RÜckUtjämnare?

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Ort
sthlm
Hoj
ducati
Finns det sådana på motardhjul:confused:
Verkar saknas på de hjul jag sett, eller hajjar jag inget alls...
 
Finns båda modellerna, med och utan, ofta sitter det ryckutjämnare å de mer gatanpassade modellerna.
 
Finns båda modellerna, med och utan, ofta sitter det ryckutjämnare å de mer gatanpassade modellerna.

:tummenupp
Tack för svaret. Det finns alltså på vissa fabriksmaskiner, men inte så ofta på konverterings hjulset s a s?
Vill ha ekerhjul på ett bygge, men jag vill ha ryckutjämnare för att fegspara på däck o lager.
Vilka modeller -mer specifikt har ryckutjämnare? KTM 640 sm?
Min drivlina går på höger sida (Husqvarna).
Kan man använda ett annat bakhjul och bara vända på det?
(sen vända gummit om det är mönstrat förstås)
Om det finns plats i svingen; och sen centrera med distanser.
Många frågor, men jag vill veta vad jag ska leta efter:tungan
 
:tummenupp
Tack för svaret. Det finns alltså på vissa fabriksmaskiner, men inte så ofta på konverterings hjulset s a s?
Vill ha ekerhjul på ett bygge, men jag vill ha ryckutjämnare för att fegspara på däck o lager.
Vilka modeller -mer specifikt har ryckutjämnare? KTM 640 sm?
Min drivlina går på höger sida (Husqvarna).
Kan man använda ett annat bakhjul och bara vända på det?
(sen vända gummit om det är mönstrat förstås)
Om det finns plats i svingen; och sen centrera med distanser.
Många frågor, men jag vill veta vad jag ska leta efter:tungan

Konverteringskit bör ju gå att beställa med och utan beroende på tillverkare.
Drivlina på höger sida ska ju öppna för hjul till Husaberg, en del Husqvarna, KTM LC4 modeller, Vertemati, VOR som har drivning på den sidan.

Husaberg ska väl ha det på landsvägsmodellerna såvitt jag vet, finns både och att beställa som tillbehör. Jag hade det på min FS650 iaf.
KTM LC4, 640, 625 etc. ska väl ha det om jag inte missn fel.
Vertemati har inte ryckutjämnare, gissar att det samma gäller VOR.
 
Jag kör med hjul med ryckutjämnare på min 525SMR vilket funkar galant. Ytterligare en fördel som du inte nämner är att det ju är fruktansvärt lätt/snabbt att dreva om - bara å ha ett extra drevfäste med en annan utväxling på. Tiden för omdrevning blir den det tar att lyfta av och på hjulet.

OCH, jag kör med hjul från 625SMC (drivpaket på höger) som jag vänt på och sett till att ha rätt distanser till. Passar som en smäck på 525'an med drivpaktet på vänster.

.
 
:tummenupp
Tack för all info! Nu vet jag mer om vad jag ska leta efter. Verkar ju gå att vända på hjulet också -bara det är rätt dim på det, så det får plats i svingen
-som kommer från en aprilia rs 125 :tungan -och fortfarande går att linjera.
:confused: :va :confused: :va

Tack igen!
 
KTM LC4 hjul är väl de vanligaste med ryckutjämnare finns i mängder för vettiga priser på www.ebay.de.

Tack för tipset!
verkar finnas gott om dem ... får väl buda lite då.
jag behöver 17 x 4,25" ev 4,50" + 17 x 3" fram

Och det verkar ju smidigt att byta utväxling snabbt -speciellt om man kör bana/tävlar mm.
Sparar ju drivpaketet också:nicka
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top