Rätt modell på Dunlop-däck?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Är lite sugen på att testa Dunlops slicks efter att ha hört mycket gott om dem men är lite osäker på vilken gummiblandning jag ska välja.

Någon med erfarenhet som kan tipsa?

Fram funkar 748 mycket bra för oss, bak kör vi med förra årets modell, 3167 som är medium. Har testat 7433 som är årets medium, men hade lite problem med slitaget. Ska testa mer på onsdag, därefter kan du få mer input:tummenupp

Årets model, som har lite lägre profil var aldeles galet bra på anderstorp. Hojen blir på vanligt Dunlop-maner klart orolig men den svänger rappt och iaf på anderstorp hade vi ett sjukt grepp...

Hann tyvärr inte testa de nya bakdäcken, men återkommer efter min semester när jag har mer tid att forska i ämnet.

Kan man se på däcken vad det är för hårdhet? Jag hittar inget på mina Michelinslicks som ligger i hallen. Hade vart kul att veta för då kan jag köpa samma däck som sitter på igen. Dunlop är faktiskt riktigt skönt att åka på, vilket grepp!

Kan man se på däcken vad det är för hårdhet? Jag hittar inget på mina Michelinslicks som ligger i hallen. Hade vart kul att veta för då kan jag köpa samma däck som sitter på igen. Dunlop är faktiskt riktigt skönt att åka på, vilket grepp!

På dunlop står det en fyrsiffrig kod instämplat på sidan av däcket, har för mej att michelin har nåt stämplat på sidan också. Kommer inte ihåg hur det såg ut på dom, det var så länge sen jag använde såna.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...