Rätt eller fel att visa ?

• Thread starter Thread starter Canoly
  • Start date Start date
Tack för alla kommentarer..

Det verkar som om det är O.K. att posta bilder av den här typen speciellt om den som bilden föreställer har sagt ja.

Ett särskilt tack till alla positiva kommentarer om mina bilder i allmänhet och kanske denna i synnerhet.

Ja, en hemsida är på gång, men det är en bra bit kvar, blir säkert klar innan sommarens förväntade bildanstormning. Till alla fotointresserade kan jag meddela att jag står i kö för första leveransen av ett nytt kamerahus som förväntas komma i mitten på april. Det är Canon EOS 10 D jag väntar på.

hur hinna ta denna bild, detta är helt kamerans förtjänst, jag stod vänd åt ett annat håll när jag hörde skrapandet, vände mig om och knäppte bilden, som väl var stod kameran just då på helautomatik. Andra bilder kan man planera för, så inte med denna.

En vurpbild kan ju också vara snygg om man vet att den som är objektet på bilden klarade sig bra och ger sitt medgivande. Den där bliden var jävligt bra! :tummenupp

detta var en licensträning o jag fortsätter med mina kommentarer i denna andan.

Vi sportar. Jag har svårt att komma på någon sport där inte en privatperson får ta bilder eller filma. Så, jag håller med Gulis, vill man ställa upp i en sport (oavsett vilken nivå) så måste man räkna med att få mediabevakning i en eller annan form.

Dock tycker jag att det var oerhört omtänksamt av Canoly att fråga först innan publiceringen.

På ett sätt tycker jag att dessa bilder är mycket viktiga. De visar att RR är allt annat än fjolligt. Trots alla säkerhetshöjande regler sker det en del olyckor o dessa tycker jag inte att vi skall försöka glömma eller släta över.
Den något mera marknadsorienterade personen har tankar som säger att lätta krascher är till o med publikhöjande incidenter. Lyckligtvis är det ingen förare som går ut med inställningen att denna skall krascha men det finns ju andra sporter som i vissa delar av världen har en något konstig attityd.

Själv hoppas jag kunna förgylla min egen site med Canolys bilder på min åkning (givetvis med hans samtycke) i framtiden.
Lika mycket som Canoly säger att det var kamerans "fel" så vill jag ändå jämföra det med RR; du kan han en fet satsning med många sponsorer men ändå lyckas du med att lägga dig på första träningen, första varvet och i första böjen (sorry X, had to :D ).
Det räcker mao. inte med att ha rätt kamera, det är jag övertygad om!

/G
#55 Rookie 1000

Last edited:
Jag är den att jag vill gärna se allt.. men jag har stor respekt oxå och vill inte den som då vurpat visa sig så e de helt ok men om det inte slutar lyckligt så inga bilder pga etiskaorsaker

Jag har rätt så mkt bilder av olyckor.. men skulle aldrig lägga ut nåt där vederbörande har avlidit.. av hänsyn till anhöriga.

Men annars är de ju ok.... tvärtom så kan ju såna bilder se oerhört roliga ut... :p så länge den drabbade blev/är ok. :tummenupp

Samma vänsterböj..

ny vurpa, annan förare.

Fick bild på en vurpare till i samma böj. Skickade bilden direkt till föraren via mail ( ville som sagt inte lägga upp den utan tillstånd).

Något senare fanns den på hans egen hemsida.

http://medlem.spray.se/trracing/photoalbum3.html

Det är tydligen så som de flesta tyckte, helt O.K. när ingen blir skadad.

Video på min krasch på Gelleråsen (5MB .wmv) på min hemsida. Thank god for long crashprotectors!

Rymding skrev:
Bäst att fråga som sagt. Det kan vara en skenförsäkrare eller ½-försäkrare som sedan olyckligtvis får sin hoj stulen.
Som någon tidigare påpekat, en sådan anledning är inte skäl att undvika publicering. Möjligtvis utdela kompanistryk. ;)

Det är ju bara bra om försäkringsbolaget kan se och bevisa att hojen var vurpad redan innan den "ramlade av släpet"

Re: Samma vänsterböj..

Canoly skrev:
ny vurpa, annan förare.

Fick bild på en vurpare till i samma böj. Skickade bilden direkt till föraren via mail ( ville som sagt inte lägga upp den utan tillstånd).

Något senare fanns den på hans egen hemsida.

http://medlem.spray.se/trracing/photoalbum3.html

Det är tydligen så som de flesta tyckte, helt O.K. när ingen blir skadad.
Fick du ingen cred för bilderna? Du måste börja lägga in signatur i bilden eller ta pröjs.
I sommar lutar det väl åt att du kommer vara RR fotograf No1 på banorna. Dom som finns nu brukar ta ca:30 kr bilden. Nu älskar jag ju gratisbilder men du lägger ju ner lite pengar på detta så en liten peng för att täcka resor ska du väl ha iaf.

Jag tycker att killen med gula flaggan skall ha en eloge för sin snabbhet. Flaggan är uppe innan killen landat!!!!

/H

Iceman1975 skrev:
Har du godkänande från den på bilden så är det helt ok!
Då blir det ju inget onödigt tjaffs...

Schysst bild förresten...

När ska du göra en egen hemsida med alla bilder samlade??
VEt ju aldrig vart du postar "godbitarna"

//Nichlas

Nu finns det en länk på Sydskanes Emse (bildsidan) till min Hemsida. Sidan har nyligen blivit klar, vilket innebär att många av mina bilder ännu inte hunnit dit.

*/ ?>
Back