Rätt att slå någon?

sx-pojken skrev:
2612922massa slagsmål, blod och benbrott...
Känner du dig som en bättre människa nu? Jag vill inte döma någon men jag är inte liten själv och sällan sen på att diskutera aggresivt, men summa summarum aldrig slagits och inga anmälningar. Du kanske borde tänka över ditt eget beteende om du nu hamnar i så många bråk hela tiden, ty i miina ögon så är det inte hela sanningen som står här. Varför vill alla ge sig på dig om du är så övergudomligt bra på att slåss?

sx-pojken skrev:
2612922

Det e av denna anledning som man har typ 37-38 misshandels-anmälningar på sig....

dock aldrig blivit dömd....

Du har alltså blivit anmäld för ca 40 misshandlar vilket borde betyda att du ha spöat cirkus 100-150pers...........:va
Eller så har du spöat just 37-38 pers och blivit anmäld varje gång:va

Det måste ju vara nån form av rekord i Misshandelsanmälningar(Som du givetvis är falskt anklagad för) :va :D :rofl

Edit: Höll ni på Å bytte däck?? Citat: SXpojken: tråkigt nog för dem så stor ju "lilla" jag där...med ett utfällbart fälgbults-järn innanför tröj-armen......

Last edited:
Bus-Bo skrev:
Jag kanske har obefogade fördomar, men i min värld så är det svaga individer som slåss. Flyttas dina problem till ett annat datum så må det vara så, men är man rak och ärlig samt kan hantera kritik och är stark i sig själv så förlorar man aldrig trots att man inte har svingat nå.
Det kanske fungerar i Jonsered, men i Botkyrka fungerar det definitivt inte. I alla fall inte som jag upplevde det under min uppväxt. Jävlas någon för mycket sopar man till helt enkelt. Fortsätter personen att jävlas gör man ett ännu bättre jobb nästa gång. Till slut kommer man att få man vara ifred.

HanneZ skrev:
2611688 Nej, det kommer aldrig o hjälpa. Antingen får man avvakta o hoppas på personlig mognad vilket tyvärr kan ta ett tag. Alternativ två är att tvångsavliva, det gör man med missanpassade djur...

Det här händer inte ofta... ;) men jag håller faktiskt helt med dig... :tummenupp

Stuff skrev:
2613573 Det kanske fungerar i Jonsered, men i Botkyrka fungerar det definitivt inte. I alla fall inte som jag upplevde det under min uppväxt. Jävlas någon för mycket sopar man till helt enkelt. Fortsätter personen att jävlas gör man ett ännu bättre jobb nästa gång. Till slut kommer man att få man vara ifred.

Det fungerar överallt, fredliga, lugna individer som inte är rädda hamnar ytterst sällan i bråk i allmänhet och slagsmål i synnerhet. Det är givetvis större risk i Compton än i Karesuando men principen är densamma.

Jävligt svår fråga, allt beror på situationen. Jag ogillar våld i alla former, inte minst oprovocerat, och våld som en patentlösning på konflikter är bara en brist på intellekt.

Grundinställningen är att jag hellre går därifrån. Blir jag eller någon jag känner däremot påhoppad skulle jag självklart fajtas men hur långt mitt "attackmode" sträcker sig beror väldigt mycket på hur ihärdig angriparen är.

Last edited:
Bus-Bo skrev:
2613228 Känner du dig som en bättre människa nu? Jag vill inte döma någon men jag är inte liten själv och sällan sen på att diskutera aggresivt, men summa summarum aldrig slagits och inga anmälningar. Du kanske borde tänka över ditt eget beteende om du nu hamnar i så många bråk hela tiden, ty i miina ögon så är det inte hela sanningen som står här. Varför vill alla ge sig på dig om du är så övergudomligt bra på att slåss?

är inte sen att nita nån som ger sig på kompisen...umgås med lugnt och någå-lunda städat folk....

sen om nån börjar kaxa så e jag inte sen att säga vad jag tycker och tänker.... (inte på nå kaxigt vis..men bestämt!!)

sen har väl ca 50% av dem varit "nyinflyttat" folk med lite attityd-problem..

vissa typer blir ju gärna tuffa då de har lite back up!!

Oddjob skrev:
2610544 Han ville slåss, jag bara följde med.
så skallade han mig utan att jag hann reagera, sen låg vi där på marken och brottades,
sen kom någon och särade på oss.
så lät jag det vara, jag kunde inte bli arg.

