rätt dimension på turbo?

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Jag undrar vilket turboagg man ska välja (vill ha en körbar effekt och snabb spool up)
Cyckeln det ska monteras på är en GSXR1000, hade tänkt att använda std kolvar med tjockare topplockspackning samt IC.
Jag har för mig att det vanligaste är att använda MIT TD04HL-16 men ska man ha 6 eller 7ans avgashus?
Vad åker ni med för aggregat?

MIT TD04HL-15G-7
MIT TD04HL-16T-6
MIT TD04HL-16-7
MIT TD04HL-18T
MIT TD04HL-19T
KKK K24

Jag åker med Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus. Fick för mig att det största huset var bäst på hoj eftersom man får jättevridet lite senare än med ett mindre hus. Lättare att komma iväg ordentligt om inte framhjulet hänger i luften från 4000 varv. Effekten skulle väl hålla i sig lite längre också, och det gör den på min! Håller i sig hela vägen till rödstrecket :)

lahi skrev:
Jag åker med Mitsubishi TD04-16T med 7:ans avgashus. Fick för mig att det största huset var bäst på hoj eftersom man får jättevridet lite senare än med ett mindre hus. Lättare att komma iväg ordentligt om inte framhjulet hänger i luften från 4000 varv. Effekten skulle väl hålla i sig lite längre också, och det gör den på min! Håller i sig hela vägen till rödstrecket :)
Jag kan bara hålla med... jag kör åxå med TD04-HL16-T med 7" vinklade avgashus... och jämnare kurva får man leta efter... den drar jämt och fint ända upp till varvstoppet... Nu ska jag bara få den att ladda lite mer....

mvh

Japp..7:ans hus. Du får snabbare spoolup med mindre hus men då blir det massa flaxande med framhjulet :banana

Val av turbo

heliac skrev:
Japp..7:ans hus. Du får snabbare spoolup med mindre hus men då blir det massa flaxande med framhjulet :banana

Hej!
Kör också med 16T vinklat "7" funkar bra , tror att det skulle funka jätte bra på din gsxr 1000 , har ett sånt agg hemma fast rakt hus.

mvh Ulf

är det både avgasturbin och avgashuset som skilljer imellan dom olika storlekarna eller är det bara själva avgashuset :va kanske kan man byta lite snabbt och lätt :tummenupp

PD skrev:
är det både avgasturbin och avgashuset som skilljer imellan dom olika storlekarna eller är det bara själva avgashuset :va kanske kan man byta lite snabbt och lätt :tummenupp
Hej!
Det är likadan axel på 13 och 15g 13,15,16,18,19T , 13C har något mindre axel(Volvo 940) finns 5 och 6 T25 fläns och 6och 7 med T3 fläns , på dom 2 första är det med kona , och volvo har kona, rak och vinklad med fast fläns

mvh Ulf

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage