I USA används MON (Motor Octane Number) I Sverige RON (Research Octane Number) viss skillnad. Svensk flygbensin mäts dock i MON.
Handelsbensinen är mao inte så dålig i USA som många svenskar tror.
Dessutom får man nog säga att jänkarna kör väldigt fort på strippen, de har ju lokala dragstrippar i varje småsamhälle med självaktning, ofta race varje söndag. Dvs jag tycker att de oftare än svenskar kan konsten att få även motorsvaga ekipage att gå bra tider. Många amerikaner har helt enkelt sån jäkla rutin på strippen. Många amerikanska dragracegubbar har ofta kört söndagsrace på lokalstrippar sedan de var tonåringar.
Men ju har vel hört att jeremi klarksån sejer att amrekanerna är dumma och jör dåliga bilar? Sen att Britterna är Europas amerikaner med dålig mat, för stort ego, slavhistoria och mediokra bilar...
Jag gillar att man har ett fåtal block som anpassas till det man behöver dom till även om de har potential för med effekt, i stället för att skräddarsy ett lättviktsblock till varje bilmodell som pressats till sina yttersta gränser.
De flesta vill bara glida runt och då gör det inget om motorn inte levererar sitt potentiella max utan i stället håller 80.000 mil medan de få som vill gasa fan kan slänga på en kompressor och bara tjöra.
Lite tillbaka till topic: I det här fallet så är maskinen väldigt standard från Mustangen, F150, mfl den sitter i till de 750 hästarna den levererar i GTX1:an. Det är entreprenörstänk.