte var förstå gången hans föräldrar varit frånvarande...

Var väl där för att stödja sin pojke i kampen mot det stygga rättsväsendet...men varför 3st från kriminalvården ?

Var väl där för att stödja sin pojke i kampen mot det stygga rättsväsendet...men varför 3st från kriminalvården ?

? Kanske gratis kaffe i automaterna utanför rättssalen?

Vad yrkade åklagaren på för straff?

.

Last edited:
har inte advokaten sagt något coolt som de säger på TV ? Typ "objection" eller så ?

Han verkar inte vara helt obevandrad inom svensk kriminalvård. Jag gissar att han numera uppklassats till "premiumkund", då får man 3 plitar med sig på rättegång.

På något sätt så tror jag inte den åtalade löser soduko-korsord eller tittar på "vem vet mest"...

Han gav ett ganska mediokert intryck, men han kommer säkert lyckas med sin dröm att bli gangsta-papa i helsingborg. Han är snart fullärd och med en fängelsevolta i bagaget så har han sitt gesäll-brev klart.

helt normalt... TPT (TransPortTjänsten) är alltid 3 st under alla förhandlingar/transporter där den tilltalade är häktad....

den som är häktad genomgår en säkerhetsbedömning där man avgår vad för "SÄK-klass" den häktade får och vilken typ av "frihetsberövade" utrustning som ska användas under transport/förhandling mm...

tyngre o farligare brottslingar har hand+fotfängsel + midjebälte där handfängseln är fastsatt... även under själva förhandlingen kan denna utrustning bäras..... hade han det????

tror nog inte nån liten 18-årig småtjuv är särskilt högt klasssad..

Han verkar inte vara helt obevandrad inom svensk kriminalvård. Jag gissar att han numera uppklassats till "premiumkund", då får man 3 plitar med sig på rättegång.

På något sätt så tror jag inte den åtalade löser soduko-korsord eller tittar på "vem vet mest"...

Han gav ett ganska mediokert intryck, men han kommer säkert lyckas med sin dröm att bli gangsta-papa i helsingborg. Han är snart fullärd och med en fängelsevolta i bagaget så har han sitt gesäll-brev klart.

Heter inte det suduku ?

2 som håller och 1 som slår, kan du ingenting sedan skoltiden pojk :tungan

Ha ha..det var tider det. Lite fast hand skulle ungdomen behöva idag !

Last edited:
2 som håller och 1 som slår, kan du ingenting sedan skoltiden pojk :tungan

ha ha:D:D den var fan lite rolig..... transport-folket brukar dock vara snälla.... inte många i TPT som ens bär batong eller pepparspray....

finns dock rejält otrevliga plitar på vissa kåkar o häkten...

Plitarna skall kunna stoppa rymningsförsök och liknande utan att utsätta sig själva för onödiga risker eller den de skall transportera för skador.
3 är inte särskilt många ur det perspektivet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla