Räjsrapport SO-finalen

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Mjaha, man kanske skulle skriva av sig lite då:

Helgen gick i fjäderbytandets tecken, eftersom SKöld åker tillförlitlig Kawwa :va så ägnade vi fredagen åt lite plock med fjädring både på den å på min hoj. Två gafflar samt fyra bakfjädrar provades på hans hoj, tre bakfjädrar på min.. Annars finns inte mycket att säga om fredagens övningar.

Lördag:
Kval 1, tuffade runt som bäst på en 1:12,9 vilket räckte till en tionde startruta, fjäderbyte igen eftersom Sköld ville ha fjädern som jag hade på.. :rolleyes:

Kval 2: Nya däck fram å bak, (tack för tipsen Kisa!) fast förbättrade mig inte i min första "stint", vilade mig i form en smula å åkte ut med 6-7 minuter kvar. Bättrade mig tydligen dom två sista varven till en 1:12,3 innan avflaggning. Behöll därmed min tionde ruta på gridden.

Lördagkvällen ägnades åt popcornpoppande samt verktygshämtning till offkeff's mekande med växelådan som hotat att ramla ur... Jo vi fick en tvitaktare i vårt tält, dock en trevlig sådan, varmkörandet var ytterst begränsat pga soppabrist :rolleyes:

Söndag:
Warmup, tänkte ta 5-6 varv bara för att känna mig fram å inte köra slut på däck, på första varvet kom Jonas brakande som en raket på min vänstra sidan in i ejje, rakt fram, i en en jäkla fart. Jag undrade vad som flugit i honom, förklaringen efteråt var minst sagt skumma bromsar. Det där måste du fixa till nästa år Jonas, du höll på att ge mig hicka! Nöjd med mina varv så åkte jag in.

Race: Fick en kass start, kopplingshugg så det skrek om det, tappade ett par placeringar, Jonas kom om med en ytterrökare in i esset tror jag. Jag bestämde mig för att minsan inte ge mig utan tog rygg på honom. Framför Jonas låg Joakin Lundén tror jag. Provade några gånger att ta mig om den blomsterprydda in i ejje och lyckades med det till slut. Partiet mellan esset å ejje är nog enda stället på den banan jag inte märker av något effekthandikapp nämligen. Lundén kvar att ta då, han fick ett jäkla kasst spår i depåsvängen så jag kunde lätt gasa om honom redan i utgången på start och mål, sen var det helt tomt framför. Nästa gubbe var bra jäkla långt framför, Fick se Jonas hoj ligga vackert på räcket i utgången av depåsvängen vilket fick mig att fundera på vad tusan som hade hänt, men inga bårar eller sjukvårdare ute så jag lugnade ner mig. Såg mysko ut däremot.

Depåskylten visade som mest +8 tror jag men avståndet minskade i takt med att jag blev tröttare, var nere på +3 som minst med 4-5 varv kvar. Var oerhört slut i kroppen runt varv 12-15, stönade högt i hjälmen varje gång jag gick in i hårnålen mitt för depån. Men det blev bättre å jag tog i lite mer de sista varven och det kändes som en befrielse när jag såg "P8 +4" med ett varv kvar!

Summa sumarum: jag slog nytt personbästa med en sekund över helgen, nu nere på 1:11,6. En åttonde plats i SO-finalen är inte helt fel pinkat, jag är nu mer än nöjd!

Vill tacka Petjo å Sköld för lån av grejor, alla andra jag glömt för andra saker jag lånat eller fått tips om plus givetvis alla som kom å hejade på, ducatister såväl som ickeducatister. Nu återstår en lång vinters funderande om vad man ska göra nästa år, ska man lägga ner eller fortsätta? Sponsorer sökes i så fall, snälla! Jag var/är sveriges mest osponsade förare ju!

/B
 
Där satt en 11 minsann! Schysst kört! Tur att du kom igen efter din villinteköramerhoj-svacka!

BTW, kan du PMa nummer alternativt kontonummer till Peter Sköld så får jag skicka över lite pengar?
 
Nyteknik skrev:
Då blir det A-licens nästa år.

Mja, det vete faan.. fast sköld började iofs humma lite märkligt när jag sa att jag kanske inte är så jäkla kass efter racet i vilket fall.. :va

Edit:
Nä,det får nog vänta ett tag..

