Quickshifter lr ej?!?

Ställa upp som i förlänga? Har man för kort bryttid borde det väl vara svårt att växla överhuvudtaget. Att öka bryttiden om det redan växlar bra känns som att det borde bli mindre mjukt eller har jag otur när jag tänker? :)

Jag tänker som att när man ligger nära kortaste möjliga bryttid är där fortfarande mycket belastning på dreven men med en resolut spark går de i. Längre bryttid ger mer avlastning av dreven men för lång medför de risker som belystes ovan. Fast någon dubbelblind placebostudie har jag klart inte så jag kan likaväl ha otur i tanken...

Om jag inte minns fel gick en av Stiggys mekar igenom en CBR600 som gått ca 600 mil bana med QS och lådan såg ut som att den var ny(rätta mig om jag har fel M....).

Får man problem med lådan efter en säsong i ERF med QS skulle jag tro att man gjort något fel.

Om jag inte minns fel gick en av Stiggys mekar igenom en CBR600 som gått ca 600 mil bana med QS och lådan såg ut som att den var ny. Får man problem med lådan efter en säsong i ERF med QS skulle jag tro att man gjort något fel.

Det var min motor som Hasse Wettergård gick igenom och konstaterade så. Jag bad honom kontrollera vxl lådan noga och hans bedömning var att allt såg ut som nytt. Fanns ingen anledning att göra något.
Även att vevlager m.m. var i oförskämt bra skick. Om det även beror på OKQ8 SBK oljan som motorn gått på sedan första milen kan jag inte påstå att det finns vetenskapliga bevis för men lite av varje är nog en god anledning :)

/Nitrous

Det var min motor som Hasse Wettergård gick igenom och konstaterade så. Jag bad honom kontrollera vxl lådan noga och hans bedömning var att allt såg ut som nytt. Fanns ingen anledning att göra något.
Även att vevlager m.m. var i oförskämt bra skick. Om det även beror på OKQ8 SBK oljan som motorn gått på sedan första milen kan jag inte påstå att det finns vetenskapliga bevis för men lite av varje är nog en god anledning :)

/Nitrous

vad var det för QS?

Finns detta till cross också haha :gnissla
jävla växlande där med kan jag säga ;)
eller sliter man fortfarande i växlarna på crossarna

Finns detta till cross också haha :gnissla
jävla växlande där med kan jag säga ;)
eller sliter man fortfarande i växlarna på crossarna

Jo jag vet att henke karlsson kör med en i på sin YZF 450. Vet att de även satt detta på kawor och Husor. Bäst kolla på detta har Folke Enkgström på Nisses Mc i Uppsala. Hälsa från Stefan ;)

Jo jag vet att henke karlsson kör med en i på sin YZF 450. Vet att de även satt detta på kawor och Husor. Bäst kolla på detta har Folke Enkgström på Nisses Mc i Uppsala. Hälsa från Stefan ;)

Peter johansson hade de 93 på sin yz250!!

coolt, när jag blir proffs ska jag köpa en sådan
men kul att det finns till cross,enduro också

Lite OT men vad har de för givare på cross utan länkage? Vinkelgivare på växelaxeln?
Vet inte vad dessa använt för modell men det finns givare som inte jobbar med tryck/drag i växelstången utan som känner av rörelse (sitter mellan pedal och fast punkt i motor/ram).
Har sett "hemmabyggen" där man använder en vanlig bromsljuskontakt från bakbroms på det viset, DynoJet kallar dem "Linear shift sensor" :tummenupp
http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=86260

Vet inte vad dessa använt för modell men det finns givare som inte jobbar med tryck/drag i växelstången utan som känner av rörelse (sitter mellan pedal och fast punkt i motor/ram).
Har sett "hemmabyggen" där man använder en vanlig bromsljuskontakt från bakbroms på det viset, DynoJet kallar dem "Linear shift sensor" :tummenupp
http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=86260

Ok, de fuskar bara dit en linjär givare som normalt används i länkagestången.

Ingen som har en QS till salu?

Det kostar väl inte direkt multum med EN ny o svensktillverkad Cordona PQ8 Combo Twin Harness, GP StrainGauge Switch, Rod, waterproof connectors for splicing, and instructions €409.00

Edit:Om du inte slutar tjata snart om detta, så sponsrar jag F**N med ETT kit...:mad:

Det kostar väl inte direkt multum med EN ny o svensktillverkad Cordona PQ8 Combo Twin Harness, GP StrainGauge Switch, Rod, waterproof connectors for splicing, and instructions €409.00

Edit:Om du inte slutar tjata snart om detta, så sponsrar jag F**N med ETT kit...:mad:

Det är hela studiebidraget på en månad! Ja ja får väll köpa skiten då..

Det är hela studiebidraget på en månad! Ja ja får väll köpa skiten då..

Tjata ett tag till så sponsrar ju BR med ett kit.

Syna honom... :gnissla

Jag har från DWE, också svenskt men utan allt fancy. Rätt säker på att det är billigare. Papunen m fl har kört med dem.

http://dwe.se/html/brytare.html

Dom är galet bra. Jag har det på min ex.Papunenhoj och har aldrig varit med om något enklare att ställa in, bättre service från tillverkare eller finish.

Kostar inte lika mycket heller.

Last edited:
Back