Kruxet är ju att stoppa motorn precis så många millisekundrar så att växeln glider i mjukt, att bara sätta en dödarknapp fimpar ju motorn ganska permanent. Även om den är återfjädrande så måste du ju bara snärta till växelspaken, och släppa omedelbums, annars bredsladdar man ju bara omkull. Så nej, det är nog inte så dumt med en lite riktigare Men visst, med lite relän, en styrning som triggas en och endast en gång av en knapp kan man ju säkert bygga ihop något som funkar. Sen måste man ju iofs byta länkaget också, så att man har en drag/tryckkänslig brytare istället för pinnen som sitter där orignal.Är det inte bara att sätta en dödarkontakt på växelspaken som kortsluter nar man trycker " den lilla delen " på spaken uppåt eller neråt ? ( lite hemslöjd, men billigare än 4 995
När jag körde på bana eller lite mer aktivt med min förra hoj, så crossväxlade jag (uppåt). Då höll jag bara ett litet tryck uppåt med foten mot växelspaken och släppte gasen lite och då hoppade ju nästa växel i och man kunde dra fullt igen nästan direkt.
Hur mycket snabbare går det att växla med en Quick shifter? Eller är grejen det att växellådan mår bättre?
.... alltid undrat ....
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |