Rätt till privatliv?

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Jag tillhör också dem, inte förvändande, som inte fattar att folk vill ge upp sina rättigheter. Det är inte frågan om "att ha rent mjöl i påsen" eller inte, utan snarare VEM som skal ha rätten att bestäma vad som är "rent mjöl".
Jag vill inte leva i en stat som utgår från att jag kan vara en potentiell terrorist och där paranoiditet skall vara det som styr våra beslut. Å jag vill kunna dela detta samhälle med bögar, araber, sverigedemokrater, dansbandssånagare, t.o.m de som kör chopper.
Jag vill kunna umgås med vem jag vill, när jag vill och var jag vill, inom inte alltför absurda gränser. Jag vill kunna surfa på porrsidor utan att Bodström har ett skit emd det att göra och jag vill ABSOLUT inte bli kontrollerad av personer som gjort det till en karriär att bestämma över andra och se sig själv som något extra bra som behöver egna fördelar.

Å nej jag vill inte säga upp dessa rättigheter för att USA blev utsatt för ett attentat för ett par år sedan! Vem här tror att vi på fullt allvar skulle ha denna debatten om inte 9/11 hade skett? (Fast enligt en tråd här så var det tydligen jänkarna själv som låg bakom. Kul med konspirationer!)

Åsiktsfrihet som är övervakad är inte åsiktsfrihet! :fatta!

t-rex skrev:
Vi tar det en gång till...

Jag vet faktiskt inte vad du skriver om för tillfället, bloggar hit och akademiker dit. Det är så genomskinligt att jag inte begriper att en förnuftig person som du inte ser det.
Politiska bloggar, menar du Aftonbladet då?
Akademiker, är det samma gamla lektor du syftar på?
Inte det? Nähä, så du har bra akademiker och bra politisk media att stödja dig på. Vilket sammanträffande. :)

Markus skrev:
Antingen eller, din strävan borde fortfarande vara att göra dig förstådd. :mattias

Det är det jämt. Än så länge verkar det gå bra, tydligen då med ett undantag.

Tja, sånt är livet.

t-rex skrev:
Faktum kvarstår, din, och andras, fascination och beundran inför ett mer utvecklat övervakningssamhälle är svårbegripligt. Men det kanske bara är jag som inte inser storheten i att lägga mitt liv i någon övervakares händer..

Du tycks inte ha något emot att låta ditt liv styras av profeten muhammeds fräsha tankar iaf.

ah17 skrev:
Du tycks inte ha något emot att låta ditt liv styras av profeten muhammeds fräsha tankar iaf.

Markus, du kanske kan tyda detta? Helt plötsligt framstår fröken ukkinukki som glasklar...

t-rex skrev:
Markus, du kanske kan tyda detta?

Det är väl inte så svårt, som replik på att du inte vill bli styrd av övervakning så påtalar nu ah17 att du inte verkar bry dig så mycket om att muslimer vill begränsa din yttrandefrihet.
Min timpenning är normal konsulttaxa, €150.

t-rex skrev:
Vi tar det en gång till, och vi kan använda ah17 som exempel;

Låt oss för diskussionens sak säga att han har något bra att komma med, en bra idé som löser nåt problem, exempelvis integrationspolitik. Eftersom han underbygger denna lösning med länkar till sina vanliga källor, kanske nån blogg med en väl uttalad agenda så kommer denna hans fungerande lösning att drunkna i den vanliga dynga han producerar. Ingen kommer att ta honom på allvar. Den här gången heller.

Du, och han, får tycka vad ni vill om akademiska meriter, titlar och liknande, för att presentera en idé på ett trovärdigt sätt finns det vissa mallar man bör gå efter. Det är där gyttjehögern fallerar. Spela spelet, eller stå utanför och gapa er hesa om nån konspiration om mörkläggning, simple as that.

Att jag anser att vi, du och jag, lever våra liv bättre utan att få det inspelat på band har mycket lite att göra med ah17s idé om att hans geniala idéer inte publiceras på ledarplats för att de är obekväma...

:rofl :rofl :rofl :rofl
All den smörja du har i huvet skulle fan lösa världens oljeförsörjning permanent.

KGK skrev:
8:30

http://www.tv4.se/player/categories.aspx?treeId=1010&pid=34994&more=1

Om justitieminister Thomas Bodström får som han vill riskerar du att ditt hem buggas om du träffat någon som varit inblandad i brottslig verksamhet. Journalister kan tvingas röja sina källor och advokater kan inte garantera tystnadsplikten.

http://city.se/ArticlePages/200601/31/20060131144700_307/20060131144700_307.dbp.asp

<ironi>Det är helt OK att Silberskys affärskoncept skjuts i sank.</ironi>

<allvarligt>Är någon bekant till mig tungt kriminell är det helt OK att polisen lyssnar när vi pratar om det är akra eller yoshi som gäller i år</allvarligt>

Markus skrev:
Det är väl inte så svårt, som replik på att du inte vill bli styrd av övervakning så påtalar nu ah17 att du inte verkar bry dig så mycket om att muslimer vill begränsa din yttrandefrihet.
Min timpenning är normal konsulttaxa, €150.

Aha, ok.

In short, jag är på väg ut från skrivbordet;

Man skall få publicera vad man vill, inkulderat bilder på gud, jesus eller muhammed eller hans åsna. Frågan man, och kanske danskarna speciellt i detta fallet, är om man bör publicera. En rätt är inte en skyldighet.

Så;

Ja, man får
Nja, tveksamt om man bör
När det är gjort så är det gjort mot bakgrund av danskarnas, och våra regler. Muslimerna får svälja det. Jag skall stödköpa tuborg under helgen.

ah17 skrev:
:rofl :rofl :rofl :rofl
All den smörja du har i huvet skulle fan lösa världens oljeförsörjning permanent.

Du borde normalt sättas på ignore, men det är på nåt sätt kul att se det ständiga malandet om världens undergång och konspirationen[tm], så du får vara kvar.

Mot bakgrund av ditt inlägg ovan, där inskränkningar i fri och rättigheter tydligen är en muslimsk företeelse, kan man då dra slutsatsen att du, Bodström och Markus är muslimer? En oväntad utveckling...

t-rex skrev:
Muslimerna får svälja det. Jag skall stödköpa tuborg under helgen.

Och nu alla barn:
Idogt kampanj- och propagandaarbete ger visst resultat.
Såja, en stenkastare mindre.
:banana

t-rex skrev:
Markus, du kanske kan tyda detta? Helt plötsligt framstår fröken ukkinukki som glasklar...

T-REX var när det begav sig visserligen 9m hög men med en hjärna stor som en golfboll och ett IQ som en daggmask.
Inte så konstig att man har svårt att fatta.

Jag har alltid uppfattat övervakningsmentaliteten och en polismakt med väldigt stora rättigheter och mindre skyldigheter, som en väldigt röd tanke. Hörde inte det hemma forna öststater som gärna kallade sig kommunister?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg