Rätt pris på hojen?

Mackan_Hstd

Smack my bitch up!
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Hej erfarna och oerfarna hojägare!

Har ett dilemma.. jag får typ ingen respons alls på min annons jag har ute på blocket och de får mig att undra om jag tappat det helt?

Har en gixxer1000 -07 som rullat 2200mil fint skick och lite kittad för 69lax ute, vilket jag tycker är ett riktigt bra pris..:confused:

Eller va fan är de frågan om?? Vilket pris är hojen värd i era ögon? Och nej jag skriver inte detta för att få mer klicks på min annons..

Så schyssta ge ett seriöst svar! vart ska jag ligga för att sälja?

//Mac
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Dålig tid att sälja just nu, om du bestämt måste bort med den nu så skulle jag sänka några tusen per vecka tills den blir såld.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Spontant kan jag också tycka att det är ett bra pris. Behåll den en säsong till, eller har du redan köpt ny ?
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Alla vill sälja sin hoj på hösten men det är få som vill köpa tyvärr.
Det finns ett fenomen som kallas "höstpris" :tungan

Men till rätt pris säljs allt!
Gör som ovanstående säger :)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Sälj den för 60.000 nu eller vänta till i vår :)
 

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Uppsala
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Folk som köper hoj nu är ute efter ett klipp, annars kan man lika gärna vänta till våren. Kolla vad billigaste på blocket kostar o lägg dig under det typ. Tänk på att om den billigaste på blocket ligger kvar=inte så billig ändå. Givetvis så spelar skick o miltal in..
Sen gäller det att annonsen är lätt sökbar. Skriver du "gixxer1000" tex så kommer inte så många se den. Skriv GSXR1000, GSXR, GSX-R m.m..nånstans i annonsen..Lycka till med försäljningen.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
I maj är det ett bra pris, nu är det väl bara okej.

Om du inte betalar en massa lån och försäkring över vintern så skulle jag behålla tills våren om jag var du.

Jag tror inte den här typen av formuleringar hjälper heller:

"Gsxr 1000 K7 som är bänkad och med ett tryck som är absurt bra!"
"Men den piskar Ninja zx10r , r1 , cbr 1000 mfl"
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Eftersäsong är tufft. Håll på hojen tills våren så tror jag nog det går lättare :)
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Eftersäsong är tufft. Håll på hojen tills våren så tror jag nog det går lättare :)

Det blir inte alltid bättre av att vänta. Hojen blir ett år äldre och den kostar att ha över vintern också. Då jag köpte min första R1:a för tre år sedan så hittade jag en som jag var intresserad av, men säljaren ville inte pruta till den summa jag vill betala i slutet på september.

I slutet på februari så köpte jag samma hoj 5000:- billigare än mitt höstbud då han la ut den på försäljning igen :tungan
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Rätt pris: "Skambudet" som första spekulanten gav, som man avböjde eftersom han/hon var den första som kom och kollade, vilket man bittert ångrar när hojen går för ytterligare några lax lägre några veckor senare när man har brevväxlat sig till vansinne med en massa nötter som vill byta mot en lågmilad ford mondeo med "bara lite småfix kvar" och sånt... :huvet
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Helt ok pris i mina ögon. MEN, är du desperat och vill bli av med i höst redan så kanske du får backa lite till på priset :(

Marknaden är knepig som fan atm.
 

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Ta bort extrautrustning o sänk priset för så många tusen du tror att du får för extrautrustningen om du säljer separat? Har funkat för mig ett antal gånger, fast med bil :p
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
OBS detta är inte fakta utan endast vad jag tycker själv

Vad det gäller priser på GSX-R så är det en sporthoj som är dyr att äga om man inte är äldre, detta bidrar till att begpriserna blir relativt låga.

Tittar själv på GSX-R 1000 just nu och med de priser som syns på blocket har inte fått mig o lyfta luren en enda gång då jag misstänker att säljaren blir sur om jag "prutar" runt 10 tusen.

Rimliga priser enl mig

K1/K2: Runt 33
K3/K4: Runt 40
K5/K6: Runt 51
K7/K8: Runt 62

Detta är ju ungefärligt och vad jag TYCKER.

Jag vill köpa en K3/K4 men vill helst inte ringa ngn o säga: du om du slår av 10 direkt så kan jag tänka mig o komma o titta sen får vi se.

Finns ju pristrådar sedan 2003 o många säljare har en vansinnig uppfattning om priser. Särskilt R1or av ngn anledning, jag sålde min lågmilade -00a i toppskick mitt i säsongen 2008 för 42000:- kolla vad folk skall ha nu 3 år senare...
 

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Östhammar
Hoj
En packe GSXer
Jag brukar tänka "vad skulle JAG vilja betala för den?" sen lägger jag mig lite över det. :)
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top