Detta är ett brudproblem vilket nog kan förklara hans tragiska betéende innan detta hände (och detta)

Jag tyckte synd om honom, för han är verkligen 12 i IQ och dum i huvet.

Tror han var lite rädd för mig också (han hade tydligen kallat mig biff, och jag är ganska stor så..)
så det är nog inte lönt att visa honom "vem som bestämmer"
det tror jag han vet ändå.

Jag kan inte bli arg när jag tänker på honom nu heller :S

det går inte att förklara hur tragisk han är.

Detta beror på att han är en idiot, hans tjej dumpade honom (han var en idiot mot henne)
och hon blev ihop med mig

och han tyckte att allt var mitt och hennes fel.

Ett litet exempel som inte ens är i närheten av de mest korkade saker han har för sig:
Han stod ca 30-50cm framför både mig och tjejen och ljög rakt upp i huvet på hennes morsa i telefonen :S

Tycker du verkar vara en sansad kille som resonerar och agerar vettigt. Snubben verkar ju helt rubbad, en tragisk figur som förtjänar medlidande, inte stryk (det har han säkert fått tillräckligt i sitt liv). Tycker du gjorde helt rätt. :tummenupp

Dominator-Rocks skrev:
2613267 Du har alltså blivit anmäld för ca 40 misshandlar vilket borde betyda att du ha spöat cirkus 100-150pers...........:va
Eller så har du spöat just 37-38 pers och blivit anmäld varje gång:va

Det måste ju vara nån form av rekord i Misshandelsanmälningar(Som du givetvis är falskt anklagad för) :va :D :rofl

Edit: Höll ni på Å bytte däck?? Citat: SXpojken: tråkigt nog för dem så stor ju "lilla" jag där...med ett utfällbart fälgbults-järn innanför tröj-armen......

man kan väl säga så här...jag slår aldrig först....

sen att man fått hävda på execess-rätten ett par ggr...(så mycket våld man behöver...)
slår inte först...men hård...och tills de däckar....

100-150 pers...nja...snarare 150-200...

bytte däck...inte då...men när personerna ifråga säger att de ska hämta pistol och base ballträ så e jag inte sen att beväpna mig...
såna finns ju i bilar...

visst jag hade kunnat gå därifrån...men när idioterna som jag spöade vet att en av killarna på platsen e min lillebror så går inte jag därifrån...

sen var det kriminella killar som suttit på kåken...

en av dem har blivit dömd för fler-talet misshandlar och satt inne för att han och nåra polare slagit ner en man i Heby västmanland och släppade sedan ut honom på en riksväg så att han skulle bli överkörd...
3 killar ur hans "gamla" gamla gäng sitter inne för att de hoppade ihjäl en kille i sala för 4 år sen...(har spöat alla 3 tidigare)

kanske ni förstår "standarden" på dessa killar...

sx-pojken skrev:
2613726 man kan väl säga så här...jag slår aldrig först....

sen att man fått hävda på execess-rätten ett par ggr...(så mycket våld man behöver...)

bytte däck...inte då...men när personerna ifråga säger att de ska hämta pistol och base ballträ så e jag inte sen att beväpna mig...
såna finns ju i bilar...

visst jag hade kunnat gå därifrån...men när idioterna som jag spöade vet att en av killarna på platsen e min lillebror så går inte jag därifrån...

en av dem har blivit dömd för fler-talet misshandlar och satt inne för att han och nåra polare slagit ner en man i Heby västmanland och släppade sedan ut honom på en riksväg så att han skulle bli överkörd...
3 killar ur hans "gamla" gamla gäng sitter inne för att de hoppade ihjäl en kille i sala för 4 år sen...(har spöat alla 3 tidigare)

Verkar var ett kul ställe du bor på....:rolleyes: Missförstå mig rätt, klart du ska försvara brorsan om nån tänker knacka in pannbenet på honom men samtidigt...är ditt trackrecord vad gäller slagsmål och anmälningar en slump tror du? Eller kan det ha något att göra med de signaler du sänder och de kretsar du rör dig i?

Jag jobbade i fyra år som dörrvakt i Karlstad när jag pluggade. En stockholmare i dörren i Värmland, det ger inga pluspoäng kan jag meddela. Jag var i slagsmål två gånger under hela den tiden. Hade jag däremot reagerat mer "proaktivt" (som du tycks göra) när jag blev hotad eller hånad hade jag garanterat slagits varenda kväll. Men till vilken nytta?

sx-pojken skrev:

såna finns ju i bilar...

