Räkning..?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Jag har ett stort problem!...Runt den 25 förra månaden betala jag en internet räkning på 600 spänn...Nu fick jag en påminelse på den! Jag har ringt till bolaget men dom kan inte hitta den. Jag betalade den på kassa service som jag annars aldrig gör, och såklart strula det då. Eftersom man tänker lika långt som en mus så slängde jag självklart kvittot..så jag kan inte bevisa det. Det enda jag har som argument igentligen är att jag fläckfritt betalat ALLA dom räkningarna i ca 2 år...

Kan man göra nåt åt det här? eller är det bara att betala en gång till??!!

Jocke W skrev:
Jag har ett stort problem!...Runt den 25 förra månaden betala jag en internet räkning på 600 spänn...Nu fick jag en påminelse på den! Jag har ringt till bolaget men dom kan inte hitta den. Jag betalade den på kassa service som jag annars aldrig gör, och såklart strula det då. Eftersom man tänker lika långt som en mus så slängde jag självklart kvittot..så jag kan inte bevisa det. Det enda jag har som argument igentligen är att jag fläckfritt betalat ALLA dom räkningarna i ca 2 år...

Kan man göra nåt åt det här? eller är det bara att betala en gång till??!!

Vad är det dom inte kan hitta? Dina pengar eller din faktura?

Du borde kunna vända dig till kassaservice, dom borde ha ngt utdrag som bevisar deras transaktion, har du överhuvudtaget frågat dom?

Kassaservice har kopior på alla inbetalninger mm, åk dit och kräv att de letar upp just din kopia.

Nu har jag pratat me kassa service..dom ska ha 400 spänn timmen för att leta upp ett kvitto...kul att service inte finns i detta land längre! Kan jag lika gärna betala fakturan!..

Jocke W skrev:
Nu har jag pratat me kassa service..dom ska ha 400 spänn timmen för att leta upp ett kvitto...kul att service inte finns i detta land längre! Kan jag lika gärna betala fakturan!..

Vad är det för företag som saknar din inbetalning egentligen?

När jag jobbade ekonomiavdelningen på ett företag så letade jag upp felaktiga betalningar ibland. Det kan lika bra vara företagets fel som ditt. Hur mkt stålars handlar det om?

Jocke W skrev:

Nu är det dags att skaffa ett hederligt privatgiro!

Surt sånt här.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back