Quickshifter

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Någon som vet var man kan lämna in hojen för att få en Quickshifter justerad?
Jag vågar inte fixa detta själv. Gärna i närheten av Jönköping.

Tack :tummenupp
 
Det är absolut inga problem att ställa den själv. Antingen så frågar du en konkurent vad denna kör med för bryttid eller så ställer du den själv genom att minska bryttiden tills du börjar bomma växlingar och då ställer du upp den två snäpp.
 
Last edited:
Vilken QS har du? Med killbox eller powercommander?
 
Jag blir mycket imponerad om du hittar en mc-firma som kan hjälpa dig med det där. Mitt tips är, lär dig själv. Ta gärna hjälp av folk här, folk som tävlar och har erfarenhet av quickshifters. Tyvärr bor jag lite för långt bort och har aldrig skruvat på just din modell men du kan ju få börja med att berätta varför du vill justera? Vad är problemet? Missar du växlar eller tycker du att det smäller för mycket när de går i eller vad?
 
Jag blir mycket imponerad om du hittar en mc-firma som kan hjälpa dig med det där. Mitt tips är, lär dig själv. Ta gärna hjälp av folk här, folk som tävlar och har erfarenhet av quickshifters. Tyvärr bor jag lite för långt bort och har aldrig skruvat på just din modell men du kan ju få börja med att berätta varför du vill justera? Vad är problemet? Missar du växlar eller tycker du att det smäller för mycket när de går i eller vad?

Hallå.
Den har varit påmonterad av föregående ägare men han tyckte inte att den funkade bra, så han tog bort den efter ett 20 min pass.
Den är alltså inte monterad just nu men har varit.
Jag är lite rädd att göra fel eftersom jag hört om 2 motorer som har gått sönder på just K5 pga att QS inte funkat 100 %.
 
Hallå.
Den har varit påmonterad av föregående ägare men han tyckte inte att den funkade bra, så han tog bort den efter ett 20 min pass.
Den är alltså inte monterad just nu men har varit.
Jag är lite rädd att göra fel eftersom jag hört om 2 motorer som har gått sönder på just K5 pga att QS inte funkat 100 %.

Kör själv med en Cordona, men min är kopplad till en powercommander som bryter insprut. Där kan man ställa bryttiden via USB och dator. På kontakten ställer man tryck/dragkänslighet med ett par skruvar. Har ingen erfarenhet av deras egen killbox. Kolla med Greven, det är ju han som säljer dom.
 
Last edited:
Kör själv med en Cordona, men min är kopplad till en powercommander som bryter insprut. Där kan man ställa bryttiden via USB och dator. På kontakten ställer man tryck/dragkänslighet med ett par skruvar. Har ingen erfarenhet av deras egen killbox. Kolla med Greven, det är ju han som säljer dom.

Ok, får göra det.
Tack för alla svar!
 
Det är väl ozto här på forumet som sprängt gixxermotorer pga för lång bryttid.
 
Har en dynojet shifter och undrar om det finns nån som har erfarenhet av en sådan.

Har mätt upp det med en om-mätare för att se om den är vid liv.

Får trycka väldigt hårt för att få den att bryta.

Finns det nån justering för tryckkänsligheten på en sådan?

Nån som vet??
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top