Quick shifter funderingar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Kollat lite efter quik shifter till gsxr 1000 k5 men priserna skiljer sig enormt och olika delar följer med och eftersom man ej haft eller intsallerat en QS tidigare har man ingen aning om vilka grejer som är bra och behövs.

PCIII sitter monterad och enligt Dynojet behövs det en Ignition modul för att sedan kunna montera en QS.
Hur funkar detta egentligen, behövs det Nån typ av extra tillbehör för att en QS ska funka?

Hittat denna och undrar om nån har en aning om hur den funkar samt om det behövs nåt mer för att den ska funka på en Gsxr 1000 k5
http://www.ebay.com/itm/180798674852?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Det där såg bara ut att vara själva lastcellsgivaren, den ska anslutas till en box, t ex PCIII, Bazzaz, Cordona, HM eller annan enhet som ser till att tändningen bryter.

Vad det får kosta är ju upp till var och en, själv ogillar jag alla typer av sallad men särskilt drevsallad i vävellådan. Därför skulle jag rekommendera någon av de tidigare nämnda. Cordona och Bazzaz har jag personlig erfarenhet av, funkar finfint!

Lycka till:)

......
Faan jag skriver fel hela tiden ha ha ha
7000kr kostar PC III och iginition module sedan tillkommer den quickshiften du vill ha, vissa få fabrikat (minns ej vilka) har en egen tändningsbrytarmodul men till dynojet och dom andra flesta måste man ha ignition module för inte sabba lådan.

alla moderna motorcyklar i den här klassen har 8 spridare, när PCIII kom ut hade dom flesta bara 4 så har du en modern motorcykel så måste du i flesta fallen använda dig av ignition module för bryta helt oavsett modell av motorcykel.

kör du med bara en quickshift så bryter den bara 4 av 8 spridare vilket gör att du inte avlastar helt när du växlar, när du går via en PCIIIa.

"På motorcyklar som har åtta spridare och inte tidigare kunnat dra nytta av användningen av Dynojet Quick Shifter tillåter tändmodul nu denna funktion"

skriver dynojet själva på deras sida.

så ska du ha en qs där inte brytarmodulen ingår så måste du ha en ignition module förutom själva quickshiften. detta gäller inte bara k5-k6

Kollat lite efter quik shifter till gsxr 1000 k5 men priserna skiljer sig enormt och olika delar följer med och eftersom man ej haft eller intsallerat en QS tidigare har man ingen aning om vilka grejer som är bra och behövs.

PCIII sitter monterad och enligt Dynojet behövs det en Ignition modul för att sedan kunna montera en QS.
Hur funkar detta egentligen, behövs det Nån typ av extra tillbehör för att en QS ska funka?

Hittat denna och undrar om nån har en aning om hur den funkar samt om det behövs nåt mer för att den ska funka på en Gsxr 1000 k5
http://www.ebay.com/itm/180798674852?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Om du ska använda Power commanders egen Quick shifter så behövs en Ignition modul. Din länk är till en brytare endast, du behöver utöver den några delar för länkage och ignition module som kopplas till PCIII.

Men bättre är att köpa Cordonas PQ8, http://www.grevensmcdelar.com/default.asp?c=shop&cat=128&subcat=129
Kostar 4100:- och då ingår allt som behövs, passar till alla hojar och elsystem.

/Nitrous

då vart jag klokare. får se om det är värt att skaffa QS i framtiden.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back