Quickshifter lr ej?!?

Jag fick min HM Quickshifter idag ifrån www.pureracingparts.se
Den är gjord för att användas ihop med en Power Commander, i detta fallet en PC3.
Den var väldigt enkel att installera.
Behövs heller inte ställas in i efterhand, standardinställningarna ska tydligen vara bästa tänkbara från början.

Läste runt på olika forum innan jag bestämde mig och kunde inte hitta något negativt om den, inga rörliga delar eller liknande.. Finns även en modell som man kan ha utan Power Commander, dock behövs det det någon typ av kontakt som inte finns original.
Pris för denna ca 3600:-

Saxat från HM quickshifters hemsida

From the WSB teamm GMT Yamaha France:-

" Just a quick note to let you know that we have not had a single problem with the shifters this season. It's the first time we have not experienced a failure and it's the first time we have been using HM!

The gearboxes are in great shape after two completed 24-hour races. The gearboxes used in practice are also in perfect condition. Many thanks to you, Jean Louis and Gregorio for supporting us and providing us with such high-quality equipment."

Michael Neeves of MCN recently tested our quickshifter and this is what he had to say:

“Last year I managed to destroy most of the gearbox. Gears take a real hammering on track, especially when you use a quickshifter, which is why race bikes have expensive machine cut, instead of cast internals. Having a smooth gear change really helps things, so I fitted a MotoGP-spec strain gauge HM Quickshifter.

The sensitivity and ignition cut-off of the HM unit can be adjusted via a LCD readout, but it worked for me on standard settings. The quickshifter works brilliantly, it's the best unit I've ever tested, and the gear changes are far smoother than before.”

Såklart så väljer dom ju alltid de uttalanden som låter bra, men kan ju alltid vara något.. (90% i Moto2 använder hm.. Talar väl för att det är en bra qs?:P)

"HM Quickshifters are Strain Guage activated, nothing else outside of MotoGP uses this technology. Nothing is better; and nobody outside MotoGP offers this."
- Men detta var visst inte riktigt sant^^.. Såg precis att Cordona har tillverkat en Strain Guage QS också, som antagligen är bra.. Men fallet var iaf så innan.

Vad jag surfat runt (ej testat) så verkar hm vara det bästa valet. Iaf det jag kommer vända mig till när jag köper en! Läs mer på deras hemsida
http://www.hmquickshifter.com/

Kolla även cordona då :)
http://www.cordona.net/gpsgswitch.htm

Ni som ska köpa QS se till att beställa rätt, finns push (raceväxlning) och pull om man gillar att ha växlarna vända som original.

Ni som ska köpa QS se till att beställa rätt, finns push (raceväxlning) och pull om man gillar att ha växlarna vända som original.

HM:s hade stöd för både raceväxlat och original.
Alltså inget att bekymra sig över om du köper HM..
:yoparty

Back