Rädda en som hamnat snett..

HEJ DÅ

Också cool?
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
kawasaki zx10
Min polare har problem, det gäller hans lillebror som hamnat med fel umgänge :mad:
På den senaste tiden har han börja hänga med sånna där "wanna be american" invandrare.
Det var drygt för 4 månader som min polare upptäckte vilka hans bror hängde med och nu på den senaste tiden har allt gått åt helvete för hans bror.
Han har alltid varit duktig i skolan, men för några veckor sen så ringde skolan hem till honom och berätta att han skolkade mycket och var uppkäftig mot lärare.
Han har också börjat röka, han är bara 14 år :mad: :huvet
Min polare hittade också en kniv i hans rum en sån där butterfly kniv.

Men förra veckan så gick han över gränsen när han var medhjälp till ett rån, ETT RÅN :mad:
Han har nu kontakt med sos men verkar inte bry sig om va de säger, nu vill min polare att hans brorsa ska sluta vara med dom där j*vla satans svinen och vi vet inte hur vi ska få honom till det :confused:
Det verkar som han inte själv förstår vad han gör mot sig själv när han är med dom där.

Hjälp oss nu innan han förstör hela sitt liv.

Jag var själv ute på glid lite när jag var ung. Det som gjorde att det inte sket sig var att mina föräldrar satte stopp, dom såg till att jag inte umgicks med det dåliga sällskapet.

Han förstår garanterat inte att han bara förstör för sig själv, jag vet själv hur man tänkte, man tror att man är något och att alla som faktiskt gör något av sina liv är idioter.

En lösning om man inte klara av att se till att han får ett bättre umgänge och nya vänner så kanske man måste gå så långt att man flyttar till en annan ort där han inte har möjlighet att träffa dessa personer.

Under tiden som man försöker hjälpa honom så kommer han att hata alla som bara vill honom väl. Men om man verkligen lyckas hjälpa honom så kommer han en dag att inse hur illa det kunde gått om ingen hjälpt honom att styra upp sitt liv.

Ta med honom på saker som ni ska göra och få honom att känna att han är uppskattad. Prata med honom på ett sansat sätt och säg att det kommer att gå illa för honom om han fortsätter hänga med dom och få honom att känna att han är omtyckt av er! Han hänger säkerligen med dom för att han tror att dom är hans kompisar och att han känner att han är en del av någonting.

Det suger säkert att ha med sig sin lillbrorsa överallt men d är ju bättre d än att han hänger med sånt där jävla pack

Lycka till!

Vad sägs om att låta killen få träffa och lära känna någon som har hamnat snett i livet, har varit kriminell/halvkriminell, suttit inne etc, men sedan fått rätsida på sitt liv? Att få tal del av dylika livserfarenheter kan någon påverka honom på ett helt annat sätt än vad ni kompisar/familj/andra vuxna kan göra.

Hyr en torped som slår honom halvt invalid, det är nog omskakande även som tuff 14-åring. Plus att han får tid att fundera i sjukhussängen över sommaren.

Markus skrev:
2140082 Hyr en torped som slår honom halvt invalid, det är nog omskakande även som tuff 14-åring. Plus att han får tid att fundera i sjukhussängen över sommaren.

bra idée men torpeden måste spöa gänget också

Jag tror grabben också har brister i sin fritid. Inget som stimulerar. Köp en motorcross/endurohoj och låt han tävla i cross eller enduro (det kanske inte funkar för alla, men det finns ju andra sysselsättningar!).

Ta tag i nacken på honom och ge honom en jävla högerkrok!

Nä, men säg som det är, antagligen käftar han tillbaka, men det skadar nog inte att få höra det iallafall.

Borttaget: Liten utläggning om ni vet vad.

Jag tror det är kört....har aldrig hört talas om en tonåring som ändrat på sig.....lycka till. Ring polisen och sätt fast rånarna: 114 14

Tack för tipsen killar, han var idag och träffade en söt liten flicka som vi hoppas på att det kommer hålla imellan dom.
Att köpa nått till honom var en väldigt bra idé då min polare nu letar efter en trial till grabben :)

Har själv inte pratat med flickan som han träffade men hon verkar vara en trevlig liten tjej som inte håller på med så mycket skumma saker, vi får hoppas på att hon lyckas prata lite vett i honom.

HEJ DÅ skrev:
2140886 Tack för tipsen killar, han var idag och träffade en söt liten flicka som vi hoppas på att det kommer hålla imellan dom.
Att köpa nått till honom var en väldigt bra idé då min polare nu letar efter en trial till grabben :)

Har själv inte pratat med flickan som han träffade men hon verkar vara en trevlig liten tjej som inte håller på med så mycket skumma saker, vi får hoppas på att hon lyckas prata lite vett i honom.

Ta reda på vad grabben är intresserad av och utgå från det.

En idé kan vara att han behöver en förbild som visar att det inte är rätt det han håller på med.

Jag var också ute på drift när jag var ung. Det som fick mig att säga upp bekantskapen med alla dom var att brorsan blev så puckad som han är. Han är sjukskriven på heltid numera och ingen vet när han kommer kunna komma tillbaka till ett arbetsliv, om han någonsin kommer kunna jobba 100% än. Han åker på psyk lite titt som tätt och pratar av sig lite plus att han får medecin, som förövrigt får honom att bli jävligt jobbig... Pallar inte att vara med honom ibland när han går på medecinen.
Men, som sagt. Jag sade upp bekantskapen med dom flesta, tur var nog det för många av dom sitter antingen inne eller är nedknarkade vrak.
Det blev en riktigt bra kille utav mig tillslut också, jag har jobb, sambo och vi har köpt hus som vi flyttar in i om ett par veckor.
Jag gjorde aldrig något så grovt som rån, tur är väl det. Men det där med att skolka mycket och så känner jag igen, det blev såpass mycket att jag hoppade av skolan. Man kan plugga senare också när man är mer sugen på det. Så det är inte kört för det!

Hoppas det löser sig för honom, tyvärr är det väl avskräckning som hjälper bäst. Snacka med dom brukar inte bita så jävla hårt, förutom om man tar ett ordentligt snack och säger: Vi älskar dig jättemycket, men fortsätter du på det här spåret så kommer vi inte vilja ha någon kontakt med dig.
Det svåra där är att hålla det man säger.

HEJ DÅ skrev:
2139590 ... jobbig situation...

Jag tror på en blandning mellan en vettig fritidssysselsättning och en förebild. Eftersom du sysslar med mc kanske du ska ta med grabben ut en sväng. Fixa hjälm, skydd och sånt och dra med honom på en kurvig tur och ett besök på McD eller nåt motsvarande hak. Var hela tiden trevlig även om han blir uppkäftig och så vidare. Se om inte du eller hans brorsa kan ta med honom på nån större gathering med lite skönt hojfolk, snygga bågar och gott fika. Visa honom att det finns andra gäng som man kan 'tillhöra' som inte sysslar med (grövre) olagligheter, det kanske bara är det som behövs. Framförallt, visa att han är accepterad som han är och inte för det han gör...

Läste tråden igår och tog med mig min 14-åriga lillebror ut på en långsväng med avslutning på Max. Vad jag vet har han inte hamnat i trångmål än och jag hoppas jag slipper se honom i en sån situation.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman