Räcker det med att övningsköra privat?

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Eller ska man ta sig ca 2 lektioner?
Men dom är ju så jälvla dyra tyvärr!
Det biligaste jag har hittat en så länge är 1 000 för 1 dubbel lektion!
ja ja!
tacksam för svar!

Jag ska ta typ 2-3 körlektioner.
Kostar 620kr timme och då ingår en Yamaha DTR125 och skyddskläder.

gv och serpentinbanan borde du ta iallafall att pröva på minst en gång... jag tog 3dubbel lektioner och en vanlig, jag gick bara på trafikskola.. :tummenupp körde aldrig privat... klarade uppkörningen på 1:a försöket,,, en dubbel gick på 800kr här,

Varför inte ta en hel utbildning.. paket pris 6500.. en tjej i min klass kille tog lite lektioner då och då å han kom upp i 25 000 :va

Går inte att säga bara sådär, beror ju på! Vissa klarar det utan och andra klarar det aldrig! Det bästa du kan göra är iaf att köra så mycket du kan privat. Jag tog ingen lektion och klarade det utan problem på första.

0nicke0 skrev:
Varför inte ta en hel utbildning.. paket pris 6500.. en tjej i min klass kille tog lite lektioner då och då å han kom upp i 25 000 :va

haha oj då! men jag har ju kört Eu-moppe innan så det ska nog inte vara några problem! man har ju lärt sig mkt i trafiken då! men det är mest teorin som oroar mig! men börjar ju imorron (tisd)
Men är 1 dubbel lektion på 100 min som kostar 1 100 dyrt?

jag övningskörde privat med farsan och tog en lektion mest för att kolla så man inte gjort allt fel....konbanan och garagevändning kunde jag öva hemma men det kan ju inte alla...

tycker trafikskolor mest är pengasugande idioter trots att jag aldrig gått där, skulle aldrig falla mig in att lära mig allt på trafikskola, bra förare blir man av att köra mycket inte av att kunna varenda regel utantill.....

kostar det verkligen 1000 kr för en lektion!!!!! tror det kostade 380 för 50 min eller nåt där jag bor, tyckte det va tillräckligt dyrt

Vikingarockaren skrev:
Hur länge ska man övningsköra da?

Jag hittar fan inte några fina offroadare å köpa.

Köp en yamaha TDR ;) får hem min snart :)

Inte min på bilden, men ska sätta dit ögon som på den! =D

viewphoto.php

:tummenupp

Vikingarockaren skrev:
Jo me nde e för lite hästar tycker jag. Sen så finns de inte några begagnade heller på blocket.

Det finns inte så många offroad hojar som går så fort ju? eller har jag fel? :va

Tänker mest på accet. Men det är väl för det första svårt att ta bort strypningen på dom och sen har dom väl inte ens 20 hästar ostrypt också eller?

Vikingarockaren skrev:
Tänker mest på accet. Men det är väl för det första svårt att ta bort strypningen på dom och sen har dom väl inte ens 20 hästar ostrypt också eller?

Accet är det inget fel på! men visst det är svårt att få ut så mkt efekt! men ska beställa nytt avgassystem till den snart så då kommer det gå ännu bättre!
Vad är du ute efter då?

Typ crm, dt, kmx men hur fort går din da?

Om jag hittar en billig tdr så kanske jag skulle kuna tänka mig en.

Vikingarockaren skrev:
Typ crm, dt, kmx men hur fort går din da?

Om jag hittar en billig tdr så kanske jag skulle kuna tänka mig en.

okej! crm, verkar det ju inte vara något fel på!
120 km/h ca! har läst på en tysk sida en kille som har tdr toppade ca 140 km/h rätt så dugligt! men igentligen! 120 räcker gott o väll! får ju inte köra fortare en 110 iallafal

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back