Räta ut buckla??

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph TT 955i
tja!

Jag var ute å körde i skogen härom dan, och vipps som de var så låg jag där med hojjen över mig. Hur som hellst, jag råkade få knät under tanken och fick då en liten fin buckla på ca 10cm i diameter.
Så frågan är enkel, hur gör jag för att få ut den utan att förstöra lacken eller att betala 760 pistoler som dom sa att dom skulle ta på plåtverkstaden?

En polare skickade den här till mig.. http://www.metacafe.com/watch/501379/remove_car_dent_with_airduster/ tror någon på denna idé var de gäller min buckla?

Tack i förhand för alla svar!:Bugar

10cm bula utan att färgen går sönder är en ordentlig utmaning på en plåttank. För 760 kr hade jag definitivt gått till plåtis.....

Testa den där med hårtorken, annars, om bucklan är mjuk (vilket är en förutsättning för att få det skapligt på egen hand) så är ett trick att sätta fast en svettseletrod i mitten av bucklan med hjälp av smältlim och dra ut den.

Testa den där med hårtorken, annars, om bucklan är mjuk (vilket är en förutsättning för att få det skapligt på egen hand) så är ett trick att sätta fast en svettseletrod i mitten av bucklan med hjälp av smältlim och dra ut den.

bucklan är mkt mjuk och går ca en halv cm in.

Låt inte snålheten bedra visheten, 760:- är ju småpengar för ett garanterat resultat....

Oandra sidan, det lär ju inte göra någon skada att prova att dra ut den själv om man inte är väldigt oförsiktig. Naeh, jag hade provat själv först, men sån är jag :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back