Quicktime Player...aaaaargh

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag får tokryck. Jag klarar datorer så pass att jag kan göra mindre sysslor på dem..men då det kommer till installationer etc så... :gnissla

Nu är det så..jag har en iPod...och allt var finfint tills jag gav datorn till min bror som måste gjort ngt för nu kommer jag inte in i iTunes för min Quicktime player finns inte längre. Jag sade till honom att jag ville ha winamp (men det kanske har ersatt Quicktime?) Kan man ha både Quicktime player och Winamp på burken (laptop) .. (föredrar winamp...men jag vill ju bara att mongo iTunes skall fungera).
Vet att jag förklarar detta på ett struligt sätt men..suck..jag blir skogstokig snart!!
Har alla genvägar o allt kvar från Quicktime men det kommer upp en ruta som säger att de inte kan hitta Quicktime och vill jag ta bort genvägen?
Har modem så att ladda ner en ny Quicktime tar 2 timmar...är det det jag måste göra?
Tack för att ni läste denna dumma struligt förklarade tråd :argpådato :huvet Hoppas någon kan belysa problemet lite :(

PS: det blev lite "tänka högt o skriva ner tankarna" av det hela..hoppas ngn fattar vad jag menar :rodnar

Nursey skrev:
Jag får tokryck. Jag klarar datorer så pass att jag kan göra mindre sysslor på dem..men då det kommer till installationer etc så... :gnissla

Nu är det så..jag har en iPod...och allt var finfint tills jag gav datorn till min bror som måste gjort ngt för nu kommer jag inte in i iTunes för min Quicktime player finns inte längre. Jag sade till honom att jag ville ha winamp (men det kanske har ersatt Quicktime?) Kan man ha både Quicktime player och Winamp på burken (laptop) .. (föredrar winamp...men jag vill ju bara att mongo iTunes skall fungera).
Vet att jag förklarar detta på ett struligt sätt men..suck..jag blir skogstokig snart!!
Har alla genvägar o allt kvar från Quicktime men det kommer upp en ruta som säger att de inte kan hitta Quicktime och vill jag ta bort genvägen?
Har modem så att ladda ner en ny Quicktime tar 2 timmar...är det det jag måste göra?
Tack för att ni läste denna dumma struligt förklarade tråd :argpådato :huvet Hoppas någon kan belysa problemet lite :(

PS: det blev lite "tänka högt o skriva ner tankarna" av det hela..hoppas ngn fattar vad jag menar :rodnar
Om genvägen inte fungerar måste vi ta för givet att quicktime är borttaget. ladda ner och installera om.

Nursey skrev:

...
du kan ha hur många "mediaspelare" som helst installerade på datorn.

Har du inte fått quicktime med till din iPod?
Om du fick med det behöver du inte ladda ner det?
Man borde ju få mjukvaran som krävs med när man köper en produkt...

DR_Gonzo skrev:
Man borde ju få mjukvaran som krävs med när man köper en produkt...

Tja, man tycker det, I synnerhet när man numera inte kan tanka hem/installera Qicktime utan att också acceptera att man får Itunes installerat på datorn.

Detta gör att en installation av quicktime knappast görs över telefonmodem IAF.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park