Räcker det för garantin?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Min ipod nano håller bara ladningen ca 8 timmar trotts att den ska hålla 14 timmar och låser sig ibland och är allmänt dum.

Räcker det för att få ut ny på garantin? Den kommer ju troligen funka fint i affären bara för att jävlas med mig...

Vafan ska jag göra?

Sen OM jag får den inbytt så får jag väll nya nanon efter som den gammla slutat tillverkas och nya kostar lika mycket? Sen borde man väll få lägga pengarna som skiljer och få den med 8 gb? Eller är det kört?

Jag köpte den i slutet av juni på expert.

Hade en creative zen micro photo förut men den jävlades ännu mer (lämna in den 3 gånger) Så jag fick en nano istället av dom om det spelar nån roll.

prulle skrev:
2541477 Min ipod nano håller bara ladningen ca 8 timmar trotts att den ska hålla 14 timmar och låser sig ibland och är allmänt dum.

Räcker det för att få ut ny på garantin? Den kommer ju troligen funka fint i affären bara för att jävlas med mig...

Vafan ska jag göra?

Sen OM jag får den inbytt så får jag väll nya nanon efter som den gammla slutat tillverkas och nya kostar lika mycket? Sen borde man väll få lägga pengarna som skiljer och få den med 8 gb? Eller är det kört?

Hade en creative zen micro photo förut men den jävlades ännu mer (lämna in den 3 gånger) Så jag fick en nano istället av dom om det spelar nån roll.

Ta en Iriver E10 i stället!!

Finns det instruktioner om hur du ska ladda batteriet etc. Isåfall kan dom nog skylla batteritiden på misskötsel. Mjukvaruproblemen är ju en annan sak...

Yabba skrev:
2541621 Ta en Iriver E10 i stället!!
Haft iriver och gillar ljudet 30 gånger mer men... Troligare man får byta till annan ipod eller? fast ekonomin tycker inte det..

HanneZ skrev:
2541625 Finns det instruktioner om hur du ska ladda batteriet etc. Isåfall kan dom nog skylla batteritiden på misskötsel. Mjukvaruproblemen är ju en annan sak...
Läst igen den 2 gånger och hittar inget som jag kan ha gjort fel.

Last edited:
prulle skrev:
2541477 Min ipod nano håller bara ladningen ca 8 timmar trotts att den ska hålla 14 timmar och låser sig ibland och är allmänt dum.

Vafan ska jag göra?

Batterier täcks inte av garantin (utom i specialfall). Det där att den låser sig fixas oftast lätt med en uppdatering av mjukvaran

Edit: Det kan ta en månad innan batteriet når sin full kapacitet förutsat att du "behandlat" det rätt. Dessutom är 14 timmar under optimala förhållanden.

Last edited:
Byta låtar ofta tar batteri, bara så du vet, och jag menar inte att du tar bort gamla och lägger in nya.

Byta låt, kollar listorna, trycka på knappar hela tiden (tända belysningen),
spola fram och tillbaka

allt tar på batteriet.

Vill du ha batteritid så köp Creative, min går jag lätt med i 1-2 veckor utan att behöva ladda batteriet

då lyssnar jag på bussen till skolan, i skolan och bussen hem
gissningsvis 17,5 - 35 timmar (1-2 veckor)

då räknade jag på 1,5 timmar busstid (till och från bussen också) per dag
och 2 timmar i skolan.

Men jag lyssnar mer än det så Creative är skitbra om man vill lyssna längre och glömmer ladda som
jag gör.

Du hade haft en Creative Zen Micro Photo,
prova en annan modell?

Min är en Creative Zen Touch, fast den är lite gammal (modellen vet jag ej men min är 2-3 år)

Last edited:
När jag mennar 8 timmar batteritid är det helt orginal utan lyft volymspärr, utan att röra den på 25% av volymen på lättdrivna inear hörlurar och 256 kbs.

Santo skrev:
2541733 Dessutom är 14 timmar under optimala förhållanden.
Fingranskar du manualen tror jag du kommer hitta något i stil med:

Livslängden på batteriet är testat under förutsättning att du lyssnar på lägsta möjliga volym, har displayen nersläckt, har tur och fått ett inte alltför gammalt exemplar, använder endast "approved by apple godkända tillbehör", använder spelaren ganska sällan, vistas i ett klimat där det är runt 22.5C Celsius, laddar ur batteriet regelbundet samt laddar upp från tomt.

I mindre stil längre ner:

Apple garanterar inte på något sätt att spelarens verkliga batteri tid är längre än 1h och 12min vid fulladdat batteri.

:tummenupp

Dark_Messenger skrev:
2543261 Fingranskar du manualen tror jag du kommer hitta något i stil med:

Livslängden på batteriet är testat under förutsättning att du lyssnar på lägsta möjliga volym, har displayen nersläckt, har tur och fått ett inte alltför gammalt exemplar, använder endast "approved by apple godkända tillbehör", använder spelaren ganska sällan, vistas i ett klimat där det är runt 22.5C Celsius, laddar ur batteriet regelbundet samt laddar upp från tomt.

I mindre stil längre ner:

Apple garanterar inte på något sätt att spelarens verkliga batteri tid är längre än 1h och 12min vid fulladdat batteri.

:tummenupp
Risken är överhängande. Får skynda mig in nästa gång den hänger sig och hoppas på tur..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg