Rätt åt USA?

Pastor phelps är jävlat coolast. Med coolast så menar jag stördast men han är störd på ett enligt mig roligt sätt.

korvgubbe skrev:
Det roligaste är ändå att en tidning hade en bild på en vit man med mat i famnen. Texten var:
"En man har funnit mat"
...Sammtidigt har en annan tidning samma bild fast med en svart man med mat i famnen... Denna gång texten:
"En man plundrar butiker"

.....

Kanye West har en poäng när han säger att George Bush skiter i den svarta befolkningen, det verkar gälla många andra amerikaner också.

USA skänker liten andel av sin BNP till välgörenhet, å andra sidan har dom världens största BNP.

Intressant att se att USA-hatet är som alla andra fixeringar, USA är roten till allt ont,gör allt fel osv, men ber man hatarna diskutera sakligt och komma med lite argument så tystnar de tvärt......

Markus skrev:
Vänstern räknar bara procent, inte rimlighet.

Hur tycker du man ska räkna? "Äh Lichtenstein anslår bara x miljoner till brottsbekämpning, då kan inte vi i USA anslå mer då det är helt befängt att räkna i relativa termer" :lol

Chris Ash skrev:
Hur tycker du man ska räkna?

För det första tycker jag inte att man ska räkna hur mycket andra länder ger, man kan sköta sitt eget bistånd.
För det andra kan jag förstå att man räknar i procent, samtidigt som det blir helt snett då det medför att ett rikt land får ta ett för stort proportionerligt ansvar. Det är inte rimligt att USA ska betala lika mycket som t.ex. hela Europa gör tillsammans (om det är ett relevant exempel vet jag inte, tänk principiellt;))

Markus skrev:
För det andra kan jag förstå att man räknar i procent, samtidigt som det blir helt snett då det medför att ett rikt land får ta ett för stort proportionerligt ansvar. Det är inte rimligt att USA ska betala lika mycket som t.ex. hela Europa gör tillsammans (om det är ett relevant exempel vet jag inte, tänk principiellt;))
Om två länder betalar procent på BNP tar väl båda lika stor proprortionerligt ansvar utifrån sina förutsättningar, det är ju det som procenten betyder. Att de sedan inte får samma proportion i totalsumman är ju en annan fråga. Ungefär som att säga att rika skall betala en lägre procent skatt för att de tjänar så mycket.
Sedan instämmer jag med alla som menar att det är en självklarhet att vi skall hjälpa USA om de råkar ut för en katastrof!!! Allt annat är cyniskt. :fatta!

jag satt å läste lite i tråden här kom fram till att båda sidor har rätt till en viss del...

hade inte irak kriget pågått som någon sa nått om så hade bush haft 150 000 man + utrustning för att kunna ge ca 2-300 000 personer tak över huvudet och mat för dagen.... + helikoptrar m.m.

sen tycker jag att irak kriget var rätt på många sätt så att sverige får skicka ner ett hus el. 2 det gör inte så mkt. (om ni undrar varför kriget var bra så fråga kvinnor, kurder m.m. som har bott i irak)

eriksson fick rätt bra med pröjs för sina kommunikations prylar dom instalera i New O.

jag tycker till!!!
bush är en röv som borde låsas in tillsammans med saddam så dom kan leva på vatten och bröd (kanske schela lite på kvällskvisten..)

USA borde tänka över deras miljö situation.

Svenska bolag borde sluta tillverka trampminor(vi har orsakat mycket lidande)

jag älskar motorer och snabba saker men en suv e ju menings löst

USA kommer aldrig få en mycket bättre president "its THE american way"

det var allt för idag barn (ber om ursäkt för eventuella stavfel särskrivningar och andra störande inslag av mitt inlägg)

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8