Ok..
Hur gammal är du egentligen? Seriöst alltså? Det känns som om du inte kommer bli så gammal:näsblod

sx-pojken skrev:

100-150 pers...nja...snarare 150-200... OSV OSV.....

Nu vill jag verkligen inte trampa dig på tårna och vara elak men varför blanda sig i andras bråk så pass mycket att man tvingas spöa så många? Eller är det du som hamnar i bråk så mycket själv? Isf kanske du ska fundera på om du har nåt slags attitydproblem?? Jag jobbar själv som lapplisa och vakt (ganska provocerande jobb tycker många) och jag är inte i närheten av dig när det gäller att smiska folk. Vet inte men kanske värt en fundering ialla fall, hur din egen attityd och hur ditt bemötande mot andra människor är.... :va

fazerfun skrev:
2613750 Verkar var ett kul ställe du bor på....:rolleyes: Missförstå mig rätt, klart du ska försvara brorsan om nån tänker knacka in pannbenet på honom men samtidigt...är ditt trackrecord vad gäller slagsmål och anmälningar en slump tror du? Eller kan det ha något att göra med de signaler du sänder och de kretsar du rör dig i?

Jag jobbade i fyra år som dörrvakt i Karlstad när jag pluggade. En stockholmare i dörren i Värmland, det ger inga pluspoäng kan jag meddela. Jag var i slagsmål två gånger under hela den tiden. Hade jag däremot reagerat mer "proaktivt" (som du tycks göra) när jag blev hotad eller hånad hade jag garanterat slagits varenda kväll. Men till vilken nytta?

nja...om folk hånar/ hotar mig så e jag bara dryg tillbaka...

men i det ögonblick nån slår mig så ska nog personen göra klart för sig att det nog var "fel" kille han klappade till...

visst...skulle jag nita nån varje gång nån dryga/ var full... så skulle det nog varit mera fighter....

Dominator-Rocks skrev:
2613752 Ok..
Hur gammal är du egentligen? Seriöst alltså? Det känns som om du inte kommer bli så gammal:näsblod

nja...e 24år....
och har inte blivit anmäld för misshandel på 2 år...

men det e även så här..(i Sala iallafall) att om nån kan slåss så e det ju en merit att sänka honom för andra...
har aldrig fått spö av "bara" en kille....

men nu för tiden har man ju sambo och härjar på andra vis...(hojar..)

Last edited:
Kia skrev:
2613755 Nu vill jag verkligen inte trampa dig på tårna och vara elak men varför blanda sig i andras bråk så pass mycket att man tvingas spöa så många? Eller är det du som hamnar i bråk så mycket själv? Isf kanske du ska fundera på om du har nåt slags attitydproblem?? Jag jobbar själv som lapplisa och vakt (ganska provocerande jobb tycker många) och jag är inte i närheten av dig när det gäller att smiska folk. Vet inte men kanske värt en fundering ialla fall, hur din egen attityd och hur ditt bemötande mot andra människor är.... :va

tycker dock att en människa som ber om att slippa slåss ska få göra det...men när jag ser personer som muckar gräl med "vanligt hedligt folk" så blir jag så jävla förbannad....
har inga problem att nita ner en kille som klappar till en annan trots den personen inte inte vill slåss.....

ex. var ut i helgen till hotellet.... 2 "nyinflyttade" svenskar försöker tränga in sig i kön från sidan....

alla i kön som nekar dem börjar de mucka med...
sen e det min "tur" att bli utsatt av dessa missfoster...
jag säger NEJ!! han blir störig...:jag förklarar för honom att HÄR I SVERIGE HAR VI KÖ-SYSTEM!!!!!!!
då börjar han mucka med en okänd tjej bakom mig...:mad: :mad:

vänder mig om och frågar idioten om han lider av döds-längtan och tillägger att tjejen e min flickvän.. och kastar till slut ner ASET i backen.....
mucka med en tjej...moget....

hade det inte varit för att jag skulle in på krogen så hade jag gladligen blodat ner dojorna ..:mad:

av donnan fick jag en drink för besväret...

Last edited:
Chris Ash skrev:
2613606 Det fungerar överallt, fredliga, lugna individer som inte är rädda hamnar ytterst sällan i bråk i allmänhet och slagsmål i synnerhet.
Som jag upplevde det var det oftast fredliga, lugna individer som utsattes för diverse trakasserier.

om de är omöjligt att ta sig där ifrån så är de vräka ner han på backen å hålla honom i ett bra grepp så han inte kan göra illa dig tills polare eller snut kommer.

sx-pojken skrev:
2613811 tycker dock inte en människa som ber om att slippa slåss ska få göra det...men när jag ser personer som muckar gräl med "vanligt hedligt folk" så blir jag så jävla förbannad....
har inga problem att nita ner en kille som klappar till en annan trots den personen inte inte vill slåss.....

ex. var ut i helgen till hotellet.... 2 "nyinflyttade" svenskar försöker tränga in sig i kön från sidan....

alla i kön som nekar dem börjar de mucka med...
sen e det min "tur" att bli utsatt av dessa missfoster...
jag säger NEJ!! han blir störig...:jag förklarar för honom att HÄR I SVERIGE HAR VI KÖ-SYSTEM!!!!!!!
då börjar han mucka med en okänd tjej bakom mig...:mad: :mad:

vänder mig om och frågar idioten om han lider av döds-längtan och tillägger att tjejen e min flickvän.. och kastar till slut ner ASET i backen.....
mucka med en tjej...moget....

hade det inte varit för att jag skulle in på krogen så hade jag gladligen blodat ner dojorna ..:mad:

av donnan fick jag en drink för besväret...

Jo, visst ädelt att försvara en tjej... Det är jättebra gjort. Dock svårt att tänka mig att alla dina bråk varit såna situationer. Men det jag menar är att om man spöat så många som du skriver att du gjort då är man antingen jäkligt otursförföljd som hamnar nära sånt hela tiden. Eller så har man ett attitydsproblem (kalla det aggressionsproblem om du vill) som gör att man bara inte kan låta bli att lägga näsan i blöt när det vankas bråk.
Vet många killar som aldrig tvekar att försvara en tjej eller sig själva om det så krävs. Men ofta behöver de aldrig använda nävarna... Konstigt va...?? :va

Kia skrev:
2613854 Jo, visst ädelt att försvara en tjej... Det är jättebra gjort. Dock svårt att tänka mig att alla dina bråk varit såna situationer. Men det jag menar är att om man spöat så många som du skriver att du gjort då är man antingen jäkligt otursförföljd som hamnar nära sånt hela tiden. Eller så har man ett attitydsproblem (kalla det aggressionsproblem om du vill) som gör att man bara inte kan låta bli att lägga näsan i blöt när det vankas bråk.
Vet många killar som aldrig tvekar att försvara en tjej eller sig själva om det så krävs. Men ofta behöver de aldrig använda nävarna... Konstigt va...?? :va

att jag hamnar i handgemäng skiter jag i....(kan fightas)

men min polare som e snäll som en liten nalle-björn ska folk bara ge fan i....

inte så ofta nån bråkar med mig...

dock ska ju folk ha i åtanke att det kan bli mer än en smäll om man börjar slåss...

kör lite "robin hood style" ger alltid igen 10 ggr värre.....

bra sätt att få folk att lära sig.....

folk brukar bara bråka med mig 1 gång....liksom ger de fan i mina polare om jag lagt mig i 1 gång....

visst....jag har gått fram och nitat folk utan att det gjort mig nåt...

ex. en kille raggar på en tjej..han får nobben och lackar ur....klappar till bruden...smart...

jag kastar omkull honom...sen blir det robin hood style...10 stenhårda och hans bekanta får bära in fan i en taxi....

hade han uppfört sig som folk hade jag gett fan i han...

sx-pojken skrev:
2613885 att jag hamnar i handgemäng skiter jag i....(kan fightas)

dock ska ju folk ha i åtanke att det kan bli mer än en smäll om man börjar slåss...

folk brukar bara bråka med mig 1 gång....liksom ger de fan i mina polare om jag lagt mig i 1 gång....

ex. en kille raggar på en tjej..han får nobben och lackar ur....klappar till bruden...smart...

jag kastar omkull honom...sen blir det robin hood style...10 stenhårda och hans bekanta får bära in fan i en taxi....

Jag kan inte låte bli å skratta:D
Du verkar ju strida för de´goda iallafall!:tummenupp

sx-pojken skrev:
2613885 att jag hamnar i handgemäng skiter jag i....(kan fightas)

Tyvärr finns det alltför många med din inställning som jobbar som vakter. Därför får yrket dåligt rykte och folk blir vansinniga.
Min chef brukar skicka såna till en psykolog där de får ta tag i sina humörproblem. Lära sig hantera konflikter med annat än nävarna och batongen. Jag kan fråga om du får hänga på nästa gäng som ska gå? Vem vet du kanske kan snappa upp nåt iaf... :pannkyss

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back