Quickshifter lr ej?!?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej alla!

Har funderat länge nu på om jag ska skaffa quickshifter lr inte.
Har en Honda cbr 1000 08a.

Tar växellådan stryk av det? Va säger ni. snälla hjälp!
Och om jag ska ha någon. Är det cordona som gäller då?:va

Lindquist #66

Jag har kört QS på 3 hojar utan problem och skulle inte köra en meter utan. BMW säljer sin som originaltillbehör och skulle knappast göra det om det slet mer än normalt på lådan.

Köp :yoparty

Jag har kört QS på 3 hojar utan problem och skulle inte köra en meter utan. BMW säljer sin som originaltillbehör och skulle knappast göra det om det slet mer än normalt på lådan.

Köp :yoparty

Hmm verkar lurt när du säger de..:gnissla Är inte vi konurenter?:tungan

Det finns ingen vettig tanke alls att inte använda det.

Snarare bättre för lådan (givetvis rätt inställd) då det minskar risken för felaktiga växlingar.

Jag har för mig att jag har läst om flertalet ras pga QS, men om jag inte minns helt fel va det en kombo av felinställt, en viss QS och en viss hoj :va Rätt grejer, inställda på rätt sätt är nog inte farligare för grejerna än att stampa i växlarna ändå. Det är väl när det är felinställt som det kan börja gå sönder saker. Sen om det är bättre att lägga pengarna på det istf träning kan nog ältas i evighet :)

Körde med qs första gången förra året, innan jag hade provat trodde jag inte att det skulle vara någon stor skillnad men jäklar va gott det är att slippa ryckandet i gasen! kör bara ERF o är långt ifrån snabb men på 6 st 6-timmars blir det en jäkla massa växlande! Har beställt Dynojets qs och Ignition module till K-6:an, o hoppas att det ska funka bra (dyrt blev det i alla fall)! Skulle inte köra utan...

Saken är den att jag har kört me QS men aldrig utan.. Så frågan om man kan köra utan!?
Vill ju inte bli för snabb :D

Saken är den att jag har kört me QS men aldrig utan.. Så frågan om man kan köra utan!?
Vill ju inte bli för snabb :D

Risken är väl att du glömmer att du inte har någon, o tappar tid på det!
Själv låter jag RG montera o ställa in grejerna samtidigt som hojen ska bänkas.

Finns väl olika sorters quickshifters? men tanken är väl ändå att de ska lätta på trycket i motorn när man luddar växelpekarn så man slipper släppa av på gasen när man växlar?:va ...te.x stänger av tändningen i någon hundradels sekund....

För den som inte vet de så sliter det bevisligen mer att använda kopplingen vid fullgasväxling än att bara släppa av på gasen lite fort för att samtidigt som man petar i nästa växel uppåt
:2cool

Finns väl olika sorters quickshifters? men tanken är väl ändå att de ska lätta på trycket i motorn när man luddar växelpekarn så man slipper släppa av på gasen när man växlar?:va ...te.x stänger av tändningen i någon hundradels sekund....

För den som inte vet de så sliter det bevisligen mer att använda kopplingen vid fullgasväxling än att bara släppa av på gasen lite fort för att samtidigt som man petar i nästa växel uppåt
:2cool

Välkommen till racingforumet.....

Back