Rätta köpet?

TigeR^

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
Kina
Nu ska det inhandlas en minimoto efter lite spanandes..
Min fråga är då vad man ska satsa på för minimoto, är det lönt att köpa en billig M1:a med trimkit från http://minimoto.yamaharcs.com eller ska man satsta på en lite "finare" balata eller grc kopia?
Har kollat runt lite och sett att det är väldigt många som klagar på kvaliten på dom billigaste modellerna medans andra inte har haft några problem alls

Någon som kan hjälpa mig? :confused: :confused:

TigeR^ skrev:
Min fråga är då vad man ska satsa på för minimoto, är det lönt att köpa en billig M1:a med trimkit från http://minimoto.yamaharcs.com eller ska man satsta på en lite "finare" balata eller grc kopia?
Har kollat runt lite och sett att det är väldigt många som klagar på kvaliten på dom billigaste modellerna medans andra inte har haft några problem alls

Du kanske skulle börja med en pocketbike (minimoto tillverkad i kina, sämre kvalitet men billigare) att börja med, innan du lägger 25k på en Blata!
Ex. på en schysst hoj är PB908.

TigeR^ skrev:

kan bara seja att Blata e mitt personliga favorit märke inom minimoto och i alla fall va ja tycker att de e de bästa...

Men som han sa så ska du nog börja på en "Kinamoto" och se om de forfarande e intressant om nått år... Sedan kan du gå steget till 24000 kronors hoj (origami) :banana

TigeR^ skrev:

Det är jag som har Yamaharcs.com, personligen skulle jag rekommendera Blata kopian......

Att det skrivs mycket om fel på den billigare 14E/M1 beror bara på en sak, det finns över 5000st i Sverige så så många är det inte som e kassa, man läser inget om alla som funkar liksom.

Mvh

Ravetrancer skrev:
Det är jag som har Yamaharcs.com, personligen skulle jag rekommendera Blata kopian......

Att det skrivs mycket om fel på den billigare 14E/M1 beror bara på en sak, det finns över 5000st i Sverige så så många är det inte som e kassa, man läser inget om alla som funkar liksom.

Mvh

Vad tycker du om era minichoppers då?
Är de så coola som de ser ut? Låter de som stora hojjar, eller är det ett "fesljud"?

Om man köper hos er, hur långa tid tar leveransen då?
(du kan ju maila mig, erik_lakeyours@hotmail.com)

iPEX skrev:
Du kanske skulle börja med en pocketbike (minimoto tillverkad i kina, sämre kvalitet men billigare) att börja med, innan du lägger 25k på en Blata!
Ex. på en schysst hoj är PB908.

Jag menade inte att jag skulle köpa en äkta balata utan en kopia som dom också har på länken som jag skickade.

Ravetrancer: vad rekomenderar du att man ska satsta på ab B2 grc kopia eller en M1:a?

tack på förhand!

GlowMax skrev:
Vad tycker du om era minichoppers då?
Är de så coola som de ser ut? Låter de som stora hojjar, eller är det ett "fesljud"?

Om man köper hos er, hur långa tid tar leveransen då?
(du kan ju maila mig, erik_lakeyours@hotmail.com)
chopprar finns i lager från början på maj.

Jag har bara haft min egna o kolla på GS314, den dyraste. KOmmer i 110cc i lager och den är 5ggr grymmare i verkligheten än på bild, belive me or come and see for your self :)

TigeR^ skrev:
Jag menade inte att jag skulle köpa en äkta balata utan en kopia som dom också har på länken som jag skickade.

Ravetrancer: vad rekomenderar du att man ska satsta på ab B2 grc kopia eller en M1:a?

tack på förhand!
Jag rekommenderar först M1 om du vill ha en billig kul maskin o köra, skall du sen börja med massa trim hit o dit, då plockar det på sig pengar och då brukar jag istället rekommendera folk att köpa Blatakopian på en gång, det är mer häst i den än vad du kan plockaur M1/14E med massa trim, den e snyggare och betydligt mer prisvärd om man vill trimma sin 14E.

14E säljer dock mest och det är en bra minis :)

Ravetrancer skrev:

Mvh

Dragstarten går åt hel*ete hela tiden på 14E/M1 :tungan

Last edited:
sätt elstart på dom och så blir det lättare att få igång dom, ska jag göra iallafall när mitt snöre går sönder

Smokey__88 skrev:
sätt elstart på dom och så blir det lättare att få igång dom, ska jag göra iallafall när mitt snöre går sönder
hur gör man detta?

JAg har inte kört nån blata, varken riktig eller copia, så jag vet inte hur den är på banan.
men 908 (GRC kopian) funkar bra, det är en välbeprövad verson, den har ju en kopia på en trim motor från polini så den borde vara det optimala valet, mycke hoj för pengarna där. viserligen får du som vanligt när det gäller kina hojarna byta vissa reservdelar mot "orginal" vart efter dom pajar. tänker på framdrevet som är klent på denna & det drar medsig att du måste byta hela koplingsklocken om du vill uppgradera till polonigrejor.

vet som sagt inte så mycke om blata, kanska man måste uppgradera en del där också?

CarMan skrev:
JAg har inte kört nån blata, varken riktig eller copia, så jag vet inte hur den är på banan.
men 908 (GRC kopian) funkar bra, det är en välbeprövad verson, den har ju en kopia på en trim motor från polini så den borde vara det optimala valet, mycke hoj för pengarna där. viserligen får du som vanligt när det gäller kina hojarna byta vissa reservdelar mot "orginal" vart efter dom pajar. tänker på framdrevet som är klent på denna & det drar medsig att du måste byta hela koplingsklocken om du vill uppgradera till polonigrejor.

vet som sagt inte så mycke om blata, kanska man måste uppgradera en del där också?

ja skulle endå köra på blata kopian....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...