Magnus S
Ny medlem
köp dem på www.dackonline.se mkt billigare än dom flesta där har dom också väldigt brett sortiment mjuka hårda osv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Åter till ämnet... Anledningen till att jag frågar är att jag idag har ett par Sportec M3 på hojen, och de blir glashala så fort man får upp lite temperatur i dem efter några hårda varv på bana. Antar att arbetstemperaturen i dem är anpassad för gatbruk. Så det jag söker är ett par däck som klarar lite högre temperatur, men därmed inte sagt att jag behöver ett par renodlade racedäck. Det kanske räcker med "ett snäpp" närmare racedäck?
Varför köper du inte beggade racedäck som jag och många andra säljer?Tramspengar för däck som är KANON till allt utom att köra i regn...
OK, de håller kanske inte så länge som ett mer gatanpassat däck, men du kan ju köpa 2 set för mindre än ett nytt gat/race-däck kostar.
![]()
Jag har precis köpt Bridgestone BT-016 till min. Har inte åkt på dom än men känner flera som är mycket nöjda med dom. Åkte tidigare på Power 2CT och dessa var lite för mjuka på sidorna för bankörning.
...idag har ett par Sportec M3 på hojen, och de blir glashala så fort man får upp lite temperatur i dem efter några hårda varv på bana.
Är det rätt uppfattat att Qualifier RR är ett renodlat gatdäck i samma kategori som
Sportec M3,
Pilot Power,
Supercorsa Pro osv,
medan GP Racer är mer av ett bandäck (som håller för gata) i samma klass som
Pilot Race,
Racetec,
Diablo Supercorsa med fler?
Och om det är så, hur kommer det sig då att man inte kan välja hårdhet på GP Racer (hård, medium, mjuk) såsom man kan på andra bandäck?
De som sitter på nu har gått 75 mil bana och 350 mil gata. Är slut i mitten pga en del Mach 2 repor men har minst halva livet kvar på sidorna och ändå är det inte vänt än! €220 per set från Rodamoto.
Här är en liten lathund
Brukar inte beggade bandäck vara rätt så slitna på sidorna? Funkar ju fint på gata säkert, men om man själv ska köra på bana(kvällskörning) så finns det väl inte så mycket mer gummi att gå på eller?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |