Rädda förlorad data?

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Fick något fel på windows och i samråd med datorkunnig kompanjon så instalerade jag om windows. Innan hade jag hårddisken delad i 2 delar, c och d. Alla mina digitalkamerabilder, filmer mm, mm låg i d..

allt är borta nu, nu finns bara c kvar =( =(

Går det på något vis få tillbaka alla våra fina bilder?

// Datorinvalid!

HenRRik skrev:
2381973 Fick något fel på windows och i samråd med datorkunnig kompanjon så instalerade jag om windows. Innan hade jag hårddisken delad i 2 delar, c och d. Alla mina digitalkamerabilder, filmer mm, mm låg i d..

allt är borta nu, nu finns bara c kvar =( =(

Går det på något vis få tillbaka alla våra fina bilder?

// Datorinvalid!

Beror lite på hur du gjorde när du installerade om, tog du bort partitionen och skapade en ny?
Gå in under adminstrativ tools / Computer managment / Disk managment. finns det 2 partitioner där?

Mr_White skrev:
2382845 Beror lite på hur du gjorde när du installerade om, tog du bort partitionen och skapade en ny?
Gå in under adminstrativ tools / Computer managment / Disk managment. finns det 2 partitioner där?

det finns bara en.. C

Ser det mörkt ut?

Elände.. mina och tjejens digitalbilder från 2 år..

Skulle bränna en cd med alltihop, då la maskineriet ner!! Snacka om ödets ironi =(

Det behöver inte vara kört! Jag hade en krasch för nästan ett år sen, alla mina bilder osv var borta. Jag formaterade iofs inte om disken så jag har inga garantier men iaf lite hopp för dig.
Jag laddade ner ett par olika program som alla kunde få tillbaka olika saker. Nåt program kunde få fram bilderna, nåt annat kunde få fram dokument osv. Sök på download.com och google efter "recovery" program tror jag att det var, kommer inte ihåg exakt men sök, det finns! Några var freeware men några behövde man betala lite för men det var det värt för mig iallafall. Lycka till! :tummenupp

/S

HenRRik skrev:
2382861 det finns bara en.. C

Ser det mörkt ut?

Elände.. mina och tjejens digitalbilder från 2 år..

Skulle bränna en cd med alltihop, då la maskineriet ner!! Snacka om ödets ironi =(

Det borde gå att få tillbaka, leta efter ett program som heter "Disaster recover" eller "Data Recovery Doctor"

Edit: la till ett annant prg också.

Last edited:
Har du raderat partitionena och smällt ihopp till en ny och installerat om windows på hdn skulle jag strypa min datakunniga kompis... Hade du stoppat in hdn i en annan data och brännt ut datan innan hade du fått med allt men nu... Är filallokeringstabeller och mbr och dylikt borta så kommer allt du gör inklusive installera om windows att ta bort gammal data... Och de flesta program för att få tillbaks förlorad data... även de som kostar flis lär gå bet... getdataback för ntfs ell fat brukar jag använda mig av... kan söka igenom kluster efter filer för att hitta data... men allvarligt talat... plugga ur hdn och stoppa in den hos en polares dator som sekundär och gör allt på det sättet.. annars förlorar du mer och mer data... danke

MDM skrev:
2384020 Har du raderat partitionena och smällt ihopp till en ny och installerat om windows på hdn skulle jag strypa min datakunniga kompis... Hade du stoppat in hdn i en annan data och brännt ut datan innan hade du fått med allt men nu... Är filallokeringstabeller och mbr och dylikt borta så kommer allt du gör inklusive installera om windows att ta bort gammal data... Och de flesta program för att få tillbaks förlorad data... även de som kostar flis lär gå bet... getdataback för ntfs ell fat brukar jag använda mig av... kan söka igenom kluster efter filer för att hitta data... men allvarligt talat... plugga ur hdn och stoppa in den hos en polares dator som sekundär och gör allt på det sättet.. annars förlorar du mer och mer data... danke

Det var så jag hade TÄNKT göra.. alltså stoppa den i en annan maskin och rädda det viktigare.. men så sas det ju att det behövdes inte :crash

hopp.. då verkar det ju vara finito då =(

HenRRik skrev:
2384912 Det var så jag hade TÄNKT göra.. alltså stoppa den i en annan maskin och rädda det viktigare.. men så sas det ju att det behövdes inte :crash

hopp.. då verkar det ju vara finito då =(
Nej ladda in den i en annan data och gör en kluster sökning...
Se ovan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...