RÅdjur

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R6 SuperSport
RÅDJUR

Var ute i går kväll och smekte några kurvor på Lilleby vägen i Torslanda Göteborg, jag låg i ca 100km/h då plutsligt såg att något hoppade upp ur diket och det small till :o .......
hojen vinglade till kraftigt, men jag lyckades hålla kvar den på hjulen. Jag vände mig om och såg vad som hadde hänt....jag hade krockat med ett rådjur. Rådjured låg på vägen och sprattlade, så jag fick ringa polisen som ringde dit en jägare som sköt det :kulspruta . sådan jävla tur man hade att man inte ramlade.
Allt som gick sönder var lite plast på sidan.

:skrämd :skrämd :skrämd

Last edited:
IRON MAN skrev:

Svarar du på din egen tråd?

Kunde du inte vrida nacken av den själv? Du får inte se alla brunögda pälsbelagda krabater som Bambi.

Änglavakt! Inte rådjuret, men du :tummenupp

750RR

maverick_750rr skrev:
Svarar du på din egen tråd?

Kunde du inte vrida nacken av den själv? Du får inte se alla brunögda pälsbelagda krabater som Bambi.

Änglavakt! Inte rådjuret, men du :tummenupp

750RR

Försök att vrida nacken att ett rådjur du..
Dom e otroligt starka i nacken..

Tänkte samma som Gandalf..dom lär ju ha en redig nacke. men är man stor o stark som Mavve så klarar man nog det.. :rolleyes: Annars kan man ju åtminstonde göra lite nytta. Köra upp ett gäng fingrar i näsborrarna på den och kväva den...kanske :tummenupp

Är det någon som har en höger sidokåpa till salu till en r6:a, det skall vara den där blinkersen sitter, och den skall vara blå.
Vet någon vad dom kostar nya?.
Trevlig midsommar på er nu!!!!

SimmPsi skrev:
Tänkte samma som Gandalf..dom lär ju ha en redig nacke. men är man stor o stark som Mavve så klarar man nog det.. :rolleyes: Annars kan man ju åtminstonde göra lite nytta. Köra upp ett gäng fingrar i näsborrarna på den och kväva den...kanske :tummenupp

Annars så kan man ju ta fram könet och olla den.. dör den inte utav det..
då vette fan!!! :tummenupp

Gandalf skrev:
Annars så kan man ju ta fram könet och olla den.. dör den inte utav det..
då vette fan!!! :tummenupp

AAAAAAAAAAAAAAHAHAHHAHAHAHA!!!!! :rofl Stackars Bambi..Om den inte dör då finns faktiskt en BackUp nämigen att göra en "TeaBag" :fakta ...*Stortsett samma funktion som en tepåse, fast av denna påse blir det inget te av* :crash

Hade varit lite tufft att skojja med polisen och hiva upp det döda rådjuret på sin hoj och lägga sig själv på marken och spela död... :3freak

man måste väl anmäla till polisen att man kört på ett rådjur eller?
sen så kanske man inte är i bästa skick efter att mossat på ett rådjur lite så där nervös inte orka nåt ungefär

Re: RÅDJUR

IRON MAN skrev:
Var ute i går kväll och smekte några kurvor på Lilleby vägen i Torslanda Göteborg, jag låg i ca 100km/h då plutsligt såg att något hoppade upp ur diket och det small till :o .......
hojen vinglade till kraftigt, men jag lyckades hålla kvar den på hjulen. Jag vände mig om och såg vad som hadde hänt....jag hadde krockat med ett rådjur. Rådjured låg på vägen och sprattlade, så jag fick ringa polisen som ringde dit en jägare som sköt det :kulspruta . sådan jävla tur men hadde att man inte ramlade.
Allt som gick sönder var en lite plast på sidan.

:skrämd :skrämd :skrämd

Lillebyvägen kan vara skum ibland... :fakta Om det är mörkt så ser man nästan ingenting... Har också varit nära att smälla där en gång...

HA DE GÔTT

Jag kände jägaren som sköt rådjuret så nu har vi flått det och det hänger på "tork", så snart blir det rådjur på tallriken.Hornen är avsågade och sparade som trofe. :p

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!