Quick shift

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Någon som har monterat motospeeds nya quick shift? Och hur fungerar den, kan man köra med den även om man inte vill varva fullt hela tiden :confused:
Jag menar att om man kör lugnt och myser bryter den tändningen då med och "lägger sig i"

Silwer skrev:
det gör den nog, men det märker man nog inte av, den bryter ju inte tändningen i 3 sekunder eller nåt.

Var det inte någon här på forumet som sålde för 600-800kr eller liknande ?

Jag kör med den och den funkar kanon...om vi nu pratar om samma,alltså powercommanders.. Du kan programmera vilket varv den skall börja jobba vid så vid typ stadskörning lägger den sig inte i,sen bryter inte min tändning utan insprutet.

där emot har jag läst moto speeds PDF info filer för quickshiftern (t.o.m. jänkarna stavar så) och där står det att varv talet är ställ bart. 1500 spänn för en sketen tryck KNAPP? Vad är det för fel på tut knapp en? 4 papp för en trycksensor?

Oh well... nån måste ju tjäna stålar. :tomten

/anders - som är uppe före tolvslaget för en gång skull

bebbe skrev:
Någon som har monterat motospeeds nya quick shift? Och hur fungerar den, kan man köra med den även om man inte vill varva fullt hela tiden :confused:
Jag menar att om man kör lugnt och myser bryter den tändningen då med och "lägger sig i"

KalleNorton skrev:
Lånar tråden lite... Vad är quick shift? :confused:

Dynojets quickshifter kopplas in i en Powercommander, så den måste du också ha. Den består av en tryck/dragsensor för växellänkaget eller en trycknapp att sätta på styret. Trycknappen har tillkommit för att det i vissa tävlingsserier i t ex England inte är tillåtet med någon annan typ, och den verkar rätt B.

Sensorn som monteras i växellänkaget fungerar på följande sätt: När sensorn känner av att du trycker på växelpedalen för uppväxling och samtidigt har ett högre varvtal på motorn än din egna inställda undre gräns, t ex 8000rpm, så bryter powercommandern bränsletillförseln till motorn under av dig förinställd tid. Då hinner du få i nästa växel med transmissionen hyfsat avlastad utan att behöva behöva använda kopplingen och utan att behöva släppa på gasen.

Angel1000 skrev:
Dynojets quickshifter kopplas in i en Powercommander, så den måste du också ha. Den består av en tryck/dragsensor för växellänkaget eller en trycknapp att sätta på styret. Trycknappen har tillkommit för att det i vissa tävlingsserier i t ex England inte är tillåtet med någon annan typ, och den verkar rätt B.

Sensorn som monteras i växellänkaget fungerar på följande sätt: När sensorn känner av att du trycker på växelpedalen för uppväxling och samtidigt har ett högre varvtal på motorn än din egna inställda undre gräns, t ex 8000rpm, så bryter powercommandern bränsletillförseln till motorn under av dig förinställd tid. Då hinner du få i nästa växel med transmissionen hyfsat avlastad utan att behöva behöva använda kopplingen och utan att behöva släppa på gasen.
...är det bränsletillförseln den bryter ? Jag trodde det var tändningen.

B-400 skrev:
Gör du fortfarande qs Anders?

Eller planerar du o göra?

Jag lyckades rädda mitt schema och kretskort-layout igår kväll! En kompis hade en kopia liggandes på sin hårddisk. Själv hade jag bytt från Win98 till XP och glömt bort att det låg under "\program files\ibf\target\projects\". :kocko

Det blir nya QS'ar gjorda om ca 1-1/2 månad om allt vill sig väl.

B-400 skrev:
På modeller med powercommander bryter den bränsle, oss med förgasare Tändningen.
Det är väl samma princip...?
På hojar med insprut bryter den tändningen och därmed automatiskt bränsletillförseln.
På hojar med förgasare bryts bara tändningen. -Eller? :va

yonsson skrev:
Det är väl samma princip...?
På hojar med insprut bryter den tändningen och därmed automatiskt bränsletillförseln.
På hojar med förgasare bryts bara tändningen. -Eller? :va

Nä på sprutcyklar slutar det spruta in soppa men det tänder fortfarande....

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...