Quickshifter

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Antar att det finns en del olika varianter av Quickshifters..... stryper den tändningen eller bränsletillförseln(på direktinsprutade hojar) ? :va

Jag söker en till R1-04-05, där brytaren sitter på pedalen..
Om ngn vet om var de finns att köpa så mottages gärna tips om det.. :tummenupp

Ngn som har erfarenhet av att köra med q-shifter, positivt, negativt?

Kör med Techtronics på min R1-01. fungerar kanonbra och var lätt att installera!
Finns kanske både billigare och bättre alternativ men för mig har den funkat skitbra.
Är inte så användbart på väg tycker jag men på bana är det en riktigt skön känsla att bara kunna peta i växlarna.

edit:köpte min på KK-racing

Jag kör med Dynojets shifter som man integrerar med en PC3usb som man i sin tur styr med den bärbara PCn, funkar också kanon men kräver att man har en Powercommande PC3usb monterad på hojen.
Finns att köpa hos Motospeed eller av mig :tummenupp

fezt skrev:
Antar att det finns en del olika varianter av Quickshifters..... stryper den tändningen eller bränsletillförseln(på direktinsprutade hojar) ? :va

Jag söker en till R1-04-05, där brytaren sitter på pedalen..
Om ngn vet om var de finns att köpa så mottages gärna tips om det.. :tummenupp

Ngn som har erfarenhet av att köra med q-shifter, positivt, negativt?

Någon som vet vart man kan få tag i en som passar till honda? (HRC-BOX o cdi)

Akesson skrev:
Kör med Techtronics på min R1-01. fungerar kanonbra och var lätt att installera!
Finns kanske både billigare och bättre alternativ men för mig har den funkat skitbra.
Är inte så användbart på väg tycker jag men på bana är det en riktigt skön känsla att bara kunna peta i växlarna.

edit:köpte min på KK-racing
Sjysst.....
Har beställt en nu,- Techtronic från KK... :o)

Hoppsan, för mycket fi faan...
Tänkte att jag kunde lägga 1500-2000 på en quickshift..

Får fortsätta växla som vanligt.... Det lär ju inte vara det som sätter begränsningarna i mitt fall.. Ha ha ha...

Superbike Roger skrev:
Hur pass avancerad är den för det priset?

Har inte så mycket att jämföra med då jag bara provat denna shifter.
det som är inställbart är bryttiden och tryckkänsligheten på växelpinnen.
Men som jag skrev innan så finns det säkert billigare alternativ som funkar lika bra.
En fördel var också med det paket jag köpte att det var anpassat för min R1, så det var i princip bara att plugga in allting och behövde inte klippa i kabelhärvan.

edit: här finns info http://www.techtronics.co.uk/

Då är det liknande Dynojets shifter som också bara är att plugga i men då behöver man ju en Powercommander PC3usb också.

Akesson skrev:
Har inte så mycket att jämföra med då jag bara provat denna shifter.
det som är inställbart är bryttiden och tryckkänsligheten på växelpinnen.
Men som jag skrev innan så finns det säkert billigare alternativ som funkar lika bra.
En fördel var också med det paket jag köpte att det var anpassat för min R1, så det var i princip bara att plugga in allting och behövde inte klippa i kabelhärvan.

edit: här finns info http://www.techtronics.co.uk/

Ni som har quickshifter på era K5-K6, vilken modell/märke har ni, hur fungerar just den modellen tycker du och vad gav du för den?

oscar skrev:
2468712 Ni som har quickshifter på era K5-K6, vilken modell/märke har ni, hur fungerar just den modellen tycker du och vad gav du för den?

cordon sbk-4 funkar helt ok !:tummenupp

oscar skrev:
2468712 Ni som har quickshifter på era K5-K6, vilken modell/märke har ni, hur fungerar just den modellen tycker du och vad gav du för den?

Cordona SBK-4 och deras GP-switch fungerar väldigt bra - rekommenderas!

kan rekommendera cordona,funkar kanon

cordona qs

Jag använder & tillhandahåller cordonas shifter. har oxå monterat en pc3 (på min K5) som man enligt tillverkaren dessutom behöver extrautrusta med en liten smidig tändningsbox som gör att även tändningen bryts...
Det finurliga med cordona shiftern är att man redan "bryter" tändningen med denna & kan koppla ihop den med pc3 boxen direkt. Resultatet blir 2flugor på smällen till lägre pris än komplett pc3 kit...

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back