Hittade förresten en påssörbild av Andreas, fränt som attan med kort drevning, snart är jag ett stuntfucko

6D7F3381.jpg


/B
 
Last edited:
Bj.O.rn skrev:
Mjaha, man kanske skulle skriva av sig lite då:


Race: Fick en kass start, kopplingshugg så det skrek om det, tappade ett par placeringar, Jonas kom om med en ytterrökare in i esset tror jag. Jag bestämde mig för att minsan inte ge mig utan tog rygg på honom. Framför Jonas låg Joakin Lundén tror jag. Provade några gånger att ta mig om den blomsterprydda in i ejje och lyckades med det till slut. Partiet mellan esset å ejje är nog enda stället på den banan jag inte märker av något effekthandikapp nämligen. Lundén kvar att ta då, han fick ett jäkla kasst spår i depåsvängen så jag kunde lätt gasa om honom redan i utgången på start och mål, sen var det helt tomt framför. Nästa gubbe var bra jäkla långt framför, ...


Nehej, jag lite lätt bakis #43 låg framför Jocke och jag tror bestämt att jag såg nåt rött komma förbi nån gång under 3-4 varvet när mina BT-002R som jag tidigare tyckt varit bra började kana lite(och värre blev det ju längre racet gick). DQ upplevde tydligen samma problem -skönt !!!

Har bara kört race med 002:orna en gång tidigare - B- racet på Sviesta
då kändes dom ok men dom kanske kyls lite bättre på den bananen :confused:

Nästa år blir det slicks som gäller - Pirelli/Metzeler.
 
Mulles skrev:
Nehej, jag lite lätt bakis #43 låg framför Jocke och jag tror bestämt att jag såg nåt rött komma förbi nån gång under 3-4 varvet när mina BT-002R som jag tidigare tyckt varit bra började kana lite(och värre blev det ju längre racet gick). DQ upplevde tydligen samma problem -skönt !!!

Har bara kört race med 002:orna en gång tidigare - B- racet på Sviesta
då kändes dom ok men dom kanske kyls lite bättre på den bananen :confused:

Nästa år blir det slicks som gäller - Pirelli/Metzeler.

Å fasen, var det dig jag gasade om ur startböjen? :va

Kör Dunlop 195/70 nu, ett jämrans grepp i kurvera :tummenupp hade samma däck på kval 2 å warmup så dom var inte helt fräsha. Men jäklar vad bra dom greppar..

/B
 
Mulles skrev:
Nehej, jag lite lätt bakis #43 låg framför Jocke och jag tror bestämt att jag såg nåt rött komma förbi nån gång under 3-4 varvet när mina BT-002R som jag tidigare tyckt varit bra började kana lite(och värre blev det ju längre racet gick). DQ upplevde tydligen samma problem -skönt !!!

Har bara kört race med 002:orna en gång tidigare - B- racet på Sviesta
då kändes dom ok men dom kanske kyls lite bättre på den bananen :confused:

Nästa år blir det slicks som gäller - Pirelli/Metzeler.

Jepp, det var ett rackarns bett i dom de första varven men sen kändes det som om det låg ett lager gele på banan. Tror dom blev för heta i sommarvärmen. När jag kom in i depån gick dom knappt ta på utan att bränna sig.
 
Du får fanimig inte ge dig eller klassa upp dig för nästa år ska jag ge dig en match, gubbtyv! :D
 
Bj.O.rn...det låter förjävla gött när du susar förbi...men det lixom inte bara hörs...det känns oxå.!! :tummenupp

Du såg så stabil ut... såklart att du ska fortsätta tävla....få se om jag har en slant över att sponsra dig med. :tungan
 
Madhonda skrev:
Bj.O.rn...det låter förjävla gött när du susar förbi...men det lixom inte bara hörs...det känns oxå.!! :tummenupp

Du såg så stabil ut... såklart att du ska fortsätta tävla....få se om jag har en slant över att sponsra dig med. :tungan

Vafasen, var du där? :va utan att hälsa... :confused:

Mja, det är som sagt en lång vinters funderande som gäller nu framöver

/B
 
Japp, nog fanken körde du riktigt stabilt och snyggt :tummenupp
Du gör ju rätt, går ut lugnt och ökar ju längre helgen går ;)
 
Bj.O.rn är en klippa tycker jag. Grymt stabilt, snabbt och säkert. Snyggt att se hur du sakta men säkert tuggade dig ifatt de som var före i starten.
 
Bj.O.rn skrev:
Mja, det är som sagt en lång vinters funderande som gäller nu framöver

Snälla Bj.O.rn (eller för *an!).
Du har inte alls en lång vinter framför dig med timmar framför brasan funderandes.

Du vet också vad jag tycker i frågan - börja med å ge dig själv den största (h)julklappen, en hel rr-säsong.
Vill du vara riktigt radikal byter du moppe.

Skall du vara förnuftig börjar du springa till jobb, cykla när det snöar....
Sedan skall du kontraktera Skölden till å sitta på läktaren å svära över "ungdomar" (så du inte kommer undan hans syrliga kom. om din körning).

Då, och först _då_ lovar jag och komma förbi å hälsa på (de'e jag som kommer starta din alldeles egna lilla fan-klubb)...
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top