Rätt snabb Ford GT tar världsrekord

I USA används MON (Motor Octane Number) I Sverige RON (Research Octane Number) viss skillnad. Svensk flygbensin mäts dock i MON.
Handelsbensinen är mao inte så dålig i USA som många svenskar tror.

Dessutom får man nog säga att jänkarna kör väldigt fort på strippen, de har ju lokala dragstrippar i varje småsamhälle med självaktning, ofta race varje söndag. Dvs jag tycker att de oftare än svenskar kan konsten att få även motorsvaga ekipage att gå bra tider. Många amerikaner har helt enkelt sån jäkla rutin på strippen. Många amerikanska dragracegubbar har ofta kört söndagsrace på lokalstrippar sedan de var tonåringar.

Men ju har vel hört att jeremi klarksån sejer att amrekanerna är dumma och jör dåliga bilar? Sen att Britterna är Europas amerikaner med dålig mat, för stort ego, slavhistoria och mediokra bilar...

Jag gillar att man har ett fåtal block som anpassas till det man behöver dom till även om de har potential för med effekt, i stället för att skräddarsy ett lättviktsblock till varje bilmodell som pressats till sina yttersta gränser.

De flesta vill bara glida runt och då gör det inget om motorn inte levererar sitt potentiella max utan i stället håller 80.000 mil medan de få som vill gasa fan kan slänga på en kompressor och bara tjöra.

Lite tillbaka till topic: I det här fallet så är maskinen väldigt standard från Mustangen, F150, mfl den sitter i till de 750 hästarna den levererar i GTX1:an. Det är entreprenörstänk.
 
Nu slår du in öppna dörrar!
Imorgon ska jag för 22:a året i rad starta upp två stycken Ford sid-V8:or för att värma upp och starta de stora...
:pannkyss

Har ingen koll på bilkonsumentprogrammen, jag antar att jeremi är är 5.th gear eller liknande dynga.
Ish ish.
Men ju har vel hört att jeremi klarksån sejer att amrekanerna är dumma och jör dåliga bilar? Sen att Britterna är Europas amerikaner med dålig mat, för stort ego, slavhistoria och mediokra bilar...

Jag gillar att man har ett fåtal block som anpassas till det man behöver dom till även om de har potential för med effekt, i stället för att skräddarsy ett lättviktsblock till varje bilmodell som pressats till sina yttersta gränser.

De flesta vill bara glida runt och då gör det inget om motorn inte levererar sitt potentiella max utan i stället håller 80.000 mil medan de få som vill gasa fan kan slänga på en kompressor och bara tjöra.

Lite tillbaka till topic: I det här fallet så är maskinen väldigt standard från Mustangen, F150, mfl den sitter i till de 750 hästarna den levererar i GTX1:an. Det är entreprenörstänk.
 
Last edited:
Nu slår du in öppna dörrar!
Imorgon ska jag för 22:a året i rad starta upp två stycken Ford sid-V8:or för att värma upp och starta de stora...
:pannkyss

Har ingen koll på bilkonsumentprogrammen, jag antar att jeremi är är 5.th gear eller liknande dynga.
Ish ish.
Är det små jänkare som får värma upp vuxna italienare?
 
Är det små jänkare som får värma upp vuxna italienare?
Ja pastavattnet värms upp av det amerikanska sidflesket.
Två (av tre) Isottor har varit lite klena på fullast de senaste körningarna. Så vi justerade tändningen i söndags. PÅ ena isottan stod tändningen 3 grader sent på en av magneterna.
Bra läge att prova full muff så hår års, plastbåtsfritt!

IMG_2995.jpg
 
Last edited:
Ja pastavattnet värms upp av det amerikanska sidflesket.
Två av (tre) Isottor har varit lite klena på fullast de senaste körningarna. Så vi justerade tändningen i söndags. PÅ ena isottan stod tändningen 3 grader sent på en av magneterna.
Bra läge att prova full muff så hår års, plastbåtsfritt!

View attachment 372969

Inte många kvar av dom gamla, har det skrivits någon bok om båtens befäl?
 
v8 är en utmärkt konstruktion för bilar :fakta
Vilket i grund och botten handlar om deras tillgångar på bränsle. Svårt att hitta sås med oktantal över 95 i vanliga pumpar.

Nja, nu kanske du missat kalkylera med att jänken mäter antispik med AKI och inte RON som här i Svedala.
93okt AKI = 97okt RON... (det som står på deras pumpar brukar vara AKI)

AKI = (RON+MON) / 2
 
Inte många kvar av dom gamla, har det skrivits någon bok om båtens befäl?
Den här kan du läsa. Mycket är skrivet av Curt Borgenstam, dvs den mariningenjör och skeppsbyggare som utvecklade båtar och motorer. Jag har fler minnesanteckningar av honom i min dator om du vill veta mer.
http://www.minabibliotek.se/work?workid=3c067539-3bfd-4b41-8ede-ea485c851103

Vill du höra rövarhistorier om hur T46 förts under nattliga räder genom kobbar och skär rekommenderar jag dig att bli medlem i MTB-veteraner/veteranflottiljen. Då kan du ev ha en chans att komma ut och jobba på de gamla flammorna och härigenom få ta del av historier från de gamle.
 
Last edited:
Endast Djürwgen kan hajdjäka en tråd om världserekord i toppfart för bil så att den kommer att behandla fuktiga skrov och blymönja.

:brynad
 
Lite ljud, kanske inte samma bil men runt samma resultat..
Verkar lättmanövrerad.. Tunga kompressorhjul eller vad..

 
Dessutom efter att de lagt 10 år på att lyckas få ut 1000 hästar och skapat ett W96-block med 300 kylare medan jänkarna som enligt Zatzyligan inte kan plocka ut effekt ur sina maskiner bara gav den standardpickisveåttan, hämtad ut F150 lite mer soppa och luft så var saken biff.

GT´n är den enda superbil jag skulle kunna tänka mig att äga just pga den enkla motorn.

Verkar lättmanövrerad.. Tunga kompressorhjul eller vad..

Hmm, med den videon som grundlag vill jag påstå att dûsken gjorde ett bättre jobb, det förefaller som användbarheten på forden är sådär